Παρασκευή, 3 Δεκεμβρίου 2010

ΠΡΟΣΟΧΗ! ΠΡΙΝ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΘΑ ΜΑΣ ΜΟΙΡΑΣΟΥΝ ΤΗΝ ΦΟΡΟΚΑΡΤΑ! ( ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΕΣ ΑΣΚΗΣΕΙΣ ΕΞΟΙΚΕΙΩΣΗΣ)





Στην τελική ευθεία η "φοροκάρτα"


Άφιξη της πρώτης κάρτας στη ζωή μας....

Αντί για δικά μας σχόλια αντιγράφουμε σχόλια αναγνωστών της ιστοστελίδας από την οποία προέρχεται το δημοσίευμα. Εμείς απλά παραθέτουμε πιο κάτω τρία ερωτήματα που μας γεννήθηκαν διαβάζοντας το δημοσίευμα:

  • Δεν χρειάζεται η φοροκάρτα, βάλτε τσιπάκι , είναι πιο τρέντυ!!!! 
  • Η μόνη χώρα στον κόσμο, που θα έχει, από έναν εφοριακό για κάθε πολίτη...Και χιλιάδες τραπεζικά υποκαταστήματα...Εφορίες...!!!:)
  • Και τι θα γίνει με τουρίστες? Θα τους δίνουν κάρτες στο αεροδρόμιο? 
  • "και ο καταναλωτής έχει και φοροκάρτα με το λογότυπο της ίδιας τράπεζας." και είχα μια απορία ποιανού ιδέα ήταν η κάρτα αυτή... 
  • Πρωτον δεν ξερω ποσο νομιμο ειναι και εαν αντιτιθεται στα προσωπικα δεδομενα του πολιτη. Δευτερον ποσο συνταγματικο ειναι να επιβληθει, εδω για τον στρατο και τα Ι5 ειχαν ενα καρο δικαιολογιες.Τρίτον και το αντικαπνιστικο το επεβαλαν και αυτο που καταφεραν ειναι οι καπνιστες να αποφευγουν να βγαινουν. Τεταρτον εντελει τι διαφερει μια δημοκρατια απο μια δικτατορια γιατι σε λιγο και στο κρεβατι θα βαλουν εποπτη. Αυτα για την καρτουλα τους.
  • Δεν μου αρεσει το προτεινομενο συστημα. Θα γνωριζουν αρκετοι τις καταναλωτικες μου συνηθειες, αφου θα καταγραφονται τα παντα. Ειναι ανικανοι να βρουν αλλη λυση; 
  • Μου θυμιζουν τον Σκρουτζ Μακ Ντακ που γυριζε αναποδα το Ντοναλτ κρατοντας τον απο τα ποδια και τιναζοντας τον μηπως εχει καμια δεκαρα στην τσεπη. Αν δεν πεσει χρημα στη αγορα να ανεβουν οι τζιροι δεν γινετε τιποτα. Ουκ αν λαβεις παρα του μη εχοντος. 
  • δεν υπάρχει κανένας λόγος να είναι υποχρεωτικό, πες ότι θέλω να αγοράσω ένα "αγαθό" από ένα μαγαζί που είναι τέτοιας φύσης το οποίο δεν θέλω να ενημερώνεται η ΓΓΠΣ του κράτους για τις καταναλωτικές μου συνήθειες και οι τράπεζες!! Τι κάνω?? 
  • Επίσης οι γηραιότεροι τι θα κάνουν? υπάρχει περίπτωση να κατανοήσουν την νέα μέθοδο? Ακόμη και αν το κάνουν, σε τι οφελεί έναν συνταξιούχο? 
  • Τέλος, πχ οι τουρίστες πως θα ψωνίζουν? Με προσωρινή κάρτα φορολογική σαν βίζα?? Αν όχι, τότε όποτε θέλω θα λέω ότι είμαι τουρίστας!!! ή θα το λέει ο έμπορος για μένα ....
  • Αναφέρω μερικά χονδροειδή παραδείγματα για να τονίσω ότι με γνώμονα απόλυτο το ΣΥΜΦΕΡΟΝ του κρατικού μηχανισμού, τον υπέρτατο νεοτερισμό που ευαγγελίζεται σε βαθμό σχιζοφρένειας ο κος ΓΑΠ (ιντερνετ, κάρτες κλπ) αλλά και την προσπάθεια πλήρους ελέγχου του πληθυσμού, εφαρμόζουμε μέτρα τα οποία ούτε έχουμε σκέφτεί ουσιαστικά τις επιπτώσεις αλλά ούτε σεβόμαστε το δικαίωμα του ανθρώπου για επιλογή, για ιδιωτικότητα !! ΤΡΑΓΙΚΟ
  • Και αν ξεχάσω τη φοροκάρτα σπίτι και ... πεινάω.. τί γίνεται; Ούτε ένα σάντουιτς βρε αδερφέ δεν θα μπορώ να αγοράσω; Στην παραλία το καλοκαίρι; Αν χαλάσει το τσιπάκι; Αν μου την κλέψουν; Αν πάρω την κάρτα του φίλου μου για να την φορτώσω γιατί εγώ έχω ήδη αγοράσει αρκετά; Αν δεν είναι υποχρεωτική τότε είναι μάλλον δώρον άδωρο. Σιγά μην πληρώσω το γιατρό με αυτή. Άσε που πρόσφατα μου είπε: τρεις χιλιάδες για την εγχείρηση στο γόνατο. Γιατρέ χρειάζονται και τα δύο γόνατα εγχείρηση; Ε΄, τότε έξι χιλιάδες (λες και είναι στραγάλια). Πανεπιστημιακός σε Δημόσιο Νοσοκομείο. Καλά θα το σκεφτώ, είπα. Τι οφείλω για την επίσκεψη, 150 ευρώ, μου λέει. Απόδειξη, ρωτάω; 220 ευρώ, απαντάει. Ευχαριστώ, κρατήστε 150. 


