Τρίτη, 15 Μαρτίου 2011

Η "αποτείχιση" και το "αντάρτικο" δεν είναι δείγμα Ορθόδοξου φρονήματος






Με αφορμή κάποιες  δυσάρεστες εδήσεις που  κυκλοφόρησαν στον χώρο των πιστών ,θεωρούμε ως υποχρέωση του "Ορθόδοξου Παρατηρητηρίου"  να  κάνει σαφή την θέση του γύρω απο  τέτοιου είδους  ζητήματα.
Όπως έχουμε  γράψει επανειλημένως , δεν  είμαστε εξ αυτών που πιστεύουν ότι  υπάρχει πιθανότητα  σωτηρίας εκτός της  Αγίας μας Εκκλησίας της οποίας θα το πούμε για άλλη μιά φορά Κεφαλή  είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός και ποιμένες Του  όσοι δέχθηκαν   την Χάρη του Αγίου Πνεύματος  κατά την τέλεση  του Θεοσύστατου μυστηρίου  της Ιερωσύνης.Δυστυχώς ενώ  πολλοί  δείχνουμε ότι γνωρίζουμε τον Αγιο -Πατερικό λόγο , εν τούτοις αγνοούμε  τις αναφορές  της Αγίας Γραφής  στους τρείς βαθμούς της Ιερωσύνης και στην Αποστολική διαδοχή  που  αυτοί εκφράζουν, όχι συμβολικά αλλά στην πραγματικότητα  δια της Χάριτος  του Αγίου Πνεύματος.
Άλλο λοιπόν να  διατυπώνουμε  με υική διάθεση και Χριστιανική διάκριση τις όποιες ενστάσεις  και  διαφωνίες  μπορεί να έχουμε με τους ποιμένες μας  και άλλο να εγείρουμε  "αντιστάσεις" και  "αναθέματα"  ακόμα και αν  αυτά  βασίζονται σε  ορθά επιχειρήματα.
Αν μάλιστα  αυτές οι   "αντιστάσεις" και οι  ενστάσεις  προέρχονται απο λαϊκούς  και οδηγούν σε αντάρτικα και  "αποτειχίσεις",  τότε  το κακό  που προξενείται  είναι μεγαλύτερο  απο αυτό  το οποίο καταγγέλεται υπ΄αυτών.Αμέσως όλα τα Θεολογικά επιχειρήματα  που ενδεχομένως  χρησιμοποιήθηκαν  ακυρώνονται  και  λειτουργούν  ως "φυγόκεντρος" δύναμη  και όχι  ως   Χριστοκεντρικός λόγος.
Δεν έχουμε λοιπόν  το δικαίωμα να συμπεριφερόμαστε ως  "ακτιβιστές"  ή ως  "πεφωτισμένοι"  απειλώντας   καθ΄οιονδήποτε τρόπο  την ενότητα  της Εκκλησίας και ασφαλώς  δεν  μπορούμε να ισχυριζόμαστε ότι  είμαστε εντός της  και ταυτοχρόνως να χτίζουμε  "τείχη" γύρω μας  προβάλλοντας ως πράξη "ηρωισμού" και  "μαρτυρίας  Ορθόδοξου φρονήματος" την ανταρσία και την αλαζονική  συμπεριφορά.
Δεν  δικαιολογούμε  ούτε  αντι - Ορθόδοξες συμπεριφορές , ούτε  αιρετίζουσες  θέσεις  , ούτε  ασφαλώς αντι - κανονικές και αντι - Πατερικές  θεωρίες και πρακτικές , από όπου και αν αυτές  προέρχονται.Ωστόσο  οι  διαφωνίες μας ή οι αντιρρήσεις μας , ακόμα και αν  στηλιτεύουν  τέτοιου είδους  καταστάσεις , έχουν  ως στοιχείο  τον πόνο και όχι την οργή.
Εμπιστευόμαστε  τον Κύριό μας και  είμαστε  βέβαιοι  ότι Εκείνος και μόνο Εκείνος  μπορεί   να  λύσει οποιοδήποτε  πρόβλημα  εντός και εκτός της Εκκλησίας.Εξ άλλου η Θεία επέμβαση  έχει  φανεί  στην ιστορία της Εκκλησίας μας πολλές φορές  σώζοντας απο την πλάνη και τις αιρέσεις  το ποίμνιό της.Οι  Άγιες Οικουμενικές Σύνοδοι  δεν ήταν  προϊόν  μιας   κοσμικής  θέλησης  ,ούτε  το αποτέλεσμα   αποτειχιστικών απειλών και δηλώσεων,αλλά η  φυσική  κατάληξη του σωτήριου σχεδίου του Θεού.
Να μάθουμε λοιπόν  να εκφράζουμε  τις όποιες διαφωνίες και  αντιρρήσεις μας προσευχόμενοι  με απλότητα και ταπείνωση    στον Κύριο ημών Ιησού  Χριστό ζητώντας Του  να μας φωτίζει  και να μας χαρίζει   Ορθόδοξη  διάκριση και  φρόνημα ώστε να μην αποκοπούμε απο το Άγιο Θελημά Του,νομίζοντας ότι πράττουμε το σωστό.
Δόξα τω Θεώ, έχουμε  εκατοντάδες παραδείγματα   Αγίων της Εκκλησίας μας που  μας διδάσκουν τον τροπο με τον οποίο  μπορεί ένας  πιστός να  εγείρει τις Ορθόδοξες αντιρρήσεις του  εντός της Εκκλησίας.
Κανείς  λοιπόν απο τους Αγίους Πατέρες της Εκκλησίας μας , ακόμα και όταν  όλα γύρω του  ήταν  "μαύρα", δεν σταμάτησε να Ορθοτομεί τον Λόγο της Αληθείας , ούτε όμως  συμπεριφέρθηκε  με οργή και επιπολαιότητα εναντίον  οποιουδήποτε.
Μήπως ο Άγιος Νεκτάριος  που τόσο  αδικήθηκε και τόσο εδιώχθη, κήρυξε κανενός είδους αποτείχιση;
Μήπως ο Γέροντας Παϊσιος ό οποίος στηλίτευσε με απόλυτο και ευθύ τρόπο  αντι- Ορθόδοξες συμπεριφορές , μας  δίδαξε με το Άγιο παράδειγμά του  την αδιακρισία και τον εγωισμό;
Προσοχή λοιπόν  διότι  όπως  έλεγε  αυτός  ο Όσιος των ημερών  μας :

