Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής :"Η δωρεά σώματος δεν είκάζεται, αλλά εκφράζεται" - Σχολιάζει ο Ιατρός κ. Κ. Χριστοδουλίδης
κ. Κυπριανός Χριστοδουλίδης
Έκφραση και εικασία
Στην εφημερίδα "Το Βήμα" δημοσιεύθηκε άρθρο του σεβασμιοτάτου μητροπολίτη Λαυρεωτικής και Μεσογαίας κ. Χατζηνικολάου, με αφορμή το προσχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας κλπ., για την "εικαζομένη δωρεά σώματος" (ή οργάνων).
Η δωρεά σώματος, γράφει, δεν εικάζεται αλλά εκφράζεται. Και παρακάτω γίνεται περισσότερο σαφής, ως προς "το έλλειμμα αυτών των τελευταίων", δηλ. μεταμοσχεύσεων και μοσχευμάτων, η οποία, σημειώνει ο γράφων, δεν λέει "να πάρει μπροστά". Έχουμε 6 δωρητές ανά εκατομμύριο ενώ άλλοι αριθμούν 35 και βάλε.
Η σαφήνεια του σεβασμιοτάτου αφορά σε διαπιστώσεις με έμμεσες υποδείξεις δια την υπέρβαση των εμποδίων. Ιδού τι γράφει :...
"Ως τώρα οι μεταμοσχεύσεις στηρίχτηκαν στην ιδέα της δωρεάς οργάνων. Αυτή παρουσιάστηκε ως πράξη ύψιστης εθελοντικής προσφοράς και συναλληλίας. Και πράγματι έτσι είναι. Επειδή όμως είτε η συναλληλία μας είναι περιορισμένη είτε άλλες αδυναμίες του συστήματος και της ζωής μας είναι αυξημένες, η χώρα μας είναι πολύ φτωχή σε δωρητές και συνεπώς σε δότες".
Σύμφωνα λοιπόν με αυτά που γράφει ο μητροπολίτης Λαυρεωτικής και Μεσογαίας ο στόχος για την αύξηση του αριθμού εκείνων που επιθυμούν να μην εικάζονται, αλλά να εκφράζονται, περιλαμβάνει:
Πρώτον, να διευρύνουμε τους ορίζοντες της ύψιστης εθελοντικής προσφοράς και συναλληλίας μας και δεύτερον, να ελαττώσουμε τις αδυναμίες του συστήματος και της ζωής.
Ως προς τη διεύρυνση των οριζόντων της συναλληλίας, ο σεβασμιότατος αναφέρεται προφανώς σε πληρέστερη, κάθετα και οριζόντια, εμπέδωση της ιδέας του "δώρου της ζωής", έτσι ώστε, εκεί που δεν φαίνεται ο θεός (...) να φαίνεται (ή καλύτερα να εκφράζεται) ο άνθρωπος.
Αποδέκτες της έμμεσης οπωσδήποτε πρότασης του σεβασμιοτάτου οι εν Χριστώ αδελφοί συνεπίσκοποι και μητροπολίτες. Οι οποίοι καλούνται να διευρύνουν (σ.σ. κάθετα και οριζόντια, έχει σημασία αυτό) τους ορίζοντες της συναλληλίας. Διότι τεκμαίρεται εκ των πραγμάτων ότι υστερούν, οι πιστοί δεν είναι συνάλληλοι του "δώρου ζωής".
Και ερχόμαστε τώρα, αφήνοντας για το τέλος μερικά άλλα, στις αδυναμίες του "συστήματος και της ζωής" (sic).
Έκφραση και εικασία
Στην εφημερίδα "Το Βήμα" δημοσιεύθηκε άρθρο του σεβασμιοτάτου μητροπολίτη Λαυρεωτικής και Μεσογαίας κ. Χατζηνικολάου, με αφορμή το προσχέδιο νόμου του Υπουργείου Υγείας κλπ., για την "εικαζομένη δωρεά σώματος" (ή οργάνων).
Η δωρεά σώματος, γράφει, δεν εικάζεται αλλά εκφράζεται. Και παρακάτω γίνεται περισσότερο σαφής, ως προς "το έλλειμμα αυτών των τελευταίων", δηλ. μεταμοσχεύσεων και μοσχευμάτων, η οποία, σημειώνει ο γράφων, δεν λέει "να πάρει μπροστά". Έχουμε 6 δωρητές ανά εκατομμύριο ενώ άλλοι αριθμούν 35 και βάλε.
Η σαφήνεια του σεβασμιοτάτου αφορά σε διαπιστώσεις με έμμεσες υποδείξεις δια την υπέρβαση των εμποδίων. Ιδού τι γράφει :...
