Δευτέρα, 25 Ιουλίου 2011

Ιερά Μονή Προφήτου Ηλιού Θήρας: Πρώτα σπίλωσαν την μνήμη του Αγίου Ισαάκ του Σύρου και τώρα "τιμούν" τον Προφήτη Ηλία με οικουμενιστικά - "επιστημονικά" συνέδρια





Δυστυχώς  η Ιερά Μονή Προφήτου Ηλία  Θήρας, αναδεικνύεται εν τοις πράγμασιν  ως ένας εκ  των "πολλαπλασιαστών" του  "οικουμενισμού", μία  μεταμφίεση του οποίου  αποτελούν  και οι "διομολογιακές"  δραστηριότητες  των κάθε είδους "παραφραστών" της  Θείας Λατρείας  και "πλαστογράφων"  της  Ιεράς Παράδοσης.

Ας δούμε  όμως  πρώτα ,πως  "στρώθηκε"  ο δρόμος και για αυτό  το οικουμενιστικό  "συνέδριο"
 
Στα πλαίσια  της  "μετανεωτερικής"  θεολογίζουσας  προσπάθειας  του παραγκωνισμού  της Αγιο - Πατερικής  παραδόσεως , η  Ιερά Μονή  Προφήτου Ηλιού  Θήρας  ακολούθησε  το παράδειγμα  του  Ρώσου  δυσφημιστή  του Αγίου  Ισαάκ του Σύρου Επισκόπου Ιλαρίωνος Αλφέγιεφ, εκδίδοντας στα ελληνικά  κάποια  κείμενα  που  ψευδώς αποδίδονται στον Άγιο Ισαάκ τον Σύρο.

Και οι δύο αυτές  εκδόσεις είχαν ως στόχο να  καταδείξουν αμέσως ή εμμέσως   πως ο  ΟΡΘΟΔΟΞΩΤΑΤΟΣ  Άγιος Ισαάκ ο Σύρος  ήταν  Νεστοριανός.

Ο σκοπός  τους όμως  δεν είναι άλλος παρά να στηρίξουν  την " μεταπατερική"  και επι της ουσίας αντι πατερική   "θεολογία"  η οποία και κατά τον Σεβασμιώτατο   Μητροπολίτη  Ναυπάκτου κ. Ιερόθεο  είναι  μια  "κυοφορούμενη αίρεση  εντός της Εκκλησίας" (βλ. εδώ ) .