"Εκείνοι που εργάζονται με τον Χριστό αλλά με υπερηφάνεια μουρνταρεύουν (βρωμίζουν) τις αρετές τους, όπως μουρνταρεύονται τα τηγανητά αυγά, όταν πέσει λίγη κουτσουλιά, που είναι για πέταμα μαζί με το τηγάνι."

10 σχόλια:

  1. Αγαπητοί κάνετε λάθος!
    Μελετήστε τον βίο του Οσίου Θεοδώρου του Στουδίτου, τη διδασκαλία του και πως αντιμετώπισε τις δύο αιρέσεις της εποχής του.
    Εκκλησία ως Σώμα Χριστού υπάρχει εκεί που υπάρχει η Αλήθεια και καμία εκκλησιαστική κοινωνία με την αίρεση! Δεν είναι εμπιστοσύνη στον Θεό η συνέχιση της βλασφημίας της κοινωνίας της αιρέσεως αλλά αποφυγή του κόστους που έχει η ομολογία Πίστεως. Επί Αθηναγόρα υπάρχαν 3 Επίσκοποι και το Άγιο Όρος, σήμερα που το κακό έχει προχωρήσει πολύ περισσότερο δεν βρίσκεται ούτε ένας; Αλλά σήμερα δεν υπάρχει Καντιώτης... Αυτό που θα έπρεπε να σας απασχολεί είναι ποια η καλή απολογία στην επί του φοβερού βήματος του Χριστού αυτού που είναι αιρετικός ή κοινωνεί με αιρετικούς. Αυτό που θα έπρεπε να απασχολεί τους Παλαιοημερολογίτες που αποτειχίσθηκαν μεν αλλά σχημάτισαν Συνόδους δίχως να έχει καταργηθεί νομίμως εκκλησιαστικά η προηγούμενη, ποιες είναι οι συνέπειες του σχίσματος. Επίσης και η αναγωγή του ημερολογίου σε θέμα Πίστεως - πράγμα που συνιστά αίρεση.
    Το αίμα του μαρτυρίου ξεπλένει όλες τις αμαρτίες εκτός αιρέσεως και σχίσματος...
    Η Εκκλησία ορίζεται από τρεις Ορθοδόξους λέει ο Μέγας Πατήρ Άγιος Ιωάννης ο Χρυσόστομος.

