Τετάρτη, 2 Μαρτίου 2011

Ο Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής εναντίον της κάρτας του πολίτη αλλά και όλων εκείνων που αντιδρούν στην επιβολή της






 Κατ΄αρχάς θεωρούμε  εξαιρετικά  ενδιαφέρουσα την συνέντευξη στου Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής κ. Νικολάου  στον κ. Διονύση Μακρή και μάλιστα  μας εξέπληξε  με την κριτική  που ασκεί  στην Ιερά Σύνοδο  της Αγίας μας Εκκλησίας   καταλογίζοντάς της  ευθύνες για την  ..βραδύτητα  με την οποία κινείται στο ζήτημα της  "Κάρτας του  Πολίτη".
Η έκπληξή μας όμως δεν ήταν ευχάριστη  αφού ο Σεβασμιώτατος δεν θεωρεί  αυτή την "αδράνεια" ως "ανησυχητικό φαινόμενο", σε αντιδιαστολή  με την  "κυβερνητική επιτάχυνση" που παρατηρείται στα θέματα της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης ή όπως συνηθίζουμε εμείς να λέμε της "ηλεκτρονικής δικτατορίας",αλλά διότι εξ αυτής της  "αδράνειας" , δημιουργήθηκε  ένα "κενό" το οποίο  κατά την άποψή του καλύφθηκε απο  τον "ζήλο του λαού" ,ό οποίος  "ανευθύνως και αυθαιρέτως"  ανέπτυξε  πρωτοβουλίες   οι οποίες  τελικά  κατα  τον Σεβασμιώτατο   δείχνουν ασέβεια και  διάθεση  παρέμβασης στο ποιμαντικό έργο της Ιεράς Συνόδου.
Στο απόσπασμα  αυτό της συνέντευξης  ο Σεβασμιώτατος  Μητροπολίτης  Μεσογαίας και Λαυρεωτικής ,επικρίνει κυρίως   όλους εμάς που έχουμε  διατρανώσει  την  βούλησή μας να δείξουμε  ΑΝΥΠΑΚΟΗ ΣΤΙΣ  ΚΥΒΕΡΝΗΤΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ,δηλαδή  να αρνηθούμε να παραλάβουμε  την Κάρτα του Πολίτη  και κάθε άλλη "πλαστική  χειροπέδα" του    μισάνθρωπου , κατά την γνώμη  μας,  συστήματος της ηλεκτρονικής διακυβέρνησης  (που όπως δηλώνει ο  πρωθυπουργός πρέπει να εμφανιστεί  παγκοσμίως εδώ και τώρα).
Μας κατηγορεί ( αδίκως)  ότι  δεν σεβόμαστε  την Ιερά Σύνοδο και ότι θέλουμε να  "καθοδηγήσουμε" την κρίση της και μάλιστα πιο κάτω μας υπενθυμίζει ότι "Ο λαός από κρινόμενος γίνεται κριτής της Συνόδου ".
Στην πραγματικότητα όμως,  ο Ορθόδοξος Ελληνικός λαός δεν  κρίνει  την Σύνοδο, αλλά περιμένει εναγωνίως  απο  αυτήν να τον  δεί  ως εν Χριστώ "ποιμαινόμενο"  και όχι  ως  "κρινόμενο"για  την αντίθεσή του σε πολιτικές αποφάσεις που  θα τον οδηγήσουν με το  "πιστόλι στον κρόταφο" στην  σκλαβιά και την αποστασία,εξ΄ άλλου  όπως ομολογεί  και ο ίδιος ο Σεβασμιώτατος  Νικόλαος  "...αυτοί που σταδιακά παίρνουν στον έλεγχό τους τη ζωή μας, στην ουσία αυτοί διεκολύνονται να ρουφήξουν τη συνείδησή μας ".
Να  λοιπόν γιατί  λέμε προς την  ΠΟΛΙΤΕΙΑ "όχι στην κάρτα του πολίτη και την ηλεκτρονική διακυβέρνηση"  , διότι βλέπουμε,   όπως πολύ σωστά αναφέρει ο Σεβασμιώτατος Μεσογαίας και Λαυρεωτικής , ότι θέλουν   "να ρουφήξουν  την συνείδησή μας".Και επειδή ως  Χριστιανοί Ορθόδοξοι δεν έχουμε  πολλές "συνειδήσεις" αλλά μόνο μία , τους λέμε και το  όνομά μας: "ΑΝΤΙΡΡΗΣΙΕΣ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ".
Συνεπώς αν τώρα  δεν ενημερώσουμε  τους αδελφούς μας  για  τους εμφανείς κινδύνους  αυτού του πολυπλόκαμου  συστήματος ελέγχου και διαχείρισης της ελευθερίας μας  και  τους  επιτρέψουμε   "να  ρουφήξουν" την μια και μοναδική Ορθόδοξη συνείδησή μας "πιάνοντάς  μας στον ύπνο", τότε  αναρωτιώμαστε πως είναι  δυνατόν   στο μέλλον να  ομολογήσουμε Χριστό   αφού  δεν θα έχουμε πιά συνείδηση  και  ως εκ τούτου  επιθυμία για κάτι τέτοιο.Είναι λοιπόν  ορθότατη αυτή η επισήμανση   του Σεβασμιωτάτου  για  τους αληθινούς σκοπούς εκείνων που  μας επιβάλλουν  τώρα τις  διάφορες ηλεκτρονικές κάρτες και αύριο την  Κάρτα του πολίτη.