"Ως τώρα οι μεταμοσχεύσεις στηρίχτηκαν στην ιδέα της δωρεάς οργάνων. Αυτή παρουσιάστηκε ως πράξη ύψιστης εθελοντικής προσφοράς και συναλληλίας. Και πράγματι έτσι είναι. Επειδή όμως είτε η συναλληλία μας είναι περιορισμένη είτε άλλες αδυναμίες του συστήματος και της ζωής μας είναι αυξημένες, η χώρα μας είναι πολύ φτωχή σε δωρητές και συνεπώς σε δότες".
Σύμφωνα λοιπόν με αυτά που γράφει ο μητροπολίτης Λαυρεωτικής και Μεσογαίας ο στόχος για την αύξηση του αριθμού εκείνων που επιθυμούν να μην εικάζονται, αλλά να εκφράζονται, περιλαμβάνει:
Πρώτον, να διευρύνουμε τους ορίζοντες της ύψιστης εθελοντικής προσφοράς και συναλληλίας μας και δεύτερον, να ελαττώσουμε τις αδυναμίες του συστήματος και της ζωής.
Ως προς τη διεύρυνση των οριζόντων της συναλληλίας, ο σεβασμιότατος αναφέρεται προφανώς σε πληρέστερη, κάθετα και οριζόντια, εμπέδωση της ιδέας του "δώρου της ζωής", έτσι ώστε, εκεί που δεν φαίνεται ο θεός (...) να φαίνεται (ή καλύτερα να εκφράζεται) ο άνθρωπος.
Αποδέκτες της έμμεσης οπωσδήποτε πρότασης του σεβασμιοτάτου οι εν Χριστώ αδελφοί συνεπίσκοποι και μητροπολίτες. Οι οποίοι καλούνται να διευρύνουν (σ.σ. κάθετα και οριζόντια, έχει σημασία αυτό) τους ορίζοντες της συναλληλίας. Διότι τεκμαίρεται εκ των πραγμάτων ότι υστερούν, οι πιστοί δεν είναι συνάλληλοι του "δώρου ζωής".
Και ερχόμαστε τώρα, αφήνοντας για το τέλος μερικά άλλα, στις αδυναμίες του "συστήματος και της ζωής" (sic).
Εδώ, ο σεβασμιότατος ρίχνει το γάντι στο σύστημα και τη ζωή του συστήματος. Ποιο είναι αυτό το σύστημα; Ποιο άλλο; Αυτοί που επείγονται να περάσουν το προσχέδιο νόμου της "εικαζομένης δωρεάς", όπου, κατά την προσφιλή τακτική τους, προκηρύσσουν "έναρξη διαλόγου" με τους εμπλεκομένους φορείς.
Περισσότερες λεπτομέρειες :
1. http://orthodox-watch.blogspot.com/2011/04/blog-post_06.html
2. http://kyprianoscy.blogspot.com/2011/04/blog-post_06.html
Το αποτέλεσαμα είναι γνωστό. Διάλογοι τέτοιου είδους γίνονται για προσχηματικούς λόγους με "κερασάκι" τη διαδικτυακή διαβούλευση και τελική ψήφιση (σημ. όπως πάντα κατά τη συνείδηση που έχει το κόμμα!) του νομοσχεδίου.
Και πάμε τώρα στο τέλος.
Θέλει ο σεβασμιότατος το "δώρο ζωής" να εκφράζεται και να μην εικάζεται. Πολύ ωραία. Τι γίνεται όμως όταν κάποιος είναι μεν ζωντανός, ανίκανος δε να εκφρασθεί; Διότι οι περιπτώσεις αυτές υπάρχουν. Αλλά πέραν τούτων και των τοιούτων, υπάρχουν και οι άλλοι.
Ο σεβασμιότατος, ως πρόεδρος της επιτροπής Βιοηθικής, όταν τέθηκε το ερώτημα αν οι φερόμενοι εγκεφαλικά "νεκροί" είναι άψυχοι ή έμψυχοι, δέχθηκε ικανοποιητική την απάντηση που έδωσε στον ερωτώντα - συμπτωματικά ήταν ο γράφων - ο καθηγητής της Νευρολογίας κος. Μπαλογιάννης. Ο οποίος απάντησε με το αμίμητον : "Είναι έμψυχοι, αλλά ανέκφραστοι"!
Τώρα ο σεβασμιότατος τους βρίσκει μπροστά του και παραδόξως ξιφουλκεί υπέρ αυτών: "Η δωρεά οργάνων (ή σώματος) δεν εικάζεται, αλλά εκφράζεται", μας λέει. Πλην όμως οι έμψυχοι αλλά, φευ, ανέκφραστοι τι μπορούν να κάνουν; Τους είναι αδύνατη η έκφραση, όχι όμως και η εικασία. Μπορεί κανείς να αποκλείσει αυτό το ενδεχόμενο σε άνθρωπο έμψυχο, αλλά ανέκφραστο; Δεν είναι πάντα απαραίτητο η εικασία να εκφράζεται και άνθρωπος που δεν εικάζει, είναι μάλλον ανύπαρκτος.
