Υπήρξε μυστική συμφωνία Εκκλησίας - Κυβέρνησης για την Κάρτα του Πολίτη; Η Αρχιεπισκοπή Αθηνών πρέπει να απαντήσει αμέσως στο δημοσίευμα της "Ε.Ω"
Στον διαδικτυακό τόπο της εφημερίδας "Ελεύθερη ώρα" διαβάσαμε ένα άκρως ανησυχητικό για τους πιστούς άρθρο στο οποίο η Αρχιεπισκοπή Αυηνών πρέπει να απαντήσει άμεσα αλλιώς θα έχουμε κάθε δικαίωμα να υποθέσουμε τα χειρότερα.
Πρός το παρόν και μέχρι να δούμε την γραπτή απάντηση της Εκκλησίας της Ελλάδος, διατηρούμε τις επιφυλάξεις μας ως προς την ακρίβεια των σοβαρώτατων επισημάνσεων και καταγγελιών του άρθρου,οι οποίες ακόμα και άν περιέχουν ψήγματα μόνο αληθείας θα προκαλέσουν σίγουρα θύελλα αντιδράσεων απο τους πιστούς που ακόμα περιμένουν υπομονετικά την τελική απόφαση της Διοικούσας Εκκλησίας για το μείζον και επείγον ζήτημα της Κάρτας του Πολίτη.
Με κάθε επιφύλαξη λοιπόν αναδημοσιεύουμε το ρεπορτάζ της εφημερίδας "Ελεύθερη Ώρα"
Πως το.... χρήμα έκαμψε τις αντιδράσεις για την κάρτα του πολίτη
Δευτέρα, 11 Ιούλιος 2011 16:16
Η αθέατη διάταξη που έφερε κοντα Ιερώνυμο-Βενιζέλο για τα αποθεματικά της Εκκλησίας - Συναντήσεις με Παπακωνσταντίνου, Μπεγλίτη
Χαράς... ευαγγέλια για τους περισσότερους Δεσποτάδες και τους «υποτακτικούς» τους εν τη Ιερά Συνόδω... Τα ενθαρρυντικά μηνύματα μετά τη συνάντηση Βενιζέλου-Ιερωνύμου στο Συνοδικό Μέγαρο αναπτέρωσαν το ηθικό των μελών της Ιεραρχίας, καθώς φαίνεται ότι ο... πρωθυπουργεύων Βενιζέλος με τη σκέψη σε πρόωρες εκλογές τους είπε αυτό ακριβώς που ήθελαν να ακούσουν: η μισθοδοσία των κληρικών θα συνεχίσει να καταβάλλεται-εκτός απροόπτου- από το Δημόσιο, η εκκλησιαστική περιουσία δε θα πειραχθεί, ενώ τα αποθεματικά της Εκκλησίας στην Τράπεζα της Ελλάδος θα παραμένουν ως έχουν, ανέγγιχτα από κρατικό-Τροικανό χέρι.
Είναι έτσι, όμως, τα πράγματα; Δικαιολογείται η ευφορία που επικρατεί;Η χιλιο-ειπωμένη έλξη ανάμεσα στον νέο υπουργό Οικονομικών,Ευάγγελο Βενιζέλο και την εκκλησιαστική ηγεσία του τόπου αναβίωσε και πάλι με ευεργετικά αποτελέσματα(;)-εκ πρώτης όψεως- για αμφότερες τις πλευρές.
Το ενδιαφέρον των διοικούντων την Ελλαδική Εκκλησία ήταν και είναι στραμμένο κατά βάση στη διαχείριση των χρηματικών διαθέσιμων των εκκλησιαστικών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ΝΠΔΔ). «Η καπατσοσύνη, η μαεστρία και γιατί όχι η πονηριά του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου απέφερε καρπούς φέρνοντας,βέβαια, λίγο παραπίσω το θέμα της κάρτας του πολίτη. Και ο υπουργός, όμως, με τις παραδοσιακά καλές του σχέσεις με τον κλήρο διευκόλυνε την κατάσταση.» μας εξηγούσε «Ιερωνυμικός» Ιεράρχης, ο οποίος όταν του θέσαμε το ερώτημα για το τι μέλλει γενέσθαι με την περιβόητη ηλεκτρονική κάρτα ήταν απέναντί μας από ρεαλιστής έως και κυνικός.
«Δεν απεμπολίσαμε κανένα δικαίωμά επί της ουσίας. Όταν υπάρχουν τριβές καλό είναι να έχεις περιθώρια ελιγμών και στην χειρότερη περίπτωση να κερδίζεις χρόνο. Η κάρτα του πολίτη μέχρι να γίνει πραγματικότητα έχει ακόμη δρόμο. Μη ξεχνάτε ότι ο υπουργός ηλεκτρονικής διακυβέρνησης άλλαξε, ο προηγούμενος Ιωάννης Ραγκούσης δεν έχει πια τον πρώτο λόγο.
