Σάββατο, 21 Μαΐου 2011

"Big Bang" , Γέννεσις - νοησιαρχία ή ΑγιοΠατερική προσέγγιση;





"..Όλες οι αλήθειες της Ορθοδοξίας, πηγάζουν και απολήγουν στην μία αλήθεια, την απεριόριστη και αιώνια. Η αλήθεια αυτή είναι ο Θεάνθρωπος Χριστός. Αν βιώσετε μέχρι τέλους οποιαδήποτε αλήθεια της Ορθοδοξίας, θα ανακαλύψετε υποχρεωτικά ότι η καρδιά της είναι ο Θεάνθρωπος Χριστός. Στη πραγματικότητα, όλες οι αλήθειες της Ορθοδοξίας δεν είναι τίποτε περισσότερο από διαφορετικές παραλλαγές της μίας Αλήθειας: του Θεανθρώπου Χριστού. Η ορθοδοξία είναι Ορθοδοξία εν τω Θεανθρώπω, εν ουδενί άλλω..." 
(Άγιος Ιουστίνος Πόποβιτς 1979)

 ==============================
και την απάντηση του "Ο.Π":
Dim Tza είπε...
Χριστός Ανέστη! Επιτρέψτε μου, λίγα σχόλια. Η Μεγάλη Έκρηξη έχει αποδειχτεί πειραματικά. Στη Γέννεση περιγράφετε με τη φράση "Γεννηθήτω φώς". Είναι η έναρξη του χωροχρόνου. Πριν από αυτή δεν υπάρχει χρόνος όπως τον ξέρουμε, άρα και ο όρος "πριν" είναι κενός νοήματος. Ο Θεός είναι ελεύθερος του δικού μας χρόνου, μπορεί δηλαδή να εμφανίζεται σε ιστορικό χρόνο (ενανθρώπιση, εμφανίσεις μετά την Ανάσταση μέχρι και στις μέρες μας), αλλά δεν περιορίζεται από τον χρόνο, ως Άχρονος. Θυμηθείτε και τον χαρακτηρισμό "Ο Παλαιός των Ημερών" που σημαίνει "αυτός που είναι παλιότερος από τον χρόνο". Υπάρχει ένα ενδιαφέρον ντοκιμαντέρ "Beyond BigBang" στη σειρά "The Universe" http://www.youtube.com/watch?v=10TpYGzTBIQ το οποίο παρουσιάζει την ιστορική εξέλιξη της κατανόησης και των θεωριών για το σύμπαν. Διαρκεί 91 λεπτά. Από το 37' παρουσιάζει τον Αϊνστάιν και τη θεωρία της σχετικότητας, από το 47' τον Χάμπλ και την κατανόηση ότι το σύμπαν αποτελείται από πολλούς γαλαξίες και διαστέλλεται, από το 64' η πειραματική επαλήθευση της θεωρίας και στο 72' η ανακεφαλαίωση των γνώσεων για την δημιουργία. Παραμένει το ερώτημα της ΑΡΧΗΣ-ΑΙΤΙΑΣ της δημιουργίας, του ΛΟΓΟΥ που συνέβει ό,τι συνέβει. Η απάντηση βρίσκεται στο κατά Ιωάννη: "Εν αρχή ήν ο Λόγος". Και έχει πολύ ενδιαφέρον το ότι δεν μιλάμε πλέον για σημειακή έκρηξη, αλλά για μια στοιχειώδη διαστολή που προηγείται της έκρηξης. Στη Γέννεση μας το λέει με άλλα λόγια: Στην αρχή εποίησεν ο Θεός τον ουρανόν και την γη (μήπως πνευματικό και υλικό κόσμο;) και η γη ήταν ακατασκεύαστος και πλανιόταν πάνω από το χάος (μήπως η ακατασκεύαστη σφαίρα που περιγράφει ο προφήτης Μωυσής ως γη, είναι η διαστολή του σύμπαντος πριν την έκρηξη; βλ 50' και 78') και είπε ο Θεός "γεννηθήτω φως" (=μεγάλη έκρηξη). Να σημειώσω ότι ο Μωυσής όπως και όλοι οι άγιοι που φτάνουν στην θέωση-θεοπτία μετέχουν των ιδιοτήτων του θεού, άρα και του άχρονου (έξω και πάνω από τον χρόνο, όπου όλα είναι παρόν, και έτσι περιγράφουν γεγονότα και εικόνες από το παρελθόν αλλά και το μέλλον. Γιαυτό η Γέννεση, δοσμένη με εικόνες και τρόπο κατανοητό από τους ανθρώπους πριν χιλιάδες χρόνια, περιγράφει ότι είδε ο Μωυσής να συμβαίνει κατά τη δημιουργία του σύμπαντος. Η επιστήμη διατυπώνει θεωρίες και ψάχνει αποδείξεις, αλλά οι άγιοι είναι αυτόπτες μάρτυρες των γεγονότων. Και πάλι, Χριστός ανέστη!
ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ είπε...
Αγαπητέ μας κ. Dim Tza. Αληθώς Ανέστη ο Κύριος! Όπως Θεοπνεύστως άρα αληθώς και ακριβώς μεταφέρεται σε μας τους ατελείς η τέλεια διδασκαλία Του δια των Αγίων Του. Αντιλαμβανόμαστε,ότι λόγω χώρου οι παρατηρήσεις σας προσεγγίζουν το ζήτημα της "μεγάλης έκρηξης" πολύ συνοπτικά πράγμα που παράγει μεν εντυπώσεις, όμως δεν παρουσιάζει όλη την αλήθεια πάνω σε αυτήν την θεωρία, της οποίας το περιεχόμενο επαναλαμβάνουμε δεν αναλύεται ούτε στο ντοκυμαντέρ που αναφέρετε ούτε ασφαλώς στο σχόλιό σας. Οι "ερμηνείες" που δίνετε ειδικά σε σημεία της Αγίας Γραφής,δείχνουν μια καθαρά "νοησιαρχική προσέγγιση" .Μία τέτοιου είδους προσέγγιση,τηρουμένων βεβαίως των αναλογιών, θα λέγαμε ότι επιχειρούν οι "υπέρμαχοι" της παραθεολογίας της συνάφειας ή όπως αυτάρεσκα ονομάζουν "μετανεωτερική θεολογία". Συγχωρέστε την αφέλειά μας αλλά εμείς θα προτιμήσουμε να ερμηνεύουμε την Αγία Γραφή ακολουθώντας ΚΑΤΑ ΓΡΑΜΜΑ τις θεόπνευστες συμβουλές και οδηγίες των Αγίων Αποστόλων και Πατέρων της Εκκλησίας μας. Εμπιστευόμαστε το σχέδιο του Θεού και προσπαθούμε,χωρίς να ακυρώνουμε την νοητική λειτουργία μας, να κατακτήσουμε δια της Θείας Του Χάριτος, την βιωματική εκείνη εμπειρία των Αγίων Του η οποία θα μας οδηγήσει και στην Ανάσταση ψυχών και σωμάτων. Θα συμφωνήσουμε μαζί σας ως προς τούτο. Ότι δηλαδή "η επιστήμη διατυπώνει θεωρίες και ψάχνει αποδείξεις" πράγμα όμως που δεν έπραξαν οι Άγιοι της Εκκλησίας μας, ούτε όταν έγραφαν (Θεοπνεύστως) μέγιστα Θεολογικά έργα ούτε ακόμα και όταν όπως λέτε επέτρεψε ο Θεός να είναι "αυτόπτες μάρτυρες γεγονότων". Ο Πανάγαθος και Καρδιογνώστης Θεός, αν ήθελε να μας μιλήσει για "Big Bang" και "μεγάλη έκρηξη" ή "διαστολή", να είστε σίγουρος ότι θα μας το έλεγε δια μέσου των Αγίων Του σαφώς και ακριβώς. Έτσι λοιπόν, σε ότι αφορά και στην "νοητική προσέγγιση" της Γεννέσως, προτιμούμε ως ασφαλέστερη την ερμηνεία των Θεοπτών Αγίων των οποίων η σοφία και η διάκριση μας οδηγεί με ευθύ τρόπο και στην πνευματική προσέγγιση, εφ΄όσον φυσικά αφήσουμε την καρδιά μας ανοιχτή στον Παράκλητο. Με τιμη Ο.Π  21 Μαΐου 2011 12:40 μ.μ

1 σχόλιο:

  1. http://www.orthodoxia.gr/show.cfm?id=1223&obcatid=2

    Μακάρι ο Τριαδικός Θεός να τους λυπηθεί αυτούς τους επιστήμονες.Πρέπει να καταλάβουν ότι το άπειρο,το άναρχο του Τριαδικού
    Θεού δεν χωράει μέσα σε σωλήνες κουτάκια η φιάλες,ούτε περνάει απο τέστ
    Είναι σαν να προσπαθήσει ένας επιστήμονας να κοιτάξει κατάματα με γυμνά μάτια τον ήλιο μπορεί;
    Δεν νομίζω
    ΧΡΙΣΤΟΣ ΑΝΕΣΤΗ

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα όταν διατυπώνονται με ευπρέπεια και ευγένεια.