Οι εκδόσεις "Τήνος"  εξέδωσαν μια εμπεριστατωμένη μελέτη   και  άπόλυτα αποστομωτική  διατριβή - απάντηση  του π.Ιωάννου Φωτοπούλου  σχετικά με τα ψεύδη του  κ.Ιλαρίωνα  Αλφέγιεφ και των κίβδηλα κείμενα που εξέδωσε η Ι.Μ.  Π.  Ηλιού  Θήρας.
Ο τίτλος του βιβλίου  που υπογράφει ο  π. Ιωάννης Φωτόπουλος   και το οποίο  προσφάτως παρουσιάσθηκε  στην ιδρυτική εκδήλωση  της  Εστίας Πατερικών Μελετών (βλ.εδώ  και  εδώ) είναι  χαρακτηριστικός :  
" Άγιος Ισαάκ ο Σύρος .Ο αδικημένος Άγιος".
Ο π. Σαράντης Σαράντος  γράφει  στον πρόλογο  αυτού του  βιβλίου :
"Τὸ παρὸν πόνημα μὲ ἐργαλεῖο τὴ διακριτικὴ ἐπιστημονικὴ ἔρευνα ἀξιοποιεῖ ὅλες τὶς πληροφορίες γύρω ἀπὸ τὸ πρόσωπο τοῦ Ἀββᾶ Ἰσαὰκ τοῦ Σύρου καὶ τὸ ἀποκαθιστᾶ μέσα στὸ μακάριο χῶρο τῆς ἁγίας Ὀρθοδοξίας μας.
Ἰδιαίτερα τεκμηριώνει τὴν ὀρθόδοξη πνευματικὴ καταγωγή του, ἀπορρίπτοντας τὶς μὴ ἀληθεῖς ἀτεκμηρίωτες φῆμες περὶ τῆς δῆθεν νεστοριανῆς πνευματικῆς καταγωγῆς του.
Μέσα σὲ μιὰ ἐποχὴ ποὺ προπαγανδίζεται ἡ «νέα γνώση», παναιρετικὴ παραγωγὴ τῆς Νέας Ἐποχῆς, τὸ παρὸν βιβλίο διαχωρίζει τὸ σκοτάδι ἀπὸ τὸ φῶς, τὴν ...Ὀρθοδοξία ἀπὸ τὴν αἵρεση, τὴν ὀρθοπραξία ἀπὸ τὴ χαώδη ἐμπαθῆ ζωή.
Τὸ πρόσωπο τοῦ Ἀββᾶ Ἰσαὰκ τοῦ Σύρου, ἀποδεικνύεται, πρὸς μεγάλη λύπη τῶν ἐντεταγμένων στὴ Νέα Ἐποχὴ οἰκουμενιστῶν, ὅτι δὲν ἔχει καμία σχέση μὲ τὴν αἵρεση καὶ τὰ σκοτεινὰ πλοκάμια της. " (βλ. εδώ)
Ο π. Βασίλειος Κοκολάκης   στην βιβλιοκριτική του γράφει :
" Κατόπιν πολυετοῦς καί ἐμβριθοῦς μελέτης ἑλληνικῆς καί ξένης βιβλιογραφίας περί τοῦ συγκεκριμένου ἁγίου, ὁ συγγραφέας κατατροπώνει μέ ἀδιάσειστα λογικά καί θεολογικά ἐπιχειρήματα τίς συκοφαντίες πού προσάπτουν στόν ἀββᾶ Ἰσαάκ ἐπίσκοποι, κληρικοί , πανεπιστημιακοί καί μή  συγγραφεῖς, οἱ ὁποῖοι τόν παρουσιάζουν ὡς νεστοριανό ἤ ὠριγενιστή ἤ - ἄκουσον ἄκουσον - καί ὡς ἀποκρυφιστή!" (βλ. εδώ)  
Ο ίδιος ο  συγγραφέας αυτής  της  επι της  ουσίας Θεολογικής διατριβής,  π. Ι. Φωτόπουλος , σημειώνει χαρακτηριστικά:
"...Μετά τήν ψευδοανακάλυψη ὅτι ὁ Ἅγιος Ἰσαάκ ἦταν νεστοριανός, ἀκολούθησε καί ἄλλη «ἀνακάλυψη». Κάποιος δρ. Sebastian Brock ἀνακάλυψε τό 1983 σέ βιβλιοθήκη τῆς Ὀξφόρδης κάποιο χειρόγραφο τοῦ δεκάτου ἤ ἑνδεκάτου αἰῶνος πού περιεῖχε στή Συριακή γλῶσσα μιά συλλογή ἀσκητικῶν λόγων (41 Κεφάλαια) στό ὄνομα Ἰσαάκ τοῦ Σύρου. Τούς περισσότερους λόγους ἐξέδωσε ὁ Brock με ἀγγλική μετάφραση τό 1995.
Δυστυχῶς ἀπό τίς ἐκδόσεις «Θεσβίτης» τῆς Ἱ. Μονῆς Προφήτου Ἠλιού Θήρας μεταφράστηκαν σέ τρεῖς τόμους οἱ Λόγοι αὐτοί. Ὑποτίθεται ὅτι αὐτά εἶναι κείμενα γνήσια τοῦ Ἀββᾶ Ἰσαάκ. Ὅπως γράφει ὁ Ἀλφέγιεφ αὐτή ἡ συλλογή «δέν μεταφράστηκε στήν Ἑλληνική καί δέν γνώρισε τή διάδοση τῆς πρώτης». Γιατί ἄραγε; Ὑπῆρχε λόγος; Μάλιστα. Ὑπάρχουν τρεῖς λόγοι σοβαρότατοι...

VII) Ὁ π. Παΐσιος καί ἡ ἀδικία στό πρόσωπο τοῦ Ἁγίου

Γράφεται στό βίο τοῦ Γέροντος Παϊσίου ὅτι ὁ Γέροντας ἄκουσε κάποτε αὐτές τίς συκοφαντίες περί νεστοριανισμοῦ τοῦ Ἁγίου Ἰσαάκ. Λυπημένος πολύ καί προσευχόμενος ἔλαβε ἄνωθεν πληροφορία περί τῆς ὀρθοδοξίας τοῦ Ἁγίου. Μετά ἀπ’ αὐτό στό μηναῖο τοῦ Ἰανουαρίου στίς 28, πού ἑορτάζεται ὁ Ἅγιος Ἐφραίμ ὁ Σύρος πρόσθεσε τά ἑξῆς: «...καί Ἰσαάκ τοῦ μεγάλου ἡσυχαστοῦ καί πολύ ἀδικημένου».
" (βλ.εδώ )
Και ερχόμαστε στην σημερινή  οικουμενιστική δραστηριότητα  της Ιεράς Μονής Προφήτου Ηλιού  Θήρας όπως την περιγράφει με λεπτομέρεια  το  ιστολόγιο "Ακτίνες"   :

Ο ηγούμενος μιας μεικτής και διομολογιακής μοναστικής κοινότητας, προσκεκλημμένος ομιλητής σε συνέδριο ορθόδοξου μοναστηριού;