    Και ο άλλος μέγας Πατήρ, Άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς μας λέει:

    Και γαρ οι της του Χριστού εκκλησίας της αληθείας εισί και οι μη της αληθείας όντες, ουδέ της του Χριστού εκκλησίας εισί, και τοσούτο μάλλον, όσον αν και σφων αυτών καταψεύδοιντο, ΠΟΙΜΕΝΑΣ ΚΑΙ ΑΡΧΙΠΟΙΜΕΝΑΣ ΕΑΥΤΟΥΣ ΚΑΛΟΥΝΤΕΣ και υπ αλλήλων καλούμενοι ΜΗΔΕ ΓΑΡ ΠΡΟΣΩΠΟΙΣ ΤΟΝ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΣΜΟΝ, ΑΛΛ' ΑΛΗΘΕΙΑ ΚΑΙ ΑΚΡΙΒΕΙΑ ΠΙΣΤΕΩΣ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΖΕΣΘΑΙ ΜΕΜΥΗΜΕΘΑ. ΕΠΕ 3 σελ 608.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Αγαπητοί μου αδελφοί, χαίρετε εν Κυρίω!
    Είναι πολύ εύστοχες οι επισημάνσεις σας ως προς την προσεκτική διατύπωση των θέσεών μας και, μάλιστα, όταν αυτές αφορούν Κληρικούς (όλων των βαθμίδων) της Εκλησίας μας.
    Ο Χριστός, μας θέλει όλους ενωμένους με τη Γνήσια Χριστιανική Αγάπη και δεν ευλογεί αγώνες που εμπεριέχουν έστω και ψήγματα προβολής και εγωϊσμού αλλά ούτε και "κριτικές" που ασκούνται στους Λειτουργούς του με εμπάθεια και οργή.
    Όπως πολύ σωστά αναφέρετε, ο "πόνος ψυχής" που αισθανόμαστε μπροστά σε λανθασμένες θέσεις, απόψεις, τοποθετήσεις κλπ. που πολλές φορές προέρχονται από επίσημους εκκλησιαστικούς κύκλους, ας μας ωθεί σε εντονότερη προσευχή με δάκρυα και ταπείνωση ΓΙΑ ΝΑ ΦΩΤΙΣΕΙ Ο ΚΥΡΙΟΣ ΟΛΟΥΣ ΜΑΣ (ΚΛΗΡΟ ΚΑΙ ΛΑΟ) ΝΑ ΜΗΝ ΠΛΑΝΗΘΟΥΜΕ ΚΑΙ ΝΑ ΑΠΟΦΥΓΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΜΕΤΡΗΤΕΣ ΠΑΓΙΔΕΣ ΤΟΥ ΠΟΝΗΡΟΥ, ΜΙΑ ΕΚ ΤΩΝ ΟΠΟΙΩΝ ΕΙΝΑΙ "Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ", "ΤΟ ΑΝΤΑΡΤΙΚΟ" καθώς και ΚΑΘΕ ΑΝΑΡΜΟΣΤΗ στο ΟΡθΟΔΟΞΟ ΧΡΙΣΤΙΑΝΙΚΟ ΦΡΟΝΗΜΑ, συμπεριφορά.
    Με πολλή εν Χριστώ Αγάπη,
    "Κατερίνα"
    Υ.Γ. Μήπως θα ήταν εύκολο να μας διευκολύνετε με τη δημοσίευση κάποιου εντύπου για τη συγκέντρωση της 27ης Μαρτίου 2011, το οποίο να μπορούμε να τυπώσουμε και να μοιράσουμε ώστε να βοηθήσουμε, κατά δύναμη, στην ενημέρωση συνανθρώπων μας που δεν έχουν πρόσβαση στη "ηλεκτρονική ενημέρωση";