Οπότε, τον λόγον έχουν εκείνοι που είναι σε θέση να ακούσουν και να καταλάβουν τις εικασίες των ανέκφραστων εγκεφαλικά "νεκρών". Όχι όμως και τις ικεσίες τους, τις οποίες δυστυχώς δεν άκουσε ούτε και ο μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, όταν του δόθηκε η ευκαιρία
Περισσότερες λεπτομέρειες :
1. http://orthodox-watch.blogspot.com/2011/04/blog-post_06.html
2. http://kyprianoscy.blogspot.com/2011/04/blog-post_06.html
Το αποτέλεσαμα είναι γνωστό. Διάλογοι τέτοιου είδους γίνονται για προσχηματικούς λόγους με "κερασάκι" τη διαδικτυακή διαβούλευση και τελική ψήφιση (σημ. όπως πάντα κατά τη συνείδηση που έχει το κόμμα!) του νομοσχεδίου.
Και πάμε τώρα στο τέλος.
Θέλει ο σεβασμιότατος το "δώρο ζωής" να εκφράζεται και να μην εικάζεται. Πολύ ωραία. Τι γίνεται όμως όταν κάποιος είναι μεν ζωντανός, ανίκανος δε να εκφρασθεί; Διότι οι περιπτώσεις αυτές υπάρχουν. Αλλά πέραν τούτων και των τοιούτων, υπάρχουν και οι άλλοι.
Ο σεβασμιότατος, ως πρόεδρος της επιτροπής Βιοηθικής, όταν τέθηκε το ερώτημα αν οι φερόμενοι εγκεφαλικά "νεκροί" είναι άψυχοι ή έμψυχοι, δέχθηκε ικανοποιητική την απάντηση που έδωσε στον ερωτώντα - συμπτωματικά ήταν ο γράφων - ο καθηγητής της Νευρολογίας κος. Μπαλογιάννης. Ο οποίος απάντησε με το αμίμητον : "Είναι έμψυχοι, αλλά ανέκφραστοι"!
Τώρα ο σεβασμιότατος τους βρίσκει μπροστά του και παραδόξως ξιφουλκεί υπέρ αυτών: "Η δωρεά οργάνων (ή σώματος) δεν εικάζεται, αλλά εκφράζεται", μας λέει. Πλην όμως οι έμψυχοι αλλά, φευ, ανέκφραστοι τι μπορούν να κάνουν; Τους είναι αδύνατη η έκφραση, όχι όμως και η εικασία. Μπορεί κανείς να αποκλείσει αυτό το ενδεχόμενο σε άνθρωπο έμψυχο, αλλά ανέκφραστο; Δεν είναι πάντα απαραίτητο η εικασία να εκφράζεται και άνθρωπος που δεν εικάζει, είναι μάλλον ανύπαρκτος.
Οπότε, τον λόγον έχουν εκείνοι που είναι σε θέση να ακούσουν και να καταλάβουν τις εικασίες των ανέκφραστων εγκεφαλικά "νεκρών". Όχι όμως και τις ικεσίες τους, τις οποίες δυστυχώς δεν άκουσε ούτε και ο μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής, όταν του δόθηκε η ευκαιρία
http://kyprianoscy.blogspot.com -http://klassikoperiptosi.blogspot.com/
Ένα σχετικό σχόλιο του αγαπητού φίλου κ. Χρήστου Ταγαράκη όπως είχε δημοσιευθεί στο "Αντιαιρετικόν εγκόλπιον "
Ο σεβαστός π. Δαμασκηνός είναι αξιέπαινος, γι αυτή την πολύ σημαντική συμβολή του στο θέμα των μεταμοσχεύσεων. Δυστυχώς, ο σεβασμιότατος Μητροπολίτης Λαυρεωτικής Νικόλαος, ερμηνεύει τους Αγίους Πατέρες με τέτοιο τρόπο, ώστε να προκύπτουν απόψεις σύμφωνες με τις απαιτήσεις ορισμένων κύκλων (ομάδες χειρουργών, πολιτικών, κ.τ.λ.) . Εύχομαι οι ανεπαρκώς ενημερωμένοι επί του θέματος, να μελετήσουν το κείμενο του π. Δαμασκηνού και να διαμορφώσουν μια σωστή Ορθόδοξη άποψη. Επίσης πολύ σημαντικά κείμενα – με πιστότητα στο πνεύμα των Αγίων Πατέρων – έχουν γράψει ο σεβασμιότατος μητροπολίτης Ναυπάκτου και Αγίου Βλασίου Ιερόθεος, ο κ. Κ. Καρακατσάνης (ήμουν φοιτητής του στην Ιατρική Σχολή του Α.Π.