μας είπε χαρακτηριστικά.Η διαπραγμάτευση είναι ανοιχτή.Κάτι θα δώσεις(;), κάτι θα πάρεις»
Η τελευταία φράση του εν λόγω Ιεράρχη ακούστηκε ολίγον σαν πολιτικός χρησμός. Ποιός και με ποιά εξουσιοδότηση έδωσε σε ποιόν;
Ανταλλάχθηκε η λεγόμενη «κάρτα του πολίτη» και «γλύκανε» η όποια αντίσταση των Δεσποτάδων με τη χρηματοδότηση των κληρικών και τα αποθεματικά της Εκκλησίας; Γι’ αυτό, άραγε, δεν μιλούν Μητροπολίτες του «χριστοδουλικού μπλοκ», οι οποίοι και κυριαρχούν στην τρέχουσα Διαρκή Ιερά Σύνοδο ;
Μήπως, είναι πολλά τα... λεφτά για να αντιδράσουν δυναμικά; Η φωτεινή εξαίρεση ελαχίστων ή μεμονομένων Αρχιερέων, όπως ο Μητροπολίτης Πειραιώς, Σεραφείμ δεν διαφοροποιεί στο παραμικρό την αμφιλεγόμενη εκόνα.
Ο αρχιγραμματέας και οι κυρίες του ΠΑΣΟΚ
Η έρευνα μας οδήγησε στο Συνοδικό Μέγαρο. «Ανεξερεύνητες αι βουλαί του πρώτου και πολυδαίδαλες οι άκρες του με την κυβέρνηση και την κρατική τηλεόραση» μας εκμυστηρεύτηκε κληρικός που γνωρίζει προσωπα και...διαδρομές στο «Στρατηγείο» της... Εκκλησίας της Ελλάδος. Όπου πρώτος , ο Αρχιεπίσκοπος Ιερώνυμος.
Ποιές, όμως, διαδρομές υποννοεί ο συγκεκριμένος κληρικός; Ο ίδιος ξετυλίγει το κληρικο-πολτικό γαιτανάκι με κεντρικό άξονα τα... εκκλησιαστικά αποθεματικά ,που κατέληξε στα Αρχιεπισκοπικά χαμόγελα και όχι μόνο.
«Με εντολή του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου, ο Αρχιγραμματέας της Ιεράς Συνόδου, Μάρκος Βασιλάκης,ήρθε σε συνεννόηση με τη βουλευτή του ΠΑ.ΣΟ.Κ στη Χίο, Ελπίδα Τσουρή και τη βουλευτή του ΠΑ.ΣΟ.Κ στη Δράμα,Χαρά Κεφαλίδου.
Οι δυο τελευταίες επεξεργάστηκαν την πρόταση, η οποία πέρασε τελικά ως «αθέατη» διάταξη στο Μεσοπρόθεσμο πρόγραμμα, σύμφωνα με την οποία απαλλασσονται τα πανεπιστημιακά και τα εκκλησιαστικά ΝΠΔΔ από την υποχρέωση κατάθεσης των αποθεματικών τους στην Τράπεζα της Ελλάδος.»
τονίζει με νόημα και συνεχίζει: «Γι’αυτο ο Μακαριώτατος φεύγει ικανοποιημένος μεθαύριο(σ.σ περασμένη Παρασκευή) για τη Ζάλτσα, μια τοποθεσία στη Βοιωτική ακτή απέναντι από τον Κορινθιακό, όπου υπάρχει ένα μοναστήρι και δυο κτήρια. Ένα δίπλα στο μοναστήρι και ένα κάτω από αυτό, πλησίον της θαλάσσης. Όπου θα εγκατασταθεί ο κ.Ιερώνυμος για να κάνει φυσιοθεραπεία και ασκήσεις στο χειρουργημένο πόδι του.
Παράλληλα, θα ξεκουραστεί και θα αναλάβει δυνάμεις για τα επόμενα ραντεβού του με υπουργούς». Την επόμενη Τετάρτη, ο Αρχιεπίσκοπος επιστρέφει στο κλεινόν άστυ προκειμένου να συναντήσει εντός 48 ωρών τους υπουργούς Περιβάλλοντος, Γιώργο Παπακωνσταντίνου και Εθνικής Άμυνας, Πάνο Μπεγλίτη.
