“Πλανητική εκπαίδευση”: Η Νέα Τάξη Πραγμάτων εισβάλλει στα ελληνικά σχολεία
Πολυπολιτισμική ή παγκόσμια ή εκπαίδευση της ειρήνης ή αλλιώς….”πλανητική εκπαίδευση”.
Με μια λέξη: Νεοεποχίτικη Εκπαίδευση
Τι είναι, πότε ξεκίνησε, ποιοί την στηρίζουν, ποιοί την προωθούν; Είναι ήδη στην Ελλάδα; ΝΑΙ. Ψάχνουμε, διαβάζουμε, ενημερωνόμαστε, μοιραζόμαστε όσα γνωρίζουμε.
Πριν αρκετά χρόνια δημιουργήθηκε στο εξωτερικό μια κίνηση με την επωνυμία “Νέα Εποχή”. Η κίνηση αυτή γιγαντώθηκε, αποκτώντας εκατομμύρια οπαδούς. Στην Αμερική ειδικότερα, πήρε διαστάσεις δυναμικού ρεύματος, ενώ στην αρχή της δεκαετίας του 1990 ο άνεμος της “Νέας Εποχής” σαρώνει και την Ευρώπη. Μια εκ των θεμελιωτών της κίνησης αυτής είναι και η
Alice Bailey, στην οποία θα αναφερθούμε εκτενέστερα παρακάτω.
Μπαράζ φανταστικών παιχνιδιών, βιντεοκασετών,ταινιών, κόμικς, μουσική με αντίστροφες χαμηλοσυχνές εγγραφές να μεταδίδουν υποσυνείδητα μηνύματα, προετοιμάζουν τις μάζες να υποδεχτούν τις ιδέες της “Νέας Εποχής”. Ολόκληρο οργανωμένο διεθνές δίκτυο οργανισμών ή λεσχών, προωθούν και υποστηρίζουν την κίνηση:
ΟΗΕ, ΟΥΝΕΣΚΟ, ΠΑΓΚΟΣΜΙΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ ΕΚΚΛΗΣΙΩΝ, ΛΕΣΧΗ ΡΩΜΗΣ, ΙΔΡΥΜΑ ΡΟΚΦΕΛΕΡ, ΙΔΡΥΜΑ ΔΡΑΓΑΝ, ο εκδοτικός οργανισμός “Tar Center”, κ.α.
Σκοπός της κίνησης: Μια κυβέρνηση, μια θρησκεία.
Σύμφωνα με τα πιστεύω της “Νέας Εποχής” όλα τα πράγματα είναι αλληλοσυνδεόμενα, αλληλοεξαρτώμενα και πρέπει να θεωρούνται ολιστικά. Όλα είναι ένα, όλες οι θρησκείες είναι ένα και το αυτό, διαφορετικοί δρόμοι προς το ίδιο αποτέλεσμα, οπότε, μπορούμε να διαλέξουμε όποιο δρόμο και όποιο «Θεό» θέλουμε και επομένως πρέπει να γίνουμε ανεκτικοί με τους ετερόθρησκους, και γενικα να αποκτήσουμε “πλανητική συνείδηση”. Εκ πρώτης, κάποιος λιγότερο “ψαγμένος”, θα πει πως δε βλέπει τίποτα το μεμπτό σε αυτό. Εκ πρώτης ούτε κι εμείς… έχει όμως και συνέχεια.
Η “Νέα Εποχή” έχει διεισδύσει ήδη σε όλους τους τομείς της ζωής μας: την υγεία (“εναλλακτικές” θεραπείες), την πολιτική (παγκόσμια διακυβέρνηση), την οικονομία (παγκόσμια οικονομική διακυβέρνηση), τη θρησκεία (Πανθρησκεία), τη γεωργία και την διατροφή (βιοδυναμικές καλλιέργειες, μεταλλαγμένοι σπόροι), αλλά και στην Παιδεία και την Εκπαίδευση!
Στο περιοδικό “Παρακαταθήκη” (Τεύχος 3, Μαρτ-Απριλ. 2003, σελ.16) διαβάζουμε οτι η “Νέα Εποχή”, θέλει να ιδρύσει ένα εκ των 33 ανά τον κόσμο, σχολείων “πλανητικής εκπαίδευσης” και στην Αθήνα. Τι είναι αυτά τα “πλανητικά σχολεία” όμως;
Η “Νέα Εποχή” συστηματικά και ύπουλα προσπαθεί να εμποτίσει τα παιδιά μας, εξ απαλών ονύχων, με τα επικίνδυνα δόγματά της.
Βλέπει λέει, το παιδί ως “όλον”, ως “ένα πνευματικό ον σε μια ευρύτερη πλανητική και συμπαντική οικολογία που εκτείνεται πέρα από τις κοινωνικές και πολιτικές πραγματικότητες”. Εδώ το λινκ για όσα περιγράφουμε.
Η εκπαίδευση του νέου ανθρώπου πρεπει να γίνεται, λενε, με βάση το ολιστικό μοντέλο παιδείας το οποίο βασίζεται στη λεγόμενη “αέναη φιλοσοφία” (perennial philosophy).