Θ.), ο κ. Αβραμίδης και άλλοι. Πολλά από αυτά τα κείμενα έχουν αναρτηθεί στην ιστοσελίδα Η Άλλη Όψις, η οποία ειδικεύεται σε αυτό το θέμα ( http://www.alopsis.gr/modules.Ας μην εντυπωσιαζόμαστε από τους ακαδημαϊκούς ή άλλους τίτλους ορισμένων ιεραρχών ή λαϊκών, αλλά από την πιστότητά τους στο γράμμα και στο πνεύμα των Αγίων Πατέρων, καθώς επίσης και στη ζωντανή Ιερή Παράδοση. Και το σχόλιο του Ιατρού κ. Κυπριανού Χριστοδουλίδη: Προς τον κ. Γεώργιο Βλάχο, Αυτά έγραψε ο μητροπολίτης Μεσογαίας/Λαυρεωτικής: "Επειδή όμως είτε η συναλληλία μας είναι περιορισμένη είτε άλλες αδυναμίες του συστήματος και της ζωής μας είναι αυξημένες, η χώρα μας είναι πολύ φτωχή σε δωρητές και συνεπώς σε δότες." Και τα κατωτέρω ημείς, που δεν διαβάσαμε "αποσπασματρικά" το άρθρο του : "Σύμφωνα λοιπόν με αυτά που γράφει ο μητροπολίτης Λαυρεωτικής και Μεσογαίας ο στόχος για την αύξηση του αριθμού εκείνων που επιθυμούν να μην εικάζονται, αλλά να εκφράζονται, περιλαμβάνει: Πρώτον, να διευρύνουμε τους ορίζοντες της ύψιστης εθελοντικής προσφοράς και συναλληλίας μας και δεύτερον, να ελαττώσουμε τις αδυναμίες του συστήματος και της ζωής." Και ερωτώμεν: Μήπως ο μητροπολίτης Μεσογαίας/Λαυρεωτικής θέλει να πει άλλα με αυτό το : "η συναλληλία μας είναι περιορισμένη" και το "η χώρα μας είναι πολύ φτωχή σε δωρητές"; Δεν είναι προφανές ότι στόχος του είναι να αποτελέσει σε όλους μας ενσυνείδητο βίωμα η εκούσια κατάφαση στη "δωρεά οργάνων" με τελική έκφραση αυτής - προφάσει μακρά της αγάπης - επί της χειρουργικής κλίνης προθανατίως; Ημείς "αποσπώμεν" εδάφια του άρθρου με πρόθεση ιεροκατηγορικήν ή εκείνος επιχειρεί να παραχαράξει το Ορθόδοξο φρόνημα του λαού, όστις δεν συναινεί στις μεταμοσχεύσεις; "τα δε εκπορευόμενα εκ του στόματος εκ της καρδίας εξέρχεται, κακείνα κοινοί τον άνθρωπον" Μτ. ιε΄ 18-19 "εν τη καρδία, ως εν οργάνω, το λογιστικόν ημών είναι επιστάμεθα ακριβώς" Αγ. Γρηγόριος Θεσ/νίκης ή Παλαμάς "Περί των ιερώς ησυχαζόντων" |
Για να γίνει μεταμόσχευση πρέπει ο δότης να είναι ζωντανός!
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.alopsis.gr/modules.php?name=Content&pa=list_pages_categories&cid=18
http://www.floga.gr/08010000.asp
http://www.egolpion.com/gonidiwma_kritikh.el.aspx
Παρακαλώ δείτε το παράρτημα Β στο οποίο ο Πρωτοπρεσβύτερος Κωνσταντίνος Στρατηγόπουλος εξηγεί θεολογικά το χωρίο που αφορά μόνο τον Κύριο αλλά χρησιμοποιείται δολίως σαν να αφορά γενικά όλους τους ανθρώπους επιστρωμένο με την δήθεν προσφορά αγάπης κρύβοντας τη δολοφονία.
Αγαπητοί εν Χριστώ Αδελφοί, Χαίρετε εν Κυρίω.
ΑπάντησηΔιαγραφήΛυπάμαι που θα στενοχωρήσω τον εκλεκτό Σεβασμιώτατο Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικόλαο, του ζητώ εκ των προτέρων, υικώς,συγνώμη. Είμαι μια αμαρτωλή δούλη του Κυρίου μας Ιησού Χριστού, εξ εκείνων που ανεπίτρεπτα "κάλυψαν το κενό" που έχει αφήσει η Επίσημη Εκκλησία για την ΚτΠ αλλά, δυστυχώς, και για άλλα ΚΡΙΣΙΜΑ ΘΕΜΑΤΑ, ένα εκ των οποίων είναι και η μεταμόσχευση - δωρεά οργάνων μετά τον "κλινικό θάνατο"...