Βεβαίως προκύπτουν και κάποιες εύλογες απορίες:

  1. Οι τράπεζες θα προσφέρουν αφιλοκερδώς τις υπηρεσίες τους στην Ελληνική Κυβέρνηση; Καταλαβαίνουμε ότι θα διαθέσουν προσωπικό για την υποστήριξη της όλης υποδομής. Δεν θα αμειφθούν για αυτές τους τις υπηρεσίες; Εάν ΝΑΙ ποιο θα είναι το κόστος για το Ελληνικό Δημόσιο; Εάν όχι, ποιο είναι το προσδοκώμενο για τις τράπεζες όφελος από την όλη διαδικασία; Γιατί να εμπλακούν και να μην υποστηρίξει το κράτος μόνο του όλη αυτή την προσπάθεια;
  2. Ο αριθμός που θα φέρει η κάρτα τι αριθμός θα είναι; Θα χρησιμοποιηθεί η μέθοδος γραμμογράφησης ΕΑΝ-13 που είχε πει η κυβέρνηση στο κείμενο που είχε δώσει για διαβούλευση τον Μάϊο του 2010; http://id-ont.blogspot.com/2010/10/big-brother_10.html
  3. Πως γνωρίζει η δημοσιογράφος, ή οι πηγές της, ότι θα είναι θετική η άποψη της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα (ΑΠΔΠΧ); Η Αρχή εκδίδει πάντα θετικές αποφάσεις στα αιτήματα που της καταθέτουν; Εμείς γνωρίζουμε ότι εκδίδει και αρνητικές αποφάσεις και επιβάλλει και πρόστιμα. Η περίπτωση της φοροκάρτας δεν αφορά σε πολύ ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα όπως είναι η καταναλωτική συμπεριφορά; Γιατί θεωρείται δεδομένη εκ προοιμίου η θετική της γνώμη; Το γεγονός ότι δεν θα γράφει όνομα η κάρτα, δεν λέει τίποτα. Αφού ο αριθμός της κάρτας θα συνδέεται σε μια βάση δεδομένων με το ΑΦΜ του πολίτη άρα και το όνομά του!!! Και μην μας πείτε ότι οι βάσεις δεδομένων είναι απαραβίαστες !!! Ειδικά οι "διασυνδεδεμένες" μέσω πολλών και ποικίλων δικτύων: πχ καταστήματα, τράπεζες, εφορίες, υπουργείο οικονομικών ...
Ακολουθεί το δημοσίευμα για την άφιξη της πρώτης κάρτας στη ζωή μας...

