Τρίτη, 14 Δεκεμβρίου 2010

Στο τέλος του 2011 η Κάρτα Πολίτη - Νέα μέθοδος ελέγχου ταυτοπροσωπίας





 Σχόλιο "Ο.Π"
Τον τελευταίο καιρό  μάθαμε  ότι οι "λαγοί" δεν είναι  μόνο τα συμπαθητικά ζωάκια αλλά και  όσα ΜΜΕ   δημοσιεύουν  "εκτιμήσεις" , "φήμες" , "διαρροές" οι οποίες συνήθως λειτουργούν  ως προανάκρουσμα  της  επίσημης κυβερνητικής  "καραμούζας".
Έτσι π.χ  σου λένε οι  "λαγοί":   ο κ. τάδε  εξέφρασε την άποψη  ότι πρέπει να απολυθουν   200. 000 δημ. υπάλληλοι και να μειωθούν οι μισθοί σε όσους μείνουν κατά  35%.Μετά απο  λίγες ώρες  βγαίνει  ο κυβερνητικός εκπρόσωπος και χωρίς να διαψεύσει τις διαρροές  λέει  το τυποποιημένο : "ο κ.τάδε ή η "τάδε εφημερίδα εκφράζει απλώς τις απόψεις της".
Μετά απο λίγο καιρό τα μαντάτα  φτάνουν  όπως τα περιέγραψε ο ...λαγός .
Διαβάστε  το παρακάτω κείμενο  της "Καθημερινής"  και βγάλτε  τα συμπεράσματά σας.



Στο τέλος του 2011 η Κάρτα Πολίτη 
Νέα μέθοδος ελέγχου ταυτοπροσωπίας

Του Βαγγελη Μανδραβελη

Tο υπουργείο Εσωτερικών και ειδικότερα η Ειδική Γραμματεία Ηλεκτρονικής Διακυβέρνησης έχει ένα βαρύ έργο να φέρει εις πέρας. Με πρωθυπουργική εντολή, μέχρι το τέλος του 2011, θα πρέπει να έχει παραχθεί η Κάρτα Πολίτη. 

Πιθανόν η πρώτη να αποδοθεί συμβολικά στον ίδιο τον πρωθυπουργο, καθώς ο κ. Γ. Παπανδρέου είναι ένθερμος θιασώτης της νέας μεθόδου ταυτοποίησης προσώπου.

Η πρωθυπουργική αυτή επιμονή έχει εντυπωσιάσει όχι μόνον το ευρύ κοινό -μέρος του οποίου, ωστόσο, θεωρεί την Κάρτα Πολίτη ως αποτέλεσμα μιας ευρύτερης... συνωμοσίας- αλλά και εσωτερικά τη δημόσια διοίκηση και την αγορά. Σε κάθε περίπτωση, όμως, η χώρα θα πρέπει...
σε περίπου 18 μήνες να ολοκληρώσει ένα έργο το οποίο στη Γερμανία απαίτησε πέντε χρόνια. Παράλληλα, όπως αναφέρουν στελέχη του δημόσιου τομέα, η Κάρτα του Πολίτη καλείται να κλείσει περισσότερα μέτωπα από αυτά που νομοτελειακά, ενδεχομένως, να ανοίξει. Ποια θα μπορούσε να είναι μια πιθανή «γκρίζα ζώνη»; Η αξιόπιστη εκκαθάριση όλων των μητρώων, όπως παρατηρεί ο ειδικός γραμματέας ηλεκτρονικής διακυβέρνησης, κ. Στ. Γκρίτζαλης. Ο ίδιος, ωστόσο, σημειώνει ότι οι φορείς που διαχειρίζονται τα κάθε είδους μητρώα (αστυνομικές ταυτότητες, διαβατήρια κ. λπ.) έχουν ήδη ξεκινήσει το ξεκαθάρισμα των αρχείων τους, αλλά εξέφρασε αμφιβολία αν αυτή η διαδικασία θα έχει ολοκληρωθεί πριν «βάλει μπρος» η πρέσα για την εκτύπωση των Καρτών Πολίτη.

Το έργο της παραγωγής των καρτών προϋπολογίζεται σε περίπου 80 -100 εκατ. ευρώ. Κρίσιμο ερώτημα είναι αν θα χρηματοδοτηθεί από εθνικούς ή από κοινοτικούς πόρους. Αν συμβεί το πρώτο τότε η διαδικασία μπορεί να επιταχυνθεί μέσω μιας απευθείας ανάθεσης, με τον κίνδυνο όμως να ξεσηκώσει έντονες αντιδράσεις. Αν συμβεί το δεύτερο, τότε η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να ακολουθήσει μια διαγωνιστική διαδικασία επιλογής αναδόχου του έργου, της οποίας είναι απίθανο να προσδιοριστεί η χρονική έκβαση λόγω πιθανών νομικών προσφυγών και ενστάσεων.

Το σημαντικότερο όμως είναι ότι, παρά τις προσπάθειες και τις αρχικές διαβεβαιώσεις του υπουργού Εσωτερικών κ. Γ. Ραγκούση, δεν υπάρχει ακόμη έτοιμο θεσμικό πλαίσιο για το νέο μέσο ταυτοποίησης του πολίτη. Στελέχη του υπουργείου αναφέρουν πάντως ότι το σχέδιο νόμου θα είναι έτοιμο στις αρχές του 2011 και ότι θα δοθεί σε δημόσια διαβούλευση. Επίσης σημειώνουν ότι θα δοθούν σε δημόσια διαβούλευση και οι τεχνικές προδιαγραφές του έργου για λόγους διαφάνειας.

Σε αυτό που συμφωνούν όλοι είναι ότι η νέα Κάρτα Πολίτη, αν και όποτε παραχθεί, θα λύσει σίγουρα ένα πρόβλημα διά παντός. Αυτό της ταυτοπροσωπίας, καθώς η νέα κάρτα θα είναι δύσκολο να αναπαραχθεί. Επιπλέον, αξιοποιώντας τους κανονισμούς της Ε. Ε., ο χρήστης της θα μπορεί να ταξιδεύει χωρίς διαβατήριο εντός των χωρών της Συνθήκης του Σένγκεν.

Ο κ. Γκρίτζαλης είναι πιο αισιόδοξος. Οπως αναφέρει στόχος είναι να αποτελέσει το πρώτο βήμα στη δημιουργία παρεχόμενων ψηφιακά υπηρεσιών προς τους πολίτες, ενσωματώνοντας για πρώτη φορά την ψηφιακή υπογραφή του πολίτη. Προτείνει δε, σε αντίθεση με ό, τι συνέβη στη Γερμανία, πρώτα να δοθεί η Κάρτα στους πολίτες και στη συνέχεια να αναπτυχθούν οι ψηφιακές εφαρμογές που θα την αξιοποιούν.

1 σχόλιο:

  1. Κάπου εδώ οι δρόμοι μας χωρίζουν. Περάσαμε όμορφα ως υπήκοοι ενός κράτους (του Ελληνικού) που ήταν συνυφασμένο με αξίες του Ελληνικού Έθνους όπως την Ορθοδοξία την ελευθερία τη δημοκρατία κ.α. Όμως τώρα στα λιμάνια που θέλουν να οδηγήσουν το καράβι αυτό ένα μεγάλο κομμάτι του ελληνικού λαού (οι ΠΡΑΟΣ) δεν μπορεί να ακολουθήσει. Ως εκ'τούτου εδώ εμείς οι "ΠΡΑΟΣ" κατεβαίνουμε.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα όταν διατυπώνονται με ευπρέπεια και ευγένεια.