Με τον,μεν, πρώτο ο Προκαθήμενος της Ελλαδικής Εκκλησίας θα συζητήσει σχετικά με την αποδέμευση και την αξιοποίηση των εκκλησιαστικών ακινήτων μέσω ενός κοινού (Εκκλησίας-Πολιτείας) Ταμείου Πρόνοιας με φιλανθρωπικό χαρακτήρα. Με τον,δε, δεύτερο θα οριστικοποιήσει την παραχώρηση στην Εκκλησία ένδεκα στρεμμάτων σε στρατόπεδο του Ηλίου για την κατασκευή εγκαταστάσεων για απεξαρτημένα άτομα.
Εκκλησιαστική περιουσία-μισθοδοσία κλήρου
Οι απόηχοι της συνάντησης του Αντιπροέδρου της κυβέρνησης, Ευάγγελου Βενιζέλου και του Αρχιεπισκόπου Ιερώνυμου δεν έμειναν ασχολίαστοι από τα μέλη της Ιεραρχίας.
Ο Μητροπολίτης Δημητριάδος, Ιγνάτιος αναφέρθηκε διεξοδικά στην κατάσταση της Εκκλησιαστικής περιουσίας και στην χρηστή διαχείρισή της, όχι μόνο από τη Διοίκηση της Εκκλησίας, αλλά και από τους κρατούντες για τους οποίους άφησε σαφείς αιχμές: «ο τρόπος διαχείρισης των οικονομικών πόρων, εκ μέρους της Εκκλησίας πρέπει, επιτέλους, να λειτουργήσει διδακτικά και για την Πολιτεία, που, ενώ διαχειρίστηκε, τα προηγούμενα χρόνια, αμύθητα ποσά κατάφερε να οδηγήσει τα πράγματα στο σημερινό αδιέξοδο».
Όσον αφορά στο καθεστώς της μισθοδοσίας του Κλήρου από την Πολιτεία υπογράμμισε με έμφαση: «Οι υπεύθυνοι ταγοί της Πολιτείας γνωρίζουν πολύ καλά το καθεστώς της μισθοδοσίας του Κλήρου στην Ελλάδα, το οποίο διαμορφώθηκε προ αρκετών δεκαετιών και συνιστά εσαεί συμβατική υποχρέωση του κράτους έναντι της Εκκλησίας, σε ένδειξη ευγνωμοσύνης και αναγνώρισης της προσφοράς του μεγαλύτερου μέρους της Εκκλ/κής περιουσίας στην Πολιτεία για την ανόρθωση του κράτους.
Επρόκειτο για ιστορική συμφωνία κυρίων και θέλω να πιστεύω ότι η Πολιτεία θα τιμά πάντα την υπογραφή της
Από την πλευρά του, ο Μητροπολίτης Θεσσαλονίκης, Άνθιμος απαντώντας σε εκείνους οι οποίοι υποστηρίζουν πως η Εκκλησία θα πρέπει να αναλάβει άμεσα την μισθοδοσία του εφημεριακού κλήρου υπενθύμισε αφενός ότι η Πολιτεία εξακολουθεί να κρατάει δεσμευμένα τα ακίνητα της Εκκλησίας και αφετέρου πως σε μια τέτοια περίπτωση θα πρέπει να επιστραφεί στην Εκκλησία το σύνολο της περιουσίας που της αφαιρέθηκε με διάφορους τρόπους από το 1854.
Σε ανάλογο μήκος κύματος εμφανίστηκε και ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος, Νικόλαος, ο οποίος επικεντρώθηκε στο ζήτημα των χειροτονιών και του ποσοστού «1 προς 5», κάτι που έχει φέρει σε απόγνωση τους εκκλησιαστικούς ταγούς, καθώς δεκάδες χωριά της Φθιώτιδος μένουν χωρίς ιερέα.
Θέμα για το οποίο ο κ.Βενιζέλος ενιψε απλώς τα χείρας του.
«Παρά τις διαβεβαιώσεις που είχαμε λάβει, ότι τα περί παύσεως των χειροτονιών από 1ης Ιανουαρίου του 2011 ήταν ανυπόστατες φήμες, δυστυχώς ενεπαίχθημεν και κατεφέρθη κατά της Εκκλησίας το μεγαλύτερο πλήγμα με την απαγόρευση διορισμών νέων ιερέων.
Ο ήδη μειωμένος αριθμός ιερέων μειώνεται δραματικά. Η αστική ενορία μένει αποίμαντη και το Ελληνικό χωριό εγκαταλείπεται.
Η Μητρόπολη Φθιώτιδος έχει 280 οργανικές θέσεις από τις οποίες συμπληρωμένες είναι οι 190.
Με την συνταξιοδότηση κάθε χρόνο 15 εφημερίων, σε 3 χρόνια θα μείνει με το ½ των Ιερέων της.» σημείωσε ο κ.Νικόλαος και διερωτήθηκε:
«Τι θα γίνουν τα χωριά μας; Πως θα ποιμανθεί ο λαός της υπαίθρου; Ποιοί θα συντηρήσουν τους Ναούς και ποιοί θα φυλάξουν τα κειμήλιά τους; Γνωρίζουν οι αποφασίζοντες ποιά αποστολή επιτελεί ο παπάς του χωριού;».