Στην τελική ευθεία η "φοροκάρτα"
  
3/12/2010
10:14
Της Έφης Καραγεώργου
Τα κίνητρα που θα δίνουν στους καταναλωτές αναζητούν οι τράπεζες, για να έχουν στο πορτοφόλι τους, την κάρτα που θα αντικαθιστά τις αποδείξεις.

Η Ελληνική Ένωση Τραπεζών βρίσκεται στο τελικό στάδιο συζητήσεων με τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων, για την φοροκάρτα, και το επόμενο δεκαήμερο θα έχει οριστικοποιηθεί η μορφή της, αλλά κυρίως θα έχουν καταλήξει στα κίνητρα για είναι ελκυστική η χρήση της.

Στόχος είναι να καταγραφούν όλες οι εμπορικές συναλλαγές που πραγματοποιούνται, καθώς ακόμα και σήμερα υπάρχουν επιχειρήσεις που διακινούν περισσότερα
  εμπορεύματα απ’ όσα αντιστοιχούν στα τιμολόγια που έχουν, ενώ τμήμα αυτών των εμπορευμάτων πωλείται χωρίς απόδειξη.

Στην κάρτα -που αναμένεται να μπει στη ζωή μας μέσα στο 2011- θα «περνάνε» όλες οι αγορές, ανεξαιρέτως ποσού και θα καταγράφονται μέσω της τράπεζας. Οι τράπεζες θα είναι στην ουσία οι διαχειριστές του προγράμματος καθώς σε τακτά χρονικά διαστήματα (2 ή 3 φορές το μήνα) θα στέλνουν τα στοιχεία με τον τζίρο της κάθε κάρτας στο ΚΕΠΥΟ.

Το πρώτο σκέλος των στοιχείων αφορά το αφορολόγητο του καταναλωτή. Το δεύτερο και σημαντικότερο σκέλος αφορά τον τζίρο των επιχειρήσεων, ώστε να γίνεται αυτόματα η ταυτοποίηση για τον ΦΠΑ που οφείλουν.

Η μεταφορά των δεδομένων θα γίνεται με απλό τρόπο. Η φοροκάρτα θα περνά από το μηχάνημα των πιστωτικών καρτών, η τράπεζα θα ενημερώνεται για τη συναλλαγή και θα μεταβιβάζει τα στοιχεία στο ΚΕΠΥΟ.

Και επειδή το ζητούμενο είναι να πεισθούν οι καταναλωτές να χρησιμοποιούν τη φοροκάρτα, αναζητούνται τα κίνητρα που θα την κάνουν ελκυστική. Σίγουρα η απαλλαγή από την «χαρτούρα» των αποδείξεων και την καταγραφή τους, είναι ένα κίνητρο. Όμως θα δοθούν και άλλα, όπως για παράδειγμα, μία μεγαλύτερη έκπτωση στο φόρο ή χαμηλότερο επιτόκιο στην πιστωτική κάρτα -αν η αγορά πληρωθεί με αυτόν τον τρόπο- και ο καταναλωτής έχει και φοροκάρτα με το λογότυπο της ίδιας τράπεζας.

Σε πρώτο στάδιο, η χρήση της κάρτας θα είναι προαιρετική. Η κάρτα δεν θα φέρει όνομα, αλλά ένα αριθμό που θα συνδέεται με το ΑΦΜ του καταναλωτή και εντός των ημερών αναμένεται και η έγκριση από την Αρχή Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα όταν διατυπώνονται με ευπρέπεια και ευγένεια.