Σχόλιο - απάντηση φίλου του Ο.Π στις κατηγορίες του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου
Το παρακάτω κείμενο το λάβαμε στο ηλεκτρονικό μας ταχυδρομείο απο φίλο του "Ορθόδοξου Παρατηρητηρίου".
Πρόκειται για έναν εύστοχο σχολιασμό της γνωστής, συνέντευξης του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου στον κ. Δ.Μακρή, στην οποία ,μεταξύ των άλλων, αφ΄ενός εναντιώνεται στην Κάρτα του Πολίτη , αφ΄ετέρου καταδικάζει με οξύ μάλιστα τρόπο όσους εκδήλωσαν με πρωτοβουλίες και συγκεντρώσεις τις Ορθόδοξες αντιρρήσεις τους σε αυτό το σύστημα το οποίο όπως ορθώς επισημαίνει και ο ίδιος θέλει να "ρουφήξει την συνείδησή μας" ("Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής εναντίον της κάρτας του πολίτη αλλά και όλων εκείνων που αντιδρούν στην επιβολή της " ).
Είναι προφανές, ότι τις ίδιες απορίες που διατυπώνει ο φίλος μας στο παρακάτω κείμενο , έχουμε και εμείς και υποθέτουμε οι δεκάδες χιλιάδες των πιστών Καθηγουμένων ,Ιερέων , Διακόνων , Μοναχών και λαϊκών που έχουν υπογράψει στην Πρωτοβουλία των Αντιρρησίων Ορθόδοξης Συνείδησης (ΠΡ.Α.Ο.Σ) καθώς και όλοι εκείνοι οι Αρχιερείς που δημοσίως εξέφρασαν την αντίθεσή τους στην κάρτα του πολίτη.
========================================================================
Ναι μεν αλλά...
"... Στην υπόθεση αυτήν, η σιωπή η αδράνεια της επίσημης Εκκλησίας είναι οπωσδήποτε ανησυχητικό φαινόμενο. Αυτή οδήγησε στις ανεύθυνες και εν πολλοίς αυθαίρετες πρωτοβουλίες ποικίλων φορέων. Το κενό του προφητικού εκκλησιαστικού λόγου κάλυψε ο ζήλος του λαού.Οι ομάδες όταν αντιδρούν στην ΚτΠ προκαταλαμβάνουν την Ιερά Σύνοδο..."
Παραδέχεται δηλ. ότι η Ιερά Σύνοδος έχει επιδείξει «σιωπή και αδράνεια». Όταν κάποιος επιδεικνύει «σιωπή και αδράνεια» δεν πρέπει κάποιος άλλος που τον αγαπάει να τον «ταρακουνήσει» να κάνει κάτι; Τι δηλ. να βλέπει ο άλλος τον κίνδυνο να έρχεται και να μείνει αδιάφορος;
Άλλωστε και ο ίδιος ο Σεβασμιότατος δεν ήταν από τους πρώτους που προσπάθησαν να ταρακουνήσουν για να βγει γρήγορα μια απόφαση; Στην ομιλία του στα «Δημήτρια 2010» στις 31-10-2010 δεν έλεγε «τσιπάκια, νουμεράκια, πραγματάκια που φυλακίζουν την ελευθερία μας, εν σώματι ως Εκκλησία πρέπει να πούμε ΟΧΙ».