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η αποτείχιση δεν είναι παγίδα του πονηρού! Το ότι υπάρχουν κίνδυνοι να μην μείνουμε στα όρια που έχουν θέσει οι Άγιοι Πατέρες, πχ και να κάνουμε ότι οι παλαιοημερολογίτες, ναι υπάρχουν αλλά για αυτό δεν σημαίνει ότι η αποτείχιση από τους αιρετικούς είναι λάθος! Πώς να σας το πω; Δεν είναι λειτουργοί του Υψίστου οι αιρετικοί και όσοι κοινωνούν μαζί τους και ας είναι Επίσκοποι και Πατριάρχες!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΙ ΑΔΕΛΦΟΙ16 Μαρτίου 2011 - 4:44 μ.μ.

    Η Εκκλησία ταυτίζεται με την αλήθεια κατά τον Άγ. Γρηγόριο τον Παλαμά. Οπου επίσκοπος εκεί και Εκκλησία όταν ο επίσκοπος ορθοτομεί και είναι εις τύπον και τόπον Χριστού. Όταν ο επίσκοπος είναι αιρετικός επιβάλλεται ο κληρικός, ο λαϊκός να αποτειχισθεί ακόμη και πριν την απόφαση συνόδου (15ος κανών Α καί Β Συνόδου). Δεν είναι λοιπόν σωστό η πράξη της αποτείχισης που προβλέπεται από Ιερούς Κανόνες και από την Παράδοση της Εκκλησίας μας, η οποία δεν οδηγεί και σε σχίσμα αφού δεν προσφεύγουμε σε παρατάξεις και συνόδους, να χαρακτηρίζεται ως εγωϊσμός, αντάρτικο κλπ. Εκφράσεις τέτοιου είδους δηλώνουν την έλλειψη επιχειρημάτων σοβαρών και αγιοπατερικών. Απαντείστε στην πράξη της αποτείχισης όχι με αφορισμούς και ύβρεις αδελφοί μας, με παραδείγματα από τους αγίους και μάρτυρες της πίστεώς μας. Κυριακή Ορθοδοξίας εορτάσαμε πριν λίγες ημέρες και σε λίγο τον γίγαντα αντιπαπικό μεγάλο θεολόγο και έναν από τους τρεις νέους Ιεράρχες τον Αγ. Γρηγόριο τον Παλαμά. Λοιπόν ας δούμε τα παραδείγματα μέσα στην Εκκλησία και ας μην βιαζόμαστε να χαρακτηρίσουμε εμπαθώς κάτι που σε κάποιους κοστίζει και την ίδια τους τη ζωή. Συμπαραστεκόμαστε στον αγώνα για την κάρτα του Πολίτη. Αλλά μήν ξεχνάτε πως πριν τον ερχομό του Αντιχρίστου και το σφράγισμα, προηγείται η αποστασία αδελφοί μου. Μήπως οι εκλεκτοί κληρικοί της πρωτοβουλίας του αγώνος μπορούν να μας πούν που εστιάζεται η αποστασία; Καλή δύναμη σε όλους μας και καλό Παράδεισο. Οι καιροί ου μενετοί.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Η ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΗ ΔΕΝ ΣΕ ΒΓΑΖΕΙ ΑΠΟ ΤΗΝ ΕΚΚΛΗΣΙΑ ΑΥΤΑ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΦΑΣΙΣ ΓΙΑ ΒΟΛΕΜΕΝΟΥΣ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. ΣΥΜΠΑΡΑΣΤΑΣΗ ΕΙΣ ΤΟΥΣ ΑΠΟΤΕΙΧΙΣΜΕΝΟΥΣ
    Άξιοι πολλών επαίνων για το ορθόδοξο ομολογιακό θάρρος των πεπαιδευμένων αγωνιστών Ορθοδόξων Χριστιανών αδελφών μας που με βάση την Ορθόδοξη Θεολογία τους Ιερούς Κανόνας και την πατερική διδασκαλία προέβηκαν εις την Ιεροκανονική Αποτείχιση. Είναι ένδειξη πνευματικής υγείας.
