Τρίτη, 31 Μαΐου 2011

Η πλεονεξία ζωής της Διορθοδόξου Επιτροπής Βιοηθικής







Γράφει ο Ιατρός κ. Κυπριανός Χριστοδουλίδης
http://kyprianoscy.blogspot.com/
Όπως μας πληροφορεί το ιστολόγιο ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ έληξαν οι εργασίες της συνάντησης της "Διορθόξου Επιτροπής Βιοηθικής". Πραγματοποιήθηκε στις 23 με 26 μηνός Μαΐου υπο την αιγίδα του Οικουμενικού Πατριαρχείου στην Ορθόδοξο Ακαδημία της Κρήτης και στην οποία συμμετείχαν εκπρόσωποι των Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησίων απο όλο τον κόσμο, πλην της Εκκλησίας της Βουλγαρίας. Πιο κάτω ...
μας παρέχει το ανακοινωθέν που εξέδωσε μετά το πέρας των εργασιών η διορθόδοξος, για θέματα βιοηθικής, επιτροπή. Ιδού τι μας ανεκοινώθη :

Συνήλθεν εις την πρώτην συνάντησίν της εις την εν Κολυμβαρίω Ορθόδοξον Ακαδημίαν Κρήτης, από 23ης έως 26ης Μαΐου 2011, ως φιλοξενουμένη του Οικουμενικού Πατριαρχείου, η Διορθόδοξος Επιτροπή Βιοηθικής με την συμμετοχήν πασών των ανά τον κόσμον Ορθοδόξων Αυτοκεφάλων Εκκλησιών. Οι αντιπρόσωποι της Εκκλησίας της Βουλγαρίας δεν ηδυνήθησαν τελικώς να παρασθούν.
Η Επιτροπή Βιοηθικής συνεκροτήθη κατόπιν προτάσεως της Α.Θ.Π. του Οικουμενικού Πατριάρχου κ. κ. Βαρθολομαίου και ομοφώνου αποφάσεως των Προκαθημένων των Ορθοδόξων Εκκλησιών κατά την Σύναξιν αυτών εν Φαναρίω τον Οκτώβριον του 2008.
Των εργασιών της Διορθοδόξου Επιτροπής προήδρευσεν ο Μητροπολίτης Περγάμου Ιωάννης, εκπρόσωπος του Οικουμενικού Πατριαρχείου, χρέη Γραμματέως δε αυτής εξετέλεσεν ο Πανοσιολογιώτατος Αρχιμανδρίτης του Οικουμενικού Θρόνου κ. Μακάριος Γρινιεζάκης.

Η Επιτροπή, μετά την εναρκτήριον και εισαγωγικήν ομιλίαν του Προέδρου αυτής, εμελέτησεν την μέθοδον και τα θέματα, τα οποία θα την απασχολήσουν, προκειμένου να επιτευχθή ενιαία τοποθέτησις της Ορθοδόξου Εκκλησίας επί των θεμάτων της Βιοηθικής.
Η Επιτροπή απεφάσισε να εξετάζη εις εκάστην Συνάντησιν αυτής εν συγκεκριμένον βιοηθικόν ζήτημα, το οποίον θα επιλέγηται κατά προτεραιότητα αναλόγως των ποιμαντικών, εκκλησιολογικών, θεολογικών και κοινωνικών αναγκών.
Δοθέντος ότι το ζήτημα της αναπαραγωγής συνιστά εν από τα πλέον ζωτικά και φλέγοντα θέματα, το οποίον δημιουργεί μείζονα βιοηθικά διλήμματα εις την Ποιμαντικήν της Εκκλησίας, η Επιτροπή απεφάσισεν όπως εις την επομένην Συνάντησιν αυτής μελετήση το εν λόγω ζήτημα, ανέθεσεν δε εις εισηγητάς εκ των μελών της να παρουσιάσουν την επιστημονικήν και θεολογικήν πλευράν αυτού.

Ο Σεβ. Μητροπολίτης Κισάμου και Σελίνου κ. Αμφιλόχιος, Πρόεδρος της Ορθοδόξου Ακαδημίας Κρήτης, παρέθεσε δείπνον εις την τράπεζαν του Ιδρύματος προν τιμήν των συνέδρων, εις το οποίον παρεκάθησαν ο Σεβ. Αρχιεπίσκοπος Κρήτης κ. Ειρηναίος και συνοδικοί Μητροπολίτες εκ της Μεγαλονήσου Κρήτης.
Η Διορθόδοξος Επιτροπή Βιοηθικής, η οποία θα συνέλθη και πάλιν μετά την παρέλευσιν έτους, προσβλέπει, με την χάριν του δομήτορος της Εκκλησίας Ιησού Χριστού, εις το να προσκομίση καρπούς εις δόξαν Κυρίου και εκπλήρωσιν του χρέους και της αποστολής της Ορθοδόξου Εκκλησίας εις τον σύγχρονον κόσμον.
† Ο Περγάμου Ιωάννης