Ε λοιπόν  για αυτόν τον λόγο μαζεύουμε υπογραφές ,  κατεβαίνουμε  στους δρόμους  , κάνουμε  διαρκή και επίπονο αγώνα ενημέρωσης  των συμπολιτών μας  για τους κινδύνους  αυτού  του νέου ηλεκτρονικού ολοκληρωτισμού και όχι για να υποδείξουμε  στους Ποιμενάρχες μας  τι πρέπει να πράξουν  αφού  εκείνοι  ξέρουν πως  μπορούν να προστατεύσουν το ποίμνιό τους απο αυτούς τους  τεράστιους κινδύνους.
Αν πάλι   ως μέλη  του σώματος  της Εκκλησίας της οποίας Κεφαλή είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός ,έχουμε εκφράσει με  ευγένεια τις ανησυχίες μας και την αγωνία μας,  δεν είναι  γιατί θέλουμε  να  κατευθύνουμε  την Ιερά Σύνοδο ούτε να υποκαταστήσουμε  τον ποιμαντικό της ρόλο.Αντιθέτως  με υική  και μόνο πρόθεση,  ως Έλληνες Πολίτες βαπτισμένοι  και μυρωμένοι, διαμαρτυρόμαστε  προς την πολιτεία και   στρέφουμε το βλέμμα μας διαρκώς προς την μητέρα Εκκλησία  γνωρίζοντας πολύ καλά  ότι μόνο εντός της μπορούμε  να σωθούμε και να  πορευτούμε  προς την Ανάσταση.
Να μην ανησυχούμε  όταν  πλείστοι εκ της Ιεραρχίας έχουν  εκφράσει  τις ίδιες ανησυχίες και  μάλιστα  μερικοί  εξ αυτών  δηλώνουν με λεβεντιά ότι προτιμούν  να υποστούν κάθε διωγμό και  δυσκολία  απο το να πάρουν την Κάρτα του Πολίτη;Μήπως όλοι αυτοί οι Επίσκοποι, οι κληρικοί,  οι καθηγούμενοι  Ιερών Μονών ,οι μοναχοί και οι μοναχές και  οι συν αυτοίς λαϊκοί, φοβήθηκαν τον Αντίχριστο και απεδύθησαν σε έναν πόλεμο χαρακωμάτων εναντίον του, ή έπραξαν αυτό που  τους λέει η Ορθόδοξη συνείδησή τους και  εξέφρασαν  τις αντιρρήσεις τους σε ένα  σύστημα που θέλει να ξεριζώσει τον Χριστό απο τις καρδιές τους; 
Είναι δείγμα ασέβειας το να δηλώνουμε ότι δεν θα παραλάβουμε  την κάρτα του πολίτη  ξέροντας ότι εξ αιτίας  αυτήςτης επιλογής θα διωχθούμε και θα υποφέρουμε;
Είναι  εγωισμός και αλαζονεία να λέμε ότι  δεν θα δεχτούμε απο κανέναν να μας  αφαιρέσει  το δώρο της ελευθερίας  που  μας χάρισε ο  Θεός  με την δημιουργία μας;
Αν π.χ  η αυθόρμητη  συμμετοχή του λαού σε μια πρωτοβουλία συλλογής υπογραφών  εναντίον της Κάρτας του Πολίτη,   η οποία μάλιστα  βασίσθηκε σε δύο νηφάλια και άκρως  υποτακτικά στο θέλημα της Αγίας μας Εκκλησίας  κείμενα,  και οι  μεγάλες ΕΙΡΗΝΙΚΕΣ συγκεντρώσεις  διαμαρτυρίας   των πιστών μελών  της Εκκλησίας μας  εναντίον των κυβερνητικών  σχεδίων  διαχείρισης της ελευθερίας  και  προσβολής της  Ορθόδοξης συνείδησής τους , θεωρούνται  απο τον Σεβασμιώτατο ως ένδειξη "ασέβειας" προς την "υπεύθυνη Σύνοδο" και  δείγμα   "ήθους  που ανατρέπει την ισορροπία της σχέσης Συνόδου και λαού" το οποίο μάλιστα  "είναι χειρότερο και από την κάρτα του πολίτη", τότε  θα ήταν ενδιαφέρον  να μάθουμε πως  χαρακτήρισε  το ήθος των  χιλιάδων    πιστών της Μητρόπολής του,  που  κατέβηκαν στους δρόμους  της Κερατέας  και  ακόμα και σήμερα δίνουν  μάχες με τις δυνάμεις καταστολής του καθεστώτος.
Αν δεν απατώμεθα  ο Σεβασμιώτατος  (προς τιμήν του) βρέθηκε  στο πλευρό  του  μαχόμενου  ποιμνίου του και τους  υπερασπίστηκε .