Η παγκόσμια εκπαίδευση επικεντρώνεται σε φιλοσοφίες που προωθούν την παγκοσμιοποίηση, εναλλακτικές παιδαγωγίες και άλλα πολλά που συνιστούν αυτό που ορίζεται ως “εκπαίδευση του όλου παιδιού”.
Ας δούμε τα λόγια γνωστού ουμανιστή John J. Dunphy: “Η μάχη για το μέλλον της ανθρωπότητας πρέπει να δοθεί και να κερδηθεί στις τάξεις των δημόσιων σχολείων από δασκάλους οι οποίοι ορθά αντιλαμβάνονται τον ρόλο τους ως προσηλυτιστές μιας νέας πίστης. H σχολική τάξη πρέπει να γίνει και θα γίνει πεδίο σύγκρουσης μεταξύ του παλαιού και του νέου, μεταξύ του πτώματος του Χριστιανισμού που σαπίζει, με όλα τα παρακείμενα κακά και τη δυστυχία, και της νέας πίστης”. Εδώ το λινκ με τα λεγόμενά του.
Γι’ αυτόν τον λόγο, οι νεαροί δάσκαλοι εκπαιδεύονται ανάλογα στα Πανεπιστήμια σήμερα, οι παλαιότεροι δε, επανεκπαιδεύονται…
Η Alice Bailey, μαθήτρια της θεοσοφίστριας Μπλαβάτσκυ, ιδρύτρια της εκδοτικής εταιρίας Lucis Press και της οργάνωσης Lucis Trust, αλλά και της κίνησης “Νέα Εποχή”, εξέδωσε το βιβλίο: “Εκπαίδευση στη Νέα Εποχή” στο οποίο διαβάζουμε: ”Η εκπαίδευση του μέλλοντος θα είναι διαφορετική, ο διαλογισμός θα είναι μέρος των μαθημάτων, η γενική τάση της εκπαίδευσης του παιδιού θα είναι περισσότερο ψυχολογική από ό, τι στο παρελθόν, στόχος της εκπαίδευσης του μέλλοντος, της Ν.Ε. είναι να γίνει το παιδί πολίτης του κόσμου, τα παιδιά θα διδάσκονται να σκέπτονται με όρους παγκόσμιας συνάφειας”, και προσέξτε τι ακόμα λέει: “Έχω προτείνει να ξαναγραφούν τα σχολικά βιβλία με όρους ορθών ανθρώπινων σχέσεων [σημ. ορολογία θεοσοφίας] κι όχι απ’ τις τωρινές εθνικιστικές και χωριστικές σκοπιές”. (Σας θυμίζει κάτι;…)
Η Lucis Trust που ίδρυσε η Bailey, αποτελεί από το 1989 και συμβουλευτικό όργανο του συμβουλίου του ΟΗΕ.
“Η ιδιότητα του πολίτη του κόσμου θα πρέπει να είναι ο στόχος των απανταχού φωτισμένων”. Η παγκόσμια δημοκρατία και η Παγκόσμια Ενότητα ”θα είναι γεγονός, λέει η Bailey, όταν τα παιδιά του κόσμου διδαχτούν ότι οι θρησκευτικές διαφορές αποτελούν, κυρίως, ζήτημα τόπου γέννησης. Θα μάθει το παιδί ότι οι θρησκευτικές διαφορές είναι, κυρίως, το αποτέλεσμα των ανθρώπινων ερίδων για τις ανθρώπινες ερμηνείες της αλήθειας. Έτσι, σταδιακά, οι έριδες και οι διαφορές μας θα εκλείψουν και η ιδέα της Μίας Ανθρωπότητας θα πάρει τη θέση τους“.
Και για να επιτευχθούν όλα αυτά ο παιδαγωγός του μέλλοντος, μας λέει, “θα πρέπει να είναι περισσότερο ένας εκπαιδευμένος ψυχολόγος”.
Αντιλαμβάνεται λοιπόν κανείς οτι, η Lucis Trust της Bailey, προωθεί την παγκοσμιοποίηση, που είναι απαραίτητη για τη Νέα Τάξη Πραγμάτων.
Αυτός που δημιούργησε το πλαίσιο για μια πλανητική εκπαίδευση (World Core Curriculum) βασισμένο στις διδασκαλίες της Bailey, όπως μας λέει ο ίδιος, είναι ο Robert Muller. Ο Robert Muller (1923-2010) διετέλεσε βοηθός γενικός γραμματέας του Ο.Η.Ε. και η αποκρυφιστική έμπνευσή του έχει εισέλθει από τη δεκαετία του 1990 ως βάση για τη διδασκαλία σε πολλά σχολεία στην Αμερική και σε άλλες χώρες και τα τελευταία χρόνια και στην Ελλάδα. Ο στόχος του είναι να “κατηχήσει” τα παιδιά στην έννοια του παγκόσμιου, του πλανητικού πολίτη και να τα προετοιμάσει για την επερχόμενη νέα παγκόσμια τάξη και τη νέα παγκόσμια θρησκεία. Ο Robert Muller ξεκίνησε το 1975 την προσπάθειά του, η οποία προωθήθηκε από την Ουνέσκο.