Ο ΜΕΓΑΣ ΤΡΙΑΔΙΚΟΣ ΘΕΟΣ ΕΙΝΑΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΤΗΣ ΖΩΗΣ ΚΑΙ ΤΟΥ ΘΑΝΑΤΟΥ!!! Όσο κτυπά η καρδιά του ανθρώπου, έχουμε ΖΩΗ, ΑΡΑ ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ - Ο ΚΥΡΙΟΣ ΑΠΟΦΑΖΙΖΕΙ ΠΟΤΕ ΘΑ "ΦΥΓΕΙ Ο ΑΝΘΡΩΠΟΣ" από την επίγεια ζωή (δεν χρειάζεται να αναφέρω ότι ο Θεός μας σε αρκετές περιπτώσεις χάρισε ΑΝΑNΗΨΗ ΚΑΙ ΕΠΙΣΤΡΟΦΗ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΣΤΗ ΖΩΗ, "κλινικά-εγκεφαλικά νεκρών" συνανθρώπων μας). Ποιος γνωρίζει "τα κρίματα του Μεγαλοδύναμου" και ποια είναι τα σχέδιά του για τον καθένα μας; Τι θα πεί "δεν εικάζεται αλλά εκφράζεται;" Δηλαδή, όποιος εκφράσει στα 25 του την επιθυμία του να γίνει δότης και στα 35 του του συμβεί να βρεθεί στη θέση του "κλινικά νεκρού", αλλά έχει αλλάξει γνώμη, "έπαιξε κι έχασε γιατί δεν θα μπορεί να εκφραστεί;"
Από τη στιγμή που η Επιστήμη, ενεπλάκη σε θέματα ζωής ("παιδιά του σωλήνα", "τεχνητή γονιμοποίηση", "μεταμοσχεύσεις-δωρεά οργάνων" κλπ.), αρχικά παρουσιάστηκαν όλα "αγγελικά" και στην πορεία κατέληξαν σε στυγνό "εμπόριο".
Ποιος εγγυάται ΤΟ ΘΕΜΑ ΤΗΣ ΗΘΙΚΗΣ; Αυτοί που εγγυώνται "την αθωότητα" της ΚτΠ, που αφήνουν εκτός ΜΕΘ συνανθρώπους μας "για να προωθήσουν την υπόθεση των μεταμοσχεύσεων" κλπ.; ΕΛΕΟΣ!!! Όπως είναι ΦΟΝΟΣ η έκτρωση, γιατί το άτυχο έμβρυο ΕΧΕΙ ΚΑΡΔΙΑ ΠΟΥ ΚΤΥΠΑ, άλλο τόσο είναι ΦΟΝΟΣ να πεθαίνουν έναν "κλινικά νεκρό" που η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΚΤΥΠΑ, "πριν την ώρα του". Μάλιστα, στο χρόνο που μεσολαβεί από την κατάσταση του "κλινικά νεκρού" μέχρι του "νεκρού", πολλοί Πατέρες υποστηρίζουν ότι η ψυχή "ομιλεί μυστικά με τον Πλάστη της" και μπορεί να οδηγηθεί ΣΤΗ ΣΩΤΗΡΙΑ.
Τέλος, ποιος "εξασφαλίζει" ότι θα γίνει σεβαστή η επιθυμία ενός που έχει δηλώσει "να μην είναι δότης;" Αυτό, επαφίεται στην ηθική και εντιμότητα των ιατρών "αν θα ψάξουν τι έχει δηλώσει ο ... κλινικά νεκρός" και αν θα το εφαρμόσουν! Επιχειρηματολογία, υπάρχει τεράστια για το θέμα... Απλά, τονίζω ότι οι Μακαριστοί άγιοι Πατέρες μας Παϊσιος, Πορφύριος, Θεόκλητος Διονυσιάτης... έχουν τεκμηριώσει ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΓΙΑΤΙ Ο ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΟΣ ΔΕΝ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΤΑΣΣΕΤΑΙ ΥΠΕΡ ΤΗΣ ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΗΣ ΟΡΓΑΝΩΝ (εκτός των κερατοειδών χιτώνων -πτωματικό μόσχευμα- και, της ΕΝ ΖΩΗ ΔΩΡΕΑΣ ΕΝΟΣ ΟΡΓΑΝΟΥ (όπως νεφρού κλπ.) ΚΑΙ ΜΕ ΜΟΝΑΔΙΚΟ ΚΙΝΗΤΡΟ ΤΗΝ ΑΓΑΠΗ ... "ο νοών νοείτο")!