    Το ιστορικό κείμενο δηλώσεως της Αποτειχίσεως τους αποτελεί ομολογιακό αδάμαντα και αιτιολογικό για την επικρατούσα κατάσταση εντός της Εκκλησίας μας , ιχνηλατή δε την ακλινή πορεία εν Αυτή.
    Οφείλουμε όσοι- όσοι γνωρίζουμε την πίστη μας να τους τιμούμε και να τους σεβασθούμε στον έντιμο αγώνα τους εφόσον αδύνατοι όντες δεν τους ακολουθούμε. Να απαιτήσουμε από την Διοικούσα Εκκλησία να διόρθωση την αποκλίνουσα πλεύση πορείας της.
    Δια της Αποτειχίσεως άσκησαν το αναφαίρετο παραδεδομένο δικαίωμά τους το Ιεροκανονικώς θεμελιωμένο το αποτελούν αμυντικό όπλο κάθε πιστού εντός μιας Οικουμενίζουσας και εκτροχιασμένης Ιεραρχίας και δι’ αυτής εν πολλοίς αλλοτριωμένου πληρώματος τρεφομένου με ευσεβιστικοφανή κατευναστική προσκυνημένη διδασκαλία αμβλυμμένων συνειδήσεων.
    Επισημαίνουμε ότι τα γενεσιουργά αιτία των αντιδράσεων αυτών βαρύνουν κατ’ εξοχήν με ακεραία ευθύνη την Διοικούσα Εκκλησία εις την οποίαν υιίκός και παρακλητικός πολλάκις εντίμως προσέφυγον, γραπτώς δια μνημειακών κειμένων και προφορικώς και έτυχαν αλαζονικής, απαξιωτικής και εχθρικής αντιμετωπίσεως. Επίσης οι δογματικές εκτροπές οι εναγκαλισμοί με τους παπικούς και την πανσπερμία των αιρετικών η συμβουλή σε πρωτοφανή σκάνδαλα, η εκκλησιαστική ορμετά η ανύπαρκτη έως επικίνδυνη εκκλησιαστική δικαιοσύνη ή μάλλον η προστατεύουσα τους προς καθαίρεση π.χ. υπόθεση Παντελεήμονος , Χρυσοστόμου Μεσσινίας , Θεοκλήτου Κουμαρ. κ. α. και καθαιρούσα τους αγίους όπως τους δώδεκα, τον Αρτέμιο Ράσκας και Κοσιφοπεδίο τον π.Ευθύμιο τον π. Σταύρο Βάϊο κ.α. και τον διωγμό κατά των Αγωνιζομένων Χριστιανών που επιζητούν την Πατερική Παράδοση σε μία «Ελευθέρα και ζώσα Εκλησία».
    Η ιεραρχία μας ως πνευματικός στυλοβάτης της πατρίδος μας δεν είναι άμοιρη ευθυνών για την Εθνική πτώχευση εις την οποία περιήλθαμε. Πρωτίστως αμπεμπόλησε τον καθοδηγητικό της ρόλο του Ορθοδόξως πορεύεσθε και οδηγήν ανταλλασοντάστον με τον ρόλο της θεραπαινίδος του οικουμενισμού, του Βατικανού του Π.Σ.Ε. και της ξεναγού εις τον θρησκευτικό τουρισμό και σερβιτόρας των αλλοδαπών που οι κυβερνίσεις μας της επἐβαλλαν εις τις κοινωνικές πληγές που δημιούργησαν με την ανοχή τους .
    Είναι βέβαιων ότι ο δρόμος είναι δύσκολος και προπαντός μοναχικώς με θυσίες βαίνον επιδεινούμενος εις Κοκουσόν από την μεμψίμοιρη και υποκριτική στάση των από τας κερκίδας του Κολοσσιαίου θεώμενοι τους αθλητάς.
    Εμείς ευχόμεθα την χάριν των ομολογητών Πατέρων οι την οδόν της Αποτειχίσεως βαδίσαντες.