Το Ρωμαιοκαθολικό «μοναστήρι» του Bose στη βόρεια Ιταλία, είναι γνωστό στους οικουμενιστικούς κύκλους γιατί πρόκειται για μια μεικτή και διομολογιακή μοναστική κοινότητα.
Στα Συνέδρια που συχνά διοργανώνει συμμετέχουν και μοναχοί από Ορθόδοξα Μοναστήρια, όπως η Μονή Πετράκη, η Μονή Προφήτου Ηλιού Πρεβέζης, η Μονή Μεταμορφώσεως Ναυπάκτου, η Μονή Πάτμου, η Μονή Αγ. Αικατερίνης του Σινά, Μονές του Αγ. Ορους, κ.α.
Σύμφωνα με Δελτίο Τύπου που εξέδωσε η Ιερά Μονή Προφήτου Ηλιού Θήρας φέτος επί τη τριακοσιο(300)στη επετείω από της ανιδρύσεώς της (1711-2011), διοργάνωσε την 17ην και 18ην Ιουλίου ε.ε. διήμερο, επιστημονικό συνέδριο προς τιμήν του Προφήτου Ηλιού του Θεσβίτου, με θέμα: «Προφήτης Ηλίας: ο ζηλωτής υποφήτης του Θεού». Στο συνέδριο συμμετείχαν καθηγητές Πανεπιστημίου και επιστήμονες ποικίλων ειδικοτήτων. Στην επιστημονική και οργανωτική επιτροπή του συνεδρίου προήδρευσε ο ...Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Θήρας, Αμοργού και Νήσων κ.κ. Επιφάνιος και απαρτιζόταν από τον Πανοσιολογιώτατο Αρχιμανδρίτη κ. Δαμασκηνό Γαβαλά, Καθηγούμενο της Ιεράς Μονής Προφήτου Ηλιού Θήρας, τον ελλογιμώτατο κύριο Νικόλαο Ολυμπίου, Καθηγητή και Πρόεδρο του Τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής Αθηνών και τον ελλογιμώτατο κύριο Παναγιώτη Φραγκάκο, θεολόγο - γραμματέα της Ιεράς Μητροπόλεως Πειραιώς.
Η δεύτερη συνεδρία, τις απογευματινές ώρες κεντρικό θέμα είχε τη θέση του Προφήτου Ηλιού στη Θεία Λατρεία και προήδρευσε ο κ. Νικόλαος Ολυμπίου, Πρόεδρος του τμήματος Θεολογίας της Θεολογικής Σχολής Αθηνών. Στο θέμα «Η τιμή του Προφήτου Ηλιού στη Δύση», ο καθηγούμενος του Monastero di Bose Ιταλίας Enzo Bianchi αναφέρθηκε στην παρουσία του Προφήτου Ηλία μέσα στο έργο των Λατίνων πατέρων της αδιαιρέτου Εκκλησίας.
ΜΕΡΙΚΕΣ ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΕΣ ΑΠΟ ΤΑ ΣΥΝΕΔΡΙΑ ΣΤΟ BOSE
photo
photo


3 σχόλια:

  1. Αγαπητοί φίλοι,

    Μόνο να μιλάμε εναντίον των παπικών δεν θα δημιουργήσει ποτέ τις προϋποθέσεις για να γνωρίσουν την αλήθεια της Ορθοδοξίας μας.

    Υπάρχουν πολλές ψυχές στην Ρωμαιοκαθολική εκκλησία που διψούν για την αλήθεια και δυστυχώς ποτέ δεν την προσεγγίζουν γιατί εμείς οι Ορθόδοξοι δεν τους την φανερώνουμε τόσο με τον λόγο μας όσο και έμπρακτα...

    Συγχαρητήρια στην Ιερά Μονή Προφήτου Ηλία Θήρας για την πρωτοβουλία της να δεχθεί ως ομιλητή έναν ανοιχτόμυαλο ηγούμενο της Ιταλίας, ο οποίος είναι όντως πολύ κοντά στην ορθοδοξία και στο μέλλον μην εκπλαγείτε αν τον δείτε να βαπτίζετε και ορθόδοξος όπως τόσοι άλλοι...

    Άστοχο να συνδυάσετε το συνέδριο με τις επιστημονικές εκδόσεις της Μονης, οι οποίες σε καμία περίπτωση δεν έχουν στόχο να σπιλώσουν την μνήμη του Αγίου Ισαάκ ως νεστοριανού όπως ο αγαπητός π. Ιωάννης Φωτόπουλος πανταχού διακηρύττει, αλλά να προσφέρουν στο επιστημονικό κοινό την ευκαιρία για περαιτέρω εμβάθυνση σε ασκητικά κείμενα που παρουσιάζουν ιδιαίτερο ενδιαφέρον από μόνα τους...