Όλα τα παραπάνω, ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΚΡΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΚΑΙ ΙΕΡΑ ΣΥΝΟΔΟ. ΕΙΝΑΙ ΠΑΡΑΚΛΗΣΗ ΝΑ ΜΑΣ ΚΑΘΟΔΗΓΕΙ ΟΡΘΑ ΚΑΙ ΥΠΕΝΘΥΜΗΣΗ ΟΤΙ ΤΗΣ ΕΧΕΙ ΑΝΑΤΕΘΕΙ, ΑΠΟ ΤΟΝ ΚΥΡΙΟ, ΝΑ ΠΟΙΜΑΙΝΕΙ ΕΝΑ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΠΟΙΜΝΙΟ ΠΟΥ, πολλάκις, "παραπαίει" από αντιφατικές θέσεις Συνοδικών Πατέρων, από ανεξήγητη σιωπή, από... από... από...!
Μακαριώτατε, Αξιοσέβαστοι Σεβασμιώτατοι, ο κάθε πιστός Χριστιανός Ορθόδοξος, όταν διαπιστώνει ότι στα άπειρα ερωτήματά του που, εν πολλοίς, σχετίζονται και με τις δύσκολες καταστάσεις που περνάει η Πατρίδα μας,είτε λαμβάνει αντιφατικά μηνύματα, είτε περιφρονείται "δια της σιωπής", ΣΤΡΕΦΕΤΑΙ ΣΤΟΝ ΠΑΝΣΟΦΟ ΔΗΜΙΟΥΡΓΟ και με δάκρυα, ζητά τις ΑΠΑΝΤΗΣΕΙΣ ΑΠΟ ΕΚΕΙΝΟΝ. Ο ΦΙΛΟΣΤΟΡΓΟΣ ΠΑΤΕΡΑΣ ΜΑΣ, ΔΕΝ ΜΑΣ ΑΦΗΝΕΙ, ΔΟΞΑ ΣΤΗ ΦΙΛΕΥΣΠΛΑΧΝΙΑ ΤΟΥ!!!
ΑΣ ΣΚΕΠΑΖΕΙ ΜΕ ΤΗ ΧΑΡΙ ΤΟΥ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΑΞΙΟΥΣ ΚΛΗΡΙΚΟΥΣ ΤΟΥ (ΕΥΤΥΧΩΣ ΟΛΩΝ ΤΩΝ ΒΑΘΜΙΔΩΝ), ΤΩΝ ΜΟΝΑΧΩΝ, ΤΩΝ ΕΥΛΑΒΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΩΝ ΛΑΙΚΩΝ και ΚΑΘΕ ΕΝ ΧΡΙΣΤΩ ΑΓΩΝΙΖΟΜΕΝΗΣ ΨΥΧΗΣ. ΚΑΙ ΑΣ ΑΝΑΠΑΥΕΙ ΣΤΗΝ ΟΥΡΑΝΙΑ ΒΑΣΙΛΕΙΑ ΤΟΥ ΤΟΥΣ ΜΑΚΑΡΙΣΤΟΥΣ ΠΑΤΕΡΕΣ ΠΟΥ ΜΑΣ ΕΝΙΣΧΥΟΥΝ ΚΑΙ ΜΑΣ ΚΑΘΟΔΗΓΟΥΝ ΑΠΟ ΨΗΛΑ...
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΕ ΟΛΟΥΣ, ΤΟ ΑΝΕΣΠΕΡΟ ΦΩΣ ΠΟΥ ΕΚ ΤΟΥ ΤΑΦΟΥ ΑΝΕΤΕΙΛΕ, ΑΣ ΦΩΤΙΖΕΙ ΠΑΝΤΟΤΕΙΝΑ ΤΗΝ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ΜΑΣ ΖΩΗ.
ΑΜΗΝ!!!
"Κατερίνα"
ΕΑΝ ΑΠΑΓΟΡΕΥΤΑΙ Η ΕΚΤΩΣΗ ΓΙΑ ΤΟΥΣ ΙΔΙΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ ΠΡΕΠΕΙ ΝΑ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΦΟΝΟΣ ΚΑΙ Η ΜΕΤΑΜΟΣΧΕΥΣΗ ΟΡΓΑΝΩΝ ΑΠΟ ΖΩΝΤΑΝΟ ΔΟΤΗ ΜΕ ΕΓΚΕΦΑΛΙΚΟ ΘΑΝΑΤΟ ΜΕ ΤΗΝ ΣΥΛΗΨΗ ΘΕΩΡΕΙΤΑΙ ΟΤΙ ΕΝΑ ΚΑΙ ΜΟΝΟ ΚΥΤΤΑΡΟ ΕΧΕΙ ΨΥΧΗ .
ΑπάντησηΔιαγραφήΠρός όλους: Μπείτε στην σημερινή "Ρομφαία" και διαβάστε ΟΛΟ το άρθρο του Σεβαμιωτάτου κ. Νικολάου. Και ΟΧΙ κάποια αποσπάσματα όπως ο κ. Χριστοδουλίδης. Ελαν το κάνετε αυτό θα καταλάβετε ότι ο Σεβασμιώτατος είναι ΚΑΤΑ του νέου νομοσχεδίου περί μεταμοσχςεύσεων.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑλλά δυστυχώς η ιεροκατάκριση έχει καταλάβει και αρκετούς πιστούς απ' ότι φαίνεται.