Αυτή λοιπόν ήταν η πρώτη και "παρθενική" εμφάνιση της διορθόδοξης επιτροπής για τα βιοηθικά προβλήματα, που μας κομίζει η Νέα Εποχή της νέας τεχνολογικής επανάστασης με τα εκατομμύρια των ανέργων. Και σε αυτή την πρώτη της εμφάνιση η επιτροπή χάραξε την πορεία της για το επόμενο θέμα που θα την απασχολήσει. Ποιο θα είνα αυτό; Ιδού :"Το ζήτημα της αναπαραγωγής συνιστά εν από τα πλέον ζωτικά και φλέγοντα θέματα". Η αναπαραγωγή, δηλαδή η ζωή που μας φτιάχνει ο εργαστηριακός σωλήνας και την διασφαλίζουν οι μεταμοσχεύσεις, είναι το πρώτο και βασικό μέλημα της πρωτοεμφανιζόμενης "διορθόδοξης" επιτροπής (σημ. τώρα αντί για Συνόδους και συνόδους θα έχουμε επιτροπές) για τα βιοηθικά.

Ας μη ξεχνάμε, την αρχή την έκανε ο μακαρίτης ο Χριστόδουλος με πρώτο πρόεδρο τον νυν Μητροπολίτη Λαυρεωτικής και Μεσογαίας. Άξιος ο μισθός που έλαβε ως πρόεδρος.

Η σπουδή της ζωής ενδιαφέρει τον οικουμενικό Βαρθολομαίο, προΐσταται όμως της Ορθοδοξίας και Ορθοδοξία είναι κατά βάσιν σπουδή θανάτου : "Νεκρώσατε ουν τα μέλη υμών τα επί της γης, πορνείαν, ακαθαρσίαν, πάθος, επιθυμίαν κακήν, και την πλεονεξίαν, ήτις εστίν ειδωλολατρία", μας λέει ο Απ. Παύλος. Και τι από αυτά πράττουν τα διορθόδοξα πατριαρχεία και ο ημέτερος οικουμενικός είναι άλλο θέμα. Ποιος νεκρώνει τα μέλη του στην πορνεία, στην ακαθαρσία, στα πάθη, στις κακές επιθυμίες και το σημαντικότερο, στην πλεονεξία; Δυσκολεύομαι να βρώ την απάντηση και το μόνο που έχω να κάνω, είναι να θυμηθώ τον Ιερομόναχο Διονύσιο, εγκάτοικο στο ξωκλήσι του αγίου Λυπίου :

"Και οι δίκαιοι κατά την Θεία Γραφή πόσοι είναι; "... Εμνέσκανε το λοιπόν αποκάτου από τα μάτια μου τα τρία δάχτυλα μοναχά, καi τα εχτυπούσα ανήσυχα απάνου στο φιλιατρό για να βοηθήσω το νου μου να εύρη κάνε τρείς δίκαιους. Αλλά επειδή αρχινήσανε τα σωθικά μου να τρέμουνε σαν τη θάλασσα που δεν ησυχάζει ποτέ, ασήκωσα τα τρία μου έρμα δάχτυλα κι έκαμα το σταυρό μου. Έπειτα θέλοντας να αριθμήσω τους αδίκους, έχωσα το ένα χέρι μέσα στη τσέπη του ράσου μου και το άλλο ανάμεσα στο ζωνάρι, γιατί εκατάλαβα, αλίμονο! πως τα δάχτυλα δεν εχρειάζονταν ολότελα. Και ο νους μου εζαλίστηκε από τον μεγάλο αριθμό ...".

Τα έγραφε αυτά ο Διονύσιος Σολωμός (Η γυναίκα της Ζάκυθος) τα επαναλαμβάνουμε κι εμείς σήμερα.
Η σπουδή της ζωής ενδιαφέρει τους διορθόδοξους, η σπουδή της πλεονεξίας. Δεν τους αφορά ούτε η σπουδή, ούτε η μελέτη θανάτου :

Διά θανάτου τό θνητόν,
διά ταφής τό φθαρτόν μεταβάλλεις,
αφθαρτίζεις γάρ θεοπρεπέστατα,
απαθανατίζων τό πρόσλημμα

Ήταν για άλλες εποχές αυτά, τώρα έχουμε τα βιοηθικά προβλήματα της νέας τεχνολογίας και της Νέας Εποχής της αγάπης. Η πλεονεξία (ήτις εστιν ειδωλολατρία) ζωής είναι το μείζον και αυτό θα απασχολήσει τους επιτρόπους της διορθόδοξης βιοηθικής μέριμνας.

0 σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα όταν διατυπώνονται με ευπρέπεια και ευγένεια.