Ενα ακόμα σημείο της συνέντευξης  του Σεβασμιωτάτου  που μας  έχει μπερδέψει,  είναι και εκείνο στο οποίο  λέγει οτι  "πολεμώντας την κάρτα σκοτώνουμε την εκκλησιαστική συνείδηση μέσα μας ".Αυτό όμως πως συμβιβάζεται με αυτό που   τόνισε στην αρχή :"Καλύτερα με λιγότερη τεχνολογία ελεύθεροι, παρά με σύγχρονες διεκολύνσεις σκλάβοι . Γιατί αυτοί που σταδιακά παίρνουν στον έλεγχό τους τη ζωή μας, στην ουσία αυτοί διεκολύνονται να ρουφήξουν τη συνείδησή μας. "
Αυτοί  που θα μας επιβάλλουν την Κάρτα του Πολίτη  "διευκολύνονται  να ρουφήξουν  τη συνείδησή μας"  και ταυτοχρόνως εμείς  οι Ορθόδοξοι  Χριστιανοί που αντιδρούμε σε αυτή την  μισάνθρωπη πρόθεση,  "σκοτώνουμε  την εκκλησιαστική μας συνείδηση";
Πως είναι  δυνατόν να "σκοτώνουμε" κάτι  που  υπερασπιζόμαστε και για χάρη του οποίου  θα μείνουμε άνεργοι , ανασφάλιστοι, και απόλυτα περιθωριοποιημένοι;
Οι  Επίσκοποι που  συμμετείχαν  είτε δι εκπροσώπου είτε  με μηνύματα  σε  συγκεντρώσεις  διαμαρτυρίας  ήθελαν και εκείνοι να "σκοτώσουν την εκκλησιαστική  συνείδηση";
Ελπίζουμε και ευχόμαστε ο Σεβασμιώτατος να καταλάβει  ότι δεν είμαστε απέναντι  αλλά εντός της Εκκλησίας και υπο την καθοδήγηση της Ιεραρχίας της  απο την οποία  περιμένουμε  να μας ποιμάνει  και όχι μόνο να μας κρίνει .


Παραθέτουμε πιο κάτω απόσπασμα απο το Α΄μέρος της συνέντευξης του  Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής....