Το 1990 η Ουνέσκο μαζί με τη Γιούνισεφ και άλλους διεθνείς οργανισμούς, οργάνωσαν το “Παγκόσμιο Συνέδριο για την Εκπαίδευση για όλους”, όπου αντιπρόσωποι από 155 χώρες, εμπνευσμένοι από το πλαίσιο για την πλανητική εκπαίδευση σχεδίασαν εκπαιδευτικές πολιτικές προς εφαρμογή σε όλο τον κόσμο.
Το 1997 ο Robert Muller παρουσίασε το πλαίσιο για την πλανητική εκπαίδευση, δηλαδή τις αποκρυφιστικές διδασκαλίες της Bailey, σε ένα συνέδριο νεολαίας για την ιδιότητα του παγκόσμιου πολίτη στον Καναδά. Εκεί, μεταξύ άλλων, ανέφερε για τον υπερπληθυσμό της γης, παρότρυνε τους νέους να προσπαθήσουν να πείσουν τους ανθρώπους τους να μειώσουν τον αριθμό γεννήσεων και τόνισε ότι η νέα γενιά που βρισκόταν στο συνέδριο θα έπρεπε να αναγκάσει τον κόσμο να αγκαλιάσει τη “Μητέρα Γη”. Το συνέδριο της νεολαίας κατέληξε με προτάσεις για την προώθηση της παγκοσμιοποίησης και την εξάλειψη προκαταλήψεων για τη φυλή, το έθνος, τη θρησκεία κλπ και για τη δημιουργία ενός Διαθρησκειακού συμβουλίου με αντιπροσώπους από όλες τις θρησκείες να έρχονται στα σχολεία για να προάγουν την ειρήνη.
Η φιλοσοφία και τα σχολεία Robert Muller, προωθούνται και στην Ελλάδα από μια μη κυβερνητική οργάνωση, μη κερδοσκοπική εταιρεία εκπαιδευτικού χαρακτήρα με έδρα το Βόλο. Η ΜΚΟ αυτή, που συνδέεται με το “Ινστιτούτο Παγκόσμιας Εκπαίδευσης”, ιδρύθηκε το 2010 και έχει στόχο την καλλιέργεια μιας Παιδείας Ειρήνης ώστε να δημιουργηθεί συνείδηση Ενότητας της Ανθρωπότητας με την φύση, συνείδηση πλανητικού πολιτισμού Σοφίας, μιας παγκόσμιας οικονομίας υποστηρικτικής ανάπτυξης κλπ. Η “Ομάδα Παιδείας των Robert Muller σχολείων Αθήνας”, διοργανώνει σεμινάρια για την πλανητική παιδεία για εκπαιδευτικούς όλων των ειδικοτήτων. Το 2000 το πλαίσιο για μια πλανητική εκπαίδευση παρουσιάστηκε στο Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης, όπου διεξήχθη σχετικό εργαστήριο με τίτλο “Παγκόσμια Παιδεία”.
Εξέλιξη της πλανητικής παιδείας του Muller αποτελεί και το σύστημα Balanced Beginnings. Το Balanced Beginnings ήρθε στην Ελλάδα το 1999 από ένα μέλος του διεθνούς πυρήνα εκπαίδευσης των σχολείων Robert Muller. Διοργανώνονται σεμινάρια για νηπιαγωγούς, εκπαιδευτικούς, ψυχολόγους, μαίες, γονείς τα οποία γίνονται σε βρεφονηπιακούς σταθμούς, νηπιαγωγεία, δήμους, νοσοκομεία, εναλλακτικά φεστιβάλ σε Αθήνα, Αττική, Λάρισα, Καρδίτσα, Βόλο, Σέρρες, Κρήτη κλπ. Το σύστημα, όπως προκύπτει από τα στοιχεία και την ορολογία που χρησιμοποιείται, βασίζεται στον αποκρυφισμό και εφαρμόζεται ήδη σε βρεφονηπιακούς σταθμούς και νηπιαγωγεία. Εδώ η επίσημη σελίδα του Balanced Beginnings Greece στο Facebook.
Εκτός από τα σχολεία Robert Muller, υπάρχουν και άλλα εναλλακτικά σχολεία. Τα γνωστότερα είναι τα σχολεία Waldorf/Steiner, Montessori και Damanhur.
Συμπέρασμα;
Η Νέα Τάξη Πραγμάτων χτυπά κατευθείαν στη καρδιά της ανθρωπότητας: τα παιδιά, και μάλιστα μέσω του υπ’ αριθμ. 1 και ζωτικότερου τομέα: της Παιδείας και της Εκπαίδευσης.
πηγή
Σχόλια
Δημοσίευση σχολίου
Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα όταν διατυπώνονται με ευπρέπεια και ευγένεια.