Προς τον κ. Γεώργιο Βλάχο,
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτά έγραψε ο μητροπολίτης Μεσογαίας/Λαυρεωτικής:
"Επειδή όμως είτε η συναλληλία μας είναι περιορισμένη είτε άλλες αδυναμίες του συστήματος και της ζωής μας είναι αυξημένες, η χώρα μας είναι πολύ φτωχή σε δωρητές και συνεπώς σε δότες."
Και τα κατωτέρω ημείς, που δεν διαβάσαμε "αποσπασματρικά" το άρθρο του :
"Σύμφωνα λοιπόν με αυτά που γράφει ο μητροπολίτης Λαυρεωτικής και Μεσογαίας ο στόχος για την αύξηση του αριθμού εκείνων που επιθυμούν να μην εικάζονται, αλλά να εκφράζονται, περιλαμβάνει:
Πρώτον, να διευρύνουμε τους ορίζοντες της ύψιστης εθελοντικής προσφοράς και συναλληλίας μας και δεύτερον, να ελαττώσουμε τις αδυναμίες του συστήματος και της ζωής."
Και ερωτώμεν:
Μήπως ο μητροπολίτης Μεσογαίας/Λαυρεωτικής θέλει να πει άλλα με αυτό το : "η συναλληλία μας είναι περιορισμένη" και το "η χώρα μας είναι πολύ φτωχή σε δωρητές"; Δεν είναι προφανές ότι στόχος του είναι να αποτελέσει σε όλους μας ενσυνείδητο βίωμα η εκούσια κατάφαση στη "δωρεά οργάνων" με τελική έκφραση αυτής - προφάσει μακρά της αγάπης - επί της χειρουργικής κλίνης προθανατίως;
Ημείς "αποσπώμεν" εδάφια του άρθρου με πρόθεση ιεροκατηγορικήν ή εκείνος επιχειρεί να παραχαράξει το Ορθόδοξο φρόνημα του λαού, όστις δεν συναινεί στις μεταμοσχεύσεις;
"τα δε εκπορευόμενα εκ του στόματος εκ της καρδίας εξέρχεται, κακείνα κοινοί τον άνθρωπον"
Μτ. ιε΄ 18-19
"εν τη καρδία, ως εν οργάνω, το λογιστικόν ημών είναι επιστάμεθα ακριβώς"
Αγ. Γρηγόριος Θεσ/νίκης ή Παλαμάς
"Περί των ιερώς ησυχαζόντων"
Αγαπητέ κ. Γ. Βλάχο, επειδή το προηγούμενο σχόλιό μου, είχε ως αφετηρία τη σχετική ανάρτηση του Ο.Π., αν και είχα συντάξει από χθες απάντησή μου για "την ιεροκατάκριση που έχει καταλάβει αρκετούς πιστούς", προτίμησα να ακολουθήσω "τη συμβουλή σας" και να διαβάσω από τη "ΡΟΜΦΑΙΑ" ολόκληρο το άρθρο του Σεβασμιωτάτου κ. Νικολάου, για να μην σας αδικήσω. Δόξα τω Θεώ, γνωρίζω καλά την Ελληνική μας γλώσσα και διαπίστωσα, ότι όποιος διαβάσει ολόκληρο το άρθρο ΕΝΑ ΣΥΜΠΕΡΑΙΝΕΙ, ΔΥΣΤΥΧΩΣ: Έμμεσες υποδείξεις προς την πολιτεία να στραφεί στη συναίνεση (για δωρεά οργάνων)ΠΟΥ ΕΚΦΡΑΖΕΤΑΙ, γιατί "Συναίνεση που εικάζεται δεν είναι συναίνεση" (αυτή δεν είναι ΑΥΤΟΛΕΞΕΙ Η ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΦΡΑΣΗ ΤΟΥ ΑΡΘΡΟΥ);
ΑπάντησηΔιαγραφήΆλλη ενδεικτική φράση του άρθρου είναι "'Οπου δοκιμάστηκε η εικαζόμενη συναίνεση δεν μπόρεσε να λύσει το πρόβλημα των μεταμοσχεύσεων"... Είμαι βέβαιη ότι δεν θα επιθυμούσατε να συνεχίσω και ούτε κι εγώ το επιθυμώ, γιατί διαβάζοντας το άρθρο ολόκληρο "δεν πίστευα στα μάτια μου" ότι αυτό απειχεί θέσεις στο θέμα μεταμοσχεύσεις-δωρεά οργάνων, ενός Σεβαστού Ιεράρχη που η συγγραφική του δραστηριότητα μας έχει χαρίσει, κατά καιρούς, ΕΚΛΕΚΤΑ ΘΕΟΛΟΓΙΚΑ ΑΝΑΓΝΩΣΜΑΤΑ (ενδεικτικά, "ΑΝΘΡΩΠΟΣ ΜΕΘΟΡΙΟΣ")...