Μητροπολίτης Μεσογαίας και Λαυρεωτικής Νικόλαος:
Καλύτερα με λιγότερη τεχνολογία ελεύθεροι, παρά με σύγχρονες διεκολύνσεις σκλάβοι
Συνέντευξη στον Διονύση Μακρή
ΜΕΡΟΣ Α

Παρατηρείται, Σεβασμιώτατε, τον τελευταίο καιρό μία έκδηλη ανησυχία του χριστεπώνυμου ποιμνίου που έχει να κάνει με την διαπιστωμένη πλέον επιχείρηση υποχρεωτικού ηλεκτρονικού καρτοφακελώματος των πολιτών. Η δικαιολογία, που ως καραμέλα λέγεται, στηρίζεται στις δήθεν διευκολύνσεις του πολίτη. Αλλά η δικαιολογία αυτή δεν πείθει κανένα, αφού στην ουσία είναι ηλίου φαεινότερον ότι το καρτοφακέλωμα αποσκοπεί στον πλήρη έλεγχο του ανθρώπου από τα γνωστά πλέον κέντρα ανομίας, όπερ ερμηνεύεται, ως απώλεια της ελευθερίας του. Επισήμως, η Εκκλησία φαίνεται να το μελετά ορίζοντας μία Συνοδική Επιτροπή. Η καθυστέρηση, ωστόσο, διατύπωσης μίας ξεκάθαρης θέσης για το θέμα αυτό, από μέρους της, συμβάλλει στην ενίσχυση της προπαγάνδας και στην περαιτέρω σύγχυση του λαού. Θυμίζει δε τη ρήση του μακαριστού Αρχιεπισκόπου Σεραφείμ πως ένα θέμα εισέρχεται στις καλένδες μέσω συγκροτήσεως μίας επιτροπής!!! Βάσει των επιστημονικών γνώσεων σας αλλά και ως Αρχιερέας που τολμά να εκφράζει χωρίς φόβο τη γνώμη του ποιά είναι η θέση σας;