    ΓΚΕΠ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. (συνέχεια)
    6. Ισχυρίζεστε πως «εμπιστεύεστε τον Κύριό μας, αφού Εκείνος μπορεί να λύσει οποιοδήποτε πρόβλημα». Η εμπιστοσύνη και η υπακοή στον Κύριο, δεν φαίνεται άραγε, με την εφαρμογή όσων σχετικά μας έχει διδάξει, και ο Ίδιος και η Εκκλησία Του, σχετικά με απομάκρυνση από τους ψευδοποιμένες και τους αιρετικούς; Δηλαδή, ο Κύριος γιατί τους έχει τοποθετήσει ποιμένες στο ποίμνιό του, αν όχι για να «απελαύνουν τους αιρετικούς λύκους»; Και όταν αυτοί συνυπάρχουν με τους «λύκους», θα κάνουμε υπακοή στους ψευδοεπισκόπους αυτους αιρετικούς;
    Ο Κύριος δεν ζητά μόνο προσευχή και υπακοή στους ποιμένες, αλλά και απομάκρυνση από όσους αιρετίζουν. Να φεύγετε πηδώντας από κοντά τους, γράφει χαρακτηριστικά ο ιερός Χρυσόστομος. Δεν προσέξατε (μαζί με άλλα πολλά) και τη φράση του αυτή στο κείμενό μας; Αυτό κάναμε και εμείς. Δείχνουμε εμπιστοσύνη σ’ Αυτόν. Διαβάστε το εκτεταμένο αναλυτικό κείμενο που συνοδεύει την «Δήλωση αποτείχισης», για να δείτε την σχετική διδασκαλία των Αγίων μας.
    7. Δεν αποτελούν «αντάρτικο» κατά της Εκκλησίας και δεν δείχνουν «ανταρσία και αλαζονική συμπεριφορά» και «δεν απειλούν καθ΄ οιονδήποτε τρόπο την ενότητα της Εκκλησίας» (όπως γράφετε για τη δική μας επιλογή να ακολουθήσουμε την προσταγή των Αγίων) οι εκδηλώσεις και τα συλλαλητήρια για την «Κάρτα του Πολίτη» που εσείς προβάλλετε; Δεν όφειλαν οι πνευματικοί μας Πατέρες που την οργάνωσαν, αφού υικά κατέφυγαν στην Ι. Σύνοδο, να περιμένουν την ετυμηγορία και την εκκλησιαστική απόφαση της Ι. Συνόδου, αντί να προλαβαίνουν και να προκαταλαμβάνουν την απόφαση της Εκκλησίας; Σύμφωνα με την λογική σας, ναι. Σύμφωνα με την δική μας όχι. Καλά έκαναν, αφού η Διοικούσα Εκκλησία αδρανεί.
    8. Τελείως άστοχο το παράδειγμα του Αγίου Νεκταρίου, στο οποίο καταφύγατε. Ο άγιος πράγματι, δεν αποτειχίσθηκε, αλλά γιατί; Ακριβώς γιατί εφάρμοσε τον ΙΕ΄ Ι. Κανόνα της ΑΒ Συνόδου που εφαρμόσαμε κι εμείς. Δεν γνωρίζετε, φαίνεται, ότι ο Κανόνας διδάσκει να αποτειχιζόμαστε ΟΧΙ, όταν μας αδικούν προσωπικά (όπως αδίκησαν τον Άγιο), αλλά ΜΟΝΟ όταν υπάρχει παράβαση Πίστεως, όπως τώρα με την παναίρεση του Οικουμενισμού.
    Ασφαλώς, όποιος διάβασε όσα γράψαμε, βλέπει ότι, όλα όσα γράφουμε εδώ ως απάντηση, υπάρχουν στα κείμενα μας περί αποτειχίσεως. Και θα απορούν: «καλά δεν τα διάβασαν τα κείμενα οι του “Παρατηρητηρίου” πριν γράψουν αυτό το άρθρο;».
    Και μια προσωπική ερώτηση, επειδή μιλάτε περί υπακοής στον πνευματικό. Ο πνευματικός σας ρωτήθηκε γι’ αυτήν την ανάρτηση;