Όπως ανέφερε ο Μητροπολίτης Φθιώτιδος ο ιερέας δεν είναι μόνο λειτουργός, είναι κοινωνικός εργάτης, είναι φύλακας του πολιτισμού, είναι φρουρός της πατρίδος και ο εναπομείνας τελευταίος εκπρόσωπος της αρχής.
«Όπως φαίνονται τα πράγματα θα ανεβούμε μεγάλο Γολγοθά. Οι υποσχέσεις της πολιτείας ανανεώνονται από μήνα σε μήνα.» είπε και πρόσθεσε με παρρησία: «Πρέπει ως Εκκλησία να ενσκύψουμε στο πρόβλημα και να ιδούμε πως θα αντιμετωπίσουμε την παρούσα κατάσταση, η οποία ως φαίνεται θα παγιωθεί. Γιατί οι μουφτήδες της Θράκης έχουν προτεραιότητα και ο Έλληνας παπάς, που στήριξε και στηρίζει το Γένος υποτιμάται;»
ΤΟΥ ΕΜΜΑΝΟΥΗΛ ΜΑΝΟΥ
Κατα τα αλλα,αγαπητο ορθοδοξο παρατηρητηριο δεν εδημοσιευσατε προηγουμενο σχολιο μου, το οποιο επαναλαμβανω παρακατω ( δεν ηταν αραγε ευπρεπες η ευγενικο το σχολιο μου ; και ειναι ευπρεπες και ευγενικο να πουλιεται η πατριδα μου και η ψυχη μου και η ιερα συνοδος να μην αρθρωνει λεξη ;;)
ΑπάντησηΔιαγραφήΑραγε αν εγραφε ο Χριστος καποια 'ουαι υμιν γραμματεις και φαρισαιοι υποκριται..' για την σημερινη κατασταση της διοικουσας εκκλησιας,θα τα 'κοβατε' και αυτα ;;
Περιμενω πληρεις εξηγησεις ( εκτος και αν παρεπεσε το σχολιο μου ):
Η Εκκλησια του Χριστου εχει ηδη αποφασισει εναντιον της καρτας του πολιτη, και πριν απο χιλιαδες χρονια. Τωρα περιμενουμε τι θα αποφασισει η Ι. Συνοδος , αυτη οπως φαινεται θα αποφασισει ετσι οπως παει ..μετα απο ..χιλιαδες χρονια.
Αυτα τα δυο, Εκκλησια και Ι.Συνοδος ειναι κατ αρχας δυο διαφορετικα πραγματα. Ο χειροτερος εφιαλτης μου δεν ειναι ουτε ο αμκα, ουτε η καρτα του πολιτη ,ουτε οι διωγμοι η οτι αλλο. Αυτη τη στιγμη ο χειροτερος εφιαλτης μου ειναι ο ιδιος ο πατερας μου,ο Αρχιεπισκοπος μου και αυτη η κατασταση νιρβανα στην οποιαν εχει περιπεσει η Ι. Συνοδος . Ο χειροτερος εφιαλτης μου ειναι η γλωσσα της διπλωματιας που χρησιμοποιουν και η δειλια που τους συνοδευει σε καθε βημα.
Τωρα το θεμα που λενε μερικοι : ‘’θα κανω οτι πει η Εκκλησια’’ ,και ταυτιζουν την Αγια Εκκλησια του Χριστου,του Αγιου Πνευματος,των Αγιων , των Μαρτυρων,του π. Παισιου του π.Πορφυριου και του ευλαβους κληρου και λαου ,την ταυτιζουν λοιπον με την Ιερα Συνοδο. Και αν σας πει η Ι.Συνοδος ‘’Τωρα θα κανουμε συλλειτουργο με τον παπα και τους καθολικους’’ θα κανετε υπακοη ;;
Υπηρχαν στο παρελθον, οπως πολυ ευστοχα μου ειπε καποιος ιερεας , τοσες και τοσες ληστρικες συνοδοι !! Να δουμε λοιπον τι θα κανει και η δικη μας Ι.Συνοδος. Ευχομαι καποτε να μπει στο πνευμα της Εκκλησιας η Ι.Συνοδος.
Τελικά ποιά είναι η απάντηση της Αρχιεπισκοπής;
ΑπάντησηΔιαγραφήΕμείς δεν είδαμε καμία απάντηση.Αν κάποιος γνωρίζει κάτι περί αυτού θα του είμαστε ευγνώμονες αν μας ενημέρωνε
ΑπάντησηΔιαγραφή