Απ. Δεν σας κρύβω ότι αυτή η ιστορία δεν μου αρέσει καθόλου. Η κάρτα του πολίτη δεν μου φαίνεται καθόλου αθώα υπόθεση. Τελικά ποιοί θα μας ελέγχουν; Αυτοί που μας οδήγησαν σε αυτό το οικονομικό κατάντημα; Ο ίδιος μηχανισμός που έχει καταστρέψει τον απλό πολίτη, αυτός που διαρκώς αυτοδιαψεύδεται, αυτός που έχει πλήρως απαξιωθεί, αυτός θα ελέγχει και τις τελευταίες λεπτομέρειες της ζωής μας; Η μήπως κάποιο αόρατο κέντρο; Γιατί τόση εξουσία και δύναμη συγκεντρωμένη σε επικίνδυνα, αποτυχημένα, ύποπτα η τουλάχιστον ανεξέλεγκτα κέντρα;Καλύτερα με λιγότερη τεχνολογία ελεύθεροι, παρά με σύγχρονες διεκολύνσεις σκλάβοι . Γιατί αυτοί που σταδιακά παίρνουν στον έλεγχό τους τη ζωή μας, στην ουσία αυτοί διεκολύνονται να ρουφήξουν τη συνείδησή μας.
Φοβούμαι ότι μετά την καταρράκωση των κοινωνικών αξιών, μετά την επικίνδυνα κατευθυνόμενη παραπληροφορητική ενημέρωση, έρχεται και ο φοβερός μηχανισμός της αδυσώπητης παρακολούθησης για να εξαφανίσει και την τελευταία ικμάδα πνευματικής ελευθερίας.
Στην υπόθεση αυτήν, η σιωπή η αδράνεια της επίσημης Εκκλησίας είναι οπωσδήποτε ανησυχητικό φαινόμενο. Αυτή οδήγησε στις ανεύθυνες και εν πολλοίς αυθαίρετες πρωτοβουλίες ποικίλων φορέων. Το κενό του προφητικού εκκλησιαστικού λόγου κάλυψε ο ζήλος του λαού.
Από την άλλη πλευρά, το φαινόμενο αυτών των έντονων λαϊκών αντιδράσεων είναι επίσης επικίνδυνο. Δημιουργούνται ομάδες που αντί να σέβονται την υπεύθυνη Σύνοδο, την συμβουλεύουν πως να ενεργεί και την προκαταλαμβάνουν. Ο λαός από κρινόμενος γίνεται κριτής της Συνόδου. Οι πιστοί αντί να προσδοκούν να φωτιστούν από τη Σύνοδο, την κρίνουν και την καθοδηγούν. Η Ιερά Σύνοδος όμως, υπάρχει για να εκφράζει τη βούληση του Θεού και να καθοδηγεί τον λαό, όχι να κατευθύνεται από αυτόν. Αυτό το ήθος που ανατρέπει την ισορροπία της σχέσης Συνόδου και λαού είναι χειρότερο και από την κάρτα του πολίτη. Κάνει μεγαλύτερη ζημιά από αυτήν. Γιατί κλονίζει την εμπιστοσύνη των πιστών στην Εκκλησία και δημιουργεί σύγχυση για το τι είναι η Εκκλησία. Γεννά ένα φρόνημα ότι η Εκκλησία υπάρχει για να την σώζουμε και όχι για να μας σώζει. Έτσι πολεμώντας την κάρτα σκοτώνουμε την εκκλησιαστική συνείδηση μέσα μας.
Επίσης αναπαράγεται μια λογική σύμφωνα με την οποία στόχος μας είναι η ανατροπή η τουλάχιστον η αναχαίτιση του αντίχριστου συστήματος. Δεν είναι αυτός ο στόχος της Εκκλησίας. Σκοπός μας είναι να ομολογήσουμε τον Κύριο, όχι να νικήσουμε τον διάβολο. Αυτόν τον συντρίβει ο Χριστός. Ο Παντοκράτωρ Κύριος μάλιστα ανέχεται να βλέπει τον διάβολο ως κοσμοκράτορα να ωρύεται «ζητών τίνα καταπίη» (Α Πετρ. 5,8). Αυτό γίνεται κάτω από το βλέμμα Του. Τι φοβερός που είναι ο λόγος της Αποκαλύψεως: «εδόθη αυτώ πόλεμον ποιήσαι μετά των αγίων και νικήσαι αυτούς» (Αποκ. ιγ 7). Ναι, ο Θεός μπορεί να επιτρέπει στις δυνάμεις του σκότους να νικήσουν προς καιρόν την Εκκλησία∙ «εδόθη αυτώ...». Φοβερός λόγος! Τι καταπληκτική που είναι η λογική του Θεού! Ο Νικητής του θανάτου είναι Αυτός που φάνηκε πως έχασε τη μάχη στον σταυρό. Αν θέλουμε τη νίκη πρέπει να μάθουμε να δεχόμαστε την κάτω από το βλέμμα του Θεού κοσμική ήττα μας. Ακόμη και τον θάνατό μας. Αλήθεια, τι σημαίνει: «Μη φοβηθήτε από των αποκτενόντων το σώμα, την δε ψυχήν μη δυναμένων αποκτείναι» (Ματθ. ι 28);
Δεν υπάρχει άλλη επιλογή∙ πρέπει ως Σύνοδος να λειτουργήσουμε προφητικά∙ η μαρτυρία της Εκκλησίας μας να εκφρασθεί ως μαρτυρία δυνάμεως Θεού, παρρησίας και αλήθειας, όχι ως συμβιβασμός και εκκοσμίκευση. Μόνον έτσι και θα στηρίξουμε και θα εμπνεύσουμε τον λαό. Μόνον έτσι η Εκκλησία θα μπορέσει να αντικαταστήσει τον συμβιβασμό με τον ηρωισμό, το βόλεμα με την άσκηση, την ασφάλεια της εξουσίας με τη θυσία και τη διακονία, το κοσμικό ψέμμα με την αιώνια αλήθεια της Τριαδικής θεότητος.

(συνεχίζεται)

Συντάκτης: ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΜΑΚΡΗΣ
Πηγή: ΣΤΥΛΟΣ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑΣ ΦΕΒΡΟΥΑΡΙΟΣ 2011

4 σχόλια:

  1. "Το κενό του προφητικού εκκλησιαστικού λόγου κάλυψε ο ζήλος του λαού."