    Γιὰ τὴν Συντακτικὴ Ἐπιτροπὴ
    Σημάτης Παναγιώτης, Ξανθά-Νάκου Χριστίνα, Γεωργίτσης Κωνσταντῖνος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  8. Αγαπητοί Αδερφοί,

    Δεν συζητώ επίσης για σωτηρία εκτός εκκλησίας για αυτούς που γνωρίζουν ή άκουσαν τον λόγο Του και κάνουν αντάρτικο..

    Μήπως όμως θα μπορούσατε να με καθοδηγήσετε βιβλιογραφικά, αγιοπατερικά και ορθόδοξα αν έχετε την άποψη ότι δεν υπάρχει σωτηρία για αυτές τις ανθρώπινες υπάρξεις ειδικά στα πέρατα της γης και ίσως σε εποχές πιο απλές, που δεν άκουσαν ποτέ για τον Κύριο μας και τον λόγο Του;

    Υπάρχουν δυο ερμηνευτικές δογματικές τάσεις ίσως μέσα στην εκκλησία, όμως αναζητώ την Οικουμενικά ΟΡΘΟΔΟΞΗ θέση. Πως καταρρίπτεται ερμηνευτικά, τουλάχιστον το βασικό χωρίο της προς Ρωμαίους επιστολής που μιλά και για τον καρδιακό νόμο; Γιατί η Εκκλησία δεν καταδίκασε το γνωστό όραμα του Αγ.Νήφωνα σαν πλάνη, όταν γίνεται σαφής ορθόδοξη περιγραφή των μεγαλείων του Υψίστου αλλά υπάρχει και η αναφορά σε τυφλούς μεν αλλά παραδεισένιους; Τι ακριβώς λέει η ορθόδοξη θεωρία για τα άγνωστα κρίματα του Θεού? Ποία είναι η θέση του π.Σαράντου;

    Σας ευχαριστώ

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  9. Θλίβομαι για τη σημερινή κατάσταση της Εκκλησίας αλλά τελικά ο λαός είναι ο θεματοφύλακας της Πίστεως! Δείτε τη συμπροσευχή του Αρχιεπισκόπου Ιερωνύμου με καρδινάλιο στο Φανάρι σήμερα και προβληματιστείτε για το πού πάμε... Δεν έχω τίποτε προσωπικό με τον Αρχιεπίσκοπο αλλά περιμένω από αυτόν όπως και από κάθε Επίσκοπο, την ορθοτόμηση του Λόγου της Αληθείας. Επιθυμώ να έχει και αγιότητα βίου αλλά τουλάχιστον να ορθοτομεί τον Λόγο της Αληθείας, διαφορετικά γιατί έγινε Επίσκοπος και ποιος ο ρόλος της Συνόδου; Όταν όμως βλέπω ότι Επίσκοποι και Πατριάρχες τα έχουν βρει με το Βατικανό για να γίνει η ένωση όχι με συμφωνία στη πίστη αλλά με μυστηριακή κοινωνία αφού προηγηθεί μερική κοινωνία και "φιλίες" και αβρότητες, προκειμένου να μην αντιδράσει ο πιστός λαός, δηλαδή και εγώ, τότε τι να τους κάνουμε τέτοιους Επισκόπους και τέτοια Σύνοδο; Να κάνουμε υπακοή στον Επίσκοπο όταν όμως είναι καλός ενώ όταν προδίδει την Πίστη να φεύγουμε μακριά του! Γιατί είναι ψέμα ότι η μασονία έχει ρίξει τα δίχτυα της στην εκλογή Επισκόπων με τρόπο ώστε να μην γίνεται κανείς Επίσκοπος εάν δεν έχει δηλώσει υποταγή στον Οικουμενισμό; Μπορεί να τους ξεφεύγει κανένας αλλά ο κανόνας δεν είναι αυτός;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  10. ΣΤΑΥΡΟΘΙΤΕ ΕΛΕΓΕ Ο ΚΑΝΤΙΟΤΗΣ !

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα όταν διατυπώνονται με ευπρέπεια και ευγένεια.