Δεν είναι αυτό σαφέστατη και κατηγορηματική αντίθεση στη ΚτΠ. Στις «ανεύθυνες και εν πολλοίς αυθαίρετες πρωτοβουλίες ποικίλων φορέων» συμπεριλαμβάνει και τον εαυτό του;
Θεωρεί ο Σεβασμιότατος ότι όταν ο ίδιος εκφράζει σαφώς την άρνησή του «προκαταλαμβάνει» την Ιερά Σύνοδο;
Τέλος με αυτή του την συνέντευξη τι εκφράζει; Την προσμονή του για την απόφαση της Ιεράς Συνόδου; Δεν λέει ακόμη μια φορά ότι είναι αντίθετος στην ΚτΠ; Γιατί το κάνει σήμερα και δεν περιμένει την απόφαση της Ιεράς Συνόδου;
Μήπως όταν το κάνουν οι άλλοι είναι ανεύθυνοι και εκφράζουν αυθαίρετες πρωτοβουλίες ενώ όταν το κάνει ο ίδιος, πριν αποφασίσει η Ιερά Σύνοδος, είναι υπεύθυνη και συνετή πρωτοβουλία;
Άραγε όταν οι άνθρωποι μεμονωμένα αλλά και οργανωμένα μέσω φορέων αντιδρούν, βλ ο ΙΝΚΑ, ή ο Ριχάρδος Σωμερίτης στο Βήμα (http://www.tovima.gr/ opinions/article/?aid=358291) ή κόμματα όπως ο ΣΥΡΙΖΑ, το ΚΚΕ, το ΛΑΟΣ, η Δημοκρατική Αναγέννηση, εκφράζουν «ανεύθυνες και εν πολλοίς αυθαίρετες πρωτοβουλίες»; Δεν υποχρεούνται να αντιδράσουν ανθρωπίνως όπως αντέδρασαν και οι Άγγλοι μέσω της οργάνωσης http://no2id.net και τελικά δεν εφαρμόστηκε η Κάρτα του Πολίτη;
Είναι ανεύθυνος ο π.Σαράντης, ο π.Ιωάννης, ο π.Γεώργιος Αναγνωστόπουλος καθηγητής στο Πολυτεχνείο της Ξάνθης (http://id-ont.blogspot.com/ 2010/12/blog-post_11.html) και 20 ακόμη Μητροπολίτες που έχουν εκφράσει δημοσίως την αντίθεσή τους στην ΚτΠ;
Είπε μεταξύ των άλλων ο Σεβασμιώτατος Μεσογαίας και Λαυρεωτικής :
- Ο λαός από κρινόμενος γίνεται κριτής της Συνόδου.- Οι πιστοί αντί να προσδοκούν να φωτιστούν από τη Σύνοδο, την κρίνουν και την καθοδηγούν.- Η Ιερά Σύνοδος όμως, υπάρχει για να εκφράζει τη βούληση του Θεού και να καθοδηγεί τον λαό, όχι να κατευθύνεται από αυτόν.
Αυτές οι απόψεις δεν «Παπίζουν» ολίγον;
Όταν ο Μάρκος ο Ευγενικός γύρισε στην Πόλη, ο λαός ποιον υποδέχθηκε, την Ιερά Σύνοδο που είχε υπογράψει την ένωση ή τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό που δεν είχε υπογράψει;
Σε αυτή την περίπτωση γιατί ο λαός δεν ήθελε να «φωτιστεί» από την Ιερά Σύνοδο αλλά από έναν που δεν συμφώνησε με την Ιερά Σύνοδο;
Με βάση όμως τα ανωτέρω, ο λαός στην περίπτωση του Αγίου Μάρκου έκανε λάθος! Έκανε όμως πραγματικά λάθος ή δεν ισχύουν τα ανωτέρω που λέει ο Σεβασμιότατος σε κάθε περίπτωση;
Όταν ο Μάρκος ο Ευγενικός γύρισε στην Πόλη, ο λαός ποιον υποδέχθηκε, την Ιερά Σύνοδο που είχε υπογράψει την ένωση ή τον Άγιο Μάρκο τον Ευγενικό που δεν είχε υπογράψει;
Σε αυτή την περίπτωση γιατί ο λαός δεν ήθελε να «φωτιστεί» από την Ιερά Σύνοδο αλλά από έναν που δεν συμφώνησε με την Ιερά Σύνοδο;
Με βάση όμως τα ανωτέρω, ο λαός στην περίπτωση του Αγίου Μάρκου έκανε λάθος! Έκανε όμως πραγματικά λάθος ή δεν ισχύουν τα ανωτέρω που λέει ο Σεβασμιότατος σε κάθε περίπτωση;
Άλλωστε στην Εκκλησία μας αλάθητες είναι οι Οικουμενικές Σύνοδοι.
Οι Διαρκείς Ιερές Σύνοδοι είναι ένα πολύ μικρό υποσύνολο της Οικουμενικής Συνόδου.
Ούτε καν η ολομέλεια της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν είναι...
Οι Διαρκείς Ιερές Σύνοδοι είναι ένα πολύ μικρό υποσύνολο της Οικουμενικής Συνόδου.
Ούτε καν η ολομέλεια της Εκκλησίας της Ελλάδος δεν είναι...
Και Οικουμενική Σύνοδος είναι η Σύνοδος των Θεωμένων, δηλαδή των Ιεραρχών που έφτασαν στη θέωση!
ΑπάντησηΔιαγραφήΤο κακό θα έρθει από τους μορφωμένους που έλεγε και ο πατρο-Κοσμάς. Προσωπικά με φοβίζει η αμερικάνικη μόρφωση του Σεβασμιοτάτου.
ΑπάντησηΔιαγραφή