Τον κ. Κ. Χριστοδουλίδη, δεν τον γνωρίζω προσωπικά, απλώς διαβάζω τα σχόλιά του και τις επισημάνσεις του σε διάφορα θέματα που αφορούν την Ορθοδοξία μας και έχω συμπεράνει ότι είναι πολύ προσεκτικός... Εσείς, δεν γνωρίζω και δεν με αφορά "το γιατί", του καταλογίσατε με το σχόλιό σας "εσκεμμένη επιλογή αποσπασμάτων", κάτι που δεν τιμά έναν καλοπροαίρετο σχολιαστή... Πάντως, με τους χαρακτηρισμούς και τις παραινέσεις σας, ΣΥΝΤΕΛΕΣΑΤΕ στην ΑΠΟΚΑΛΥΨΗ ΟΛΟΚΛΗΡΗΣ ΤΗΣ ΑΛΗΘΕΙΑΣ ΕΝΩΠΙΟΝ ΤΩΝ ΟΦΘΑΛΜΩΝ ΜΟΥ! Ως εκ τούτου, εντελώς ανεπιφύλακτα, θα ενισχύσω την προτροπή σας στους αγαπητούς αδελφούς και αναγνώστες του Ο.Π., εφόσον τους ενδιαφέρει, ΝΑ ΔΙΑΒΑΣΟΥΝ ΟΛΟΚΛΗΡΟ ΤΟ ΑΡΘΡΟ ΑΠΟ ΤΗ "ΡΟΜΦΑΙΑ".
ΚΑΛΗ ΑΝΑΣΤΑΣΗ ΣΤΙΣ ΨΥΧΕΣ ΜΑΣ ΚΑΙ
ΤΟ ΑΓΙΟ ΦΩΣ ΑΣ ΠΡΟΠΟΡΕΥΕΤΑΙ ΣΤΙΣ ΔΑΙΔΑΛΩΔΕΙΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ - ΠΑΓΙΔΕΣ ΤΗΣ ΕΠΙΓΕΙΑΣ ΖΩΗΣ ΜΑΣ ΓΙΑ ΝΑ ΜΑΣ ΟΔΗΓΕΙ ΣΤΑ ΣΩΣΤΑ-ΟΡΘΟΔΟΞΑ ΜΟΝΟΠΑΤΙΑ. ΑΜΗΝ!!!
"Κατερίνα"
Επίσης σε συνέντευξή του στην Καθημερινή που έχει το Romfaia.gr υποστηρίζει ότι δεν υπάρχει τίποτα πριν από το Μπινγκ Μπανγκ και ότι η αλήθεια της Ορθοδοξίας εξαρτάται από τον τόπο γεννήσεως του καθενός! - Σχετικά η συνέντευξή του στο http://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7952:--q-------q&catid=13
ΑπάντησηΔιαγραφήhttp://www.romfea.gr/index.php?option=com_content&view=article&id=7952:--q-------q&catid=13
ΑπάντησηΔιαγραφήΣΤΟ ΠΑΡΑΠΑΝΩ ΙΣΤΟΛΟΓΙΟ Ο ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΔΙΝΕΙ
ΣΥΝΕΝΤΕΥΞΗ ΣΕ ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟ ΤΗΣ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗΣ Ο ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ ΤΟΝ ΡΩΤΑ
Η επιστήμη θα μπορούσε ποτέ να ανακαλύψει την αρχή του κόσμου, πριν από το Μπιγκ Μπανγκ;
ΚΑΙ Ο ΜΕΣΟΓΑΙΑΣ ΑΠΑΝΤΑ
Πριν από το Μπιγκ Μπανγκ δεν υπάρχει χρόνος, και άρα δεν υπάρχει πριν.
ΚΑΙ ΕΓΩ ΕΡΩΤΩ ΔΗΛΑΔΗ ΔΕΝ ΥΠΑΡΧΕΙ ΘΕΟΣ
ΚΑΙ Η ΕΚΡΗΞΗ ΤΟΥ ΜΠΙΓΚ ΜΠΑΓΚ ΔΗΜΙΟΥΡΓΗΣΕ ΤΟΝ
ΚΟΣΜΟ ΓΙΑΤΙ Η ΓΕΝΕΣΙΣ ΤΗΣ ΠΑΛΑΙΑΣ ΔΙΑΘΗΚΗΣ ΑΛΛΑ
ΛΕΕΙ
ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ ΚΑΙ Ο ΘΕΟΣ ΝΑ ΔΙΝΕΙ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ
ΟΡΘΟΔΟΞΟΥΣ ΧΡΙΣΤΙΑΝΟΥΣ ΔΥΝΑΜΗ
ΝΙΚΟΔΗΜΟΣ