    Οφείλουμε να διαφυλάξουμε την αλήθεια που βιώνουμε στην Ορθοδοξία, χρέος όμως είναι να την διαδώσουμε και στον μη ορθόδοξο κόσμο.

    Για πείτε μου, εσείς προσωπικά ως ορθόδοξο παρατηρητήριο τι εχετε πράξει για την διάδοση της Ορθοδοξίας στους παπικούς;;;

    Με εκτίμηση,
    Π.Τ.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. ΑΥΤΟ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΔΟΣΙΑ ΤΗΣ ΠΙΣΤΗΣ ΜΑΣ

    ΕΙΝΑΙ ΣΥΜΠΡΟΣΕΥΧΗ!!!

    ΟΙ ΑΓΙΟΙ ΜΑΣ ΟΡΙΖΟΥΝ ΑΦΟΡΙΣΜΟ ΚΑΙ ΚΑΘΑΙΡΕΣΗ!!!

    ΕΡΧΟΥ ΚΥΡΙΕ!!!

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητέ μας Π.Τ μπορεί να μην έχουμε κάνει τίποτε στον τομέα της εξωτερικής ιεραποστολής (αμ μπορεούμε να ονομάσουμε έτσι την προσπάθεια "επανακατήχησης" των πλανεμένων αδελφών μας του παπισμού), όμως προσπαθούμε να μην σκανδαλίζουμε τους ομοδόξους μας και το σπουδαιόερο να μην μεταδίδουμε τους πνευματικούς ιούς των κακοδοξιών της "Νέας Εποχής".
    Ο π. Ι.Φωτόπουλος δεν είναι "κήρυκας" αλλά συγγραφέας ενός βιβλίου το οποίο όπως εύστοχα είπαν πολλοί θα μπορούσε να είναι μια επιστημονική διατριβή.Αυτό που έχει πάντως σημασία είναι ότι ΟΥΔΕΙΣ μέχρι σήμερα έχει απαντήσει με επιστημονικά και θΕΟΛΟΓΙΚΆ επιχειρήματα σε όσα έχουν διατυπωθεί απο τον π.Ιωάννη σε αυτό το βιβλίο.
    Δυστυχώς για τους αδικήσαντες τον Άγιο Ισαάκ τον Σύρο και όσους γενικά ακολουθούν την αιρετίζουσα μεταπατερική (δηλ. αντιπατερική) "θεολογία", το "χωράφι" που όργωσαν με τους αγώνες τους και πότισαν με τον ιδρώτα και το τίμιο αίμα τους όλοι οι Άγιοι Πατέρες της Εκκλησίας μας, δεν είναι ούτε ξέφραγο ,ούτε πρόκειται ο μοναδικός του Σπορέας Ιησούς Χριστός να επιτρέψει σε κανέναν να το επανασπείρει με χριστιανόμορφους σπόρους της Νέας Εποχής.

    Κατά την γνώμη μας λοιπόν η συσχέτιση του "διομολογιακού" συνεδρίου με τις "επιστημονικές" εκδόσεις της Ι.Μ Προφήτου Ηλιού ,ήταν εκ των πραγμάτων και αναπόφευκτη και εύστοχη, αφού ο στόχος και των δύο "δραστηριοτήτων" ήταν ακροβώς ο ίδιος όπως εξηγήσαμε στο κείμενο της ανάρτησής μας.
    Όσον αφορά τον διευθύνοντα του "διομολογιακού" μοναστηριού (αν μπορεί κάποιος να το όνομάσει μοναστήρι)μακάρι να τον δούμε ,όπως λέτε , να βαπτίζεται Ορθόδοξος αλλά μέχρι τότε και μέχρι να αποδείξει ότι βρίσκεται εις τύπον και τόπον Χριστού δεν θα επαναπαυόμαστε σεπροσδοκίες , υποθέσεις ή προσωπικές εκτιμήσεις , αλλά σε όσα δια των έργων και των λόγων του εκφράζει, αλλιώς θα καταντήσουμε σαν και εκείνους που ενώ έχουν στο σπίτι τους πηγή καθαρού νερού , τρέχουν στα λασπόνερα να ξεδιψάσουν.
    Ο κόσμος ευτυχώς έχει αντιληφθεί ποιός βαδίζει στον δρόμο που μας έδειξε ο Κύριός μας και ποιός ακολουθεί τις "οδικές συντομεύσεις" που κατασκεύασαν κάποιοι.
    Ο δρόμος είναι ένας χαράχτηκε μια φορά και οι Άγιοί μας ως οδόσημα μας κρατούν με Θεόπνευστο τρόπο εντός του, δείχνοντάς μας διαρκώς την πορεία προς την Ανάσταση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα όταν διατυπώνονται με ευπρέπεια και ευγένεια.