    ΚΧ :
    Το κενό του προφητικού εκκλησιαστικού λόγου το έχει καλύψει "Η Κρίση της Προφητείας" (βλέπε σχετικό - πρώιμο - πόνημα πολυγραφώτατου συγγραφέα/επιφυλλιδογράφου) εδώ και πολλά χρόνια. Γι΄ αυτό έπαψε πια να υπάρχει και ο σεβασμιότατος διαπιστώνει απουσία προφητικού εκκλησιαστικού λόγου. Ο λόγος αυτός αρθρώνεται σήμερα βάσει των οδηγιών του συγγραφέα, οπότε εκεί ας αναζητήσει "το κενό" ο σεβαστός πατήρ Νικόλαος.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Με όλο τον σεβασμό προς τις απόψεις του Αγίου Μεσογαίας και Λαυρεωτικής θα ήθελα να καταθέσω σύντομα και την δική μου άποψη για το θέμα.
    Πιστεύω ταπεινά ότι την αλήθεια της Εκκλησίας δεν την εκφράζει μόνο η Ιερά Σύνοδος. Εκκλησία δεν είναι μόνο η Ιερά Σύνοδος. Εκκλησία είναι και ο απλός λαός του Θεού. Κληρικοί, μοναχοί και λαϊκοί. Στην Εκκλησιαστική ιστορία βλέπουμε ότι υπήρξαν φορές που την αλήθεια της Εκκλησίας την διέσωσε μόνο κάποιος μοναχός (Άγιος Μάξιμος ο Ομολογητής) ή μόνο κάποιος επίσκοπος (Άγιος Μάρκος ο Ευγενικός). Πάντως, στις συγκεκριμένες περιπτώσεις την αλήθεια της Εκκλησίας δεν την διέσωσε η Σύνοδος των Επισκόπων. Στην Ορθόδοξη Εκκλησία κανένας δεν έχει το αλάθητο. Ούτε βέβαια και η Ιερά Σύνοδος.
    Επειδή, ως χριστιανός, προσπαθώ να είμαι καλοπροαίρετος και να καλλιεργώ τον καλό λογισμό, πιστεύω ακράδαντα ότι σύντομα η Ιερά Σύνοδος θα τοποθετηθεί για το θέμα της ¨κάρτας του πολίτη¨ με γνώμονα πάντα την αλήθεια της Εκκλησίας. Και μετά όλοι μαζί ενωμένοι θα δώσουμε την ορθόδοξη μαρτυρία.
    Στώμεν καλώς λοιπόν, στώμεν μετά φόβου.
    Ευχαριστώ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Δεν κατανοώ πώς ένας επίσκοπος με τον ασυνήθιστα ψηλό δείκτη του Μητροπολίτη Μεσογαίας Νικόλαου νομίζει ότι πείθει η τακτική με τον "χωροφύλαξ και με τον αστυφύλαξ".

    Αν δεν είχε να πει "σιγής τι κρείσσον" θα μπορούσε να μην πει τίποτα όπως κάνουν τόσοι άλλοι αρχιερείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Κάποιος πρέπει να θυμίσει στο Νικόλαο ότι κάποτε θαύμαζε και επαινούσε δημοσίως τον μακαρίτη τον Σεβαστιανό για τους αγώνες του υπέρ των Βορειοηπειρωτών, Μάλλον, όμως, με βάση τη σημερινή "λογική" του, θα έπρεπε και ο Σεβαστιανός να ΜΗΝ ΚΑΝΕΙ ΤΙΠΟΤΕ χωρίς να αναμένει την απόφαση της ιεραρχίας και του τότε Αρχιεπισκόπου σεραφειμ .... για το Βορειοηπειρωτικό, αφού κατά τις απόψεις του η υποταγή και ο σταυρός των βορειοηπειρωτών κάτω από τον αλβανικό ζυγό του Χότζα και, κατόπιν, του Αλία, είναι "νίκη" των βορειοηπειρωτών....
    Ο παραλογισμός ενός... "παραμορφωμένου" (βλ. παπαρολόγου) δεσπότη, που νομίζει ότι (με όσα κουφά λέει) ότι πρωτοτυπεί στα σκήπτρα της θεολογικής "γνώσης"!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα όταν διατυπώνονται με ευπρέπεια και ευγένεια.