Πέμπτη, 3 Μαρτίου 2011

Αρχιεπίσκοπος Αθηνών και πάσης Ελλάδος:"Γιατί νομίζετε ότι ετοιμάζεται η κάρτα του πολίτη;"






 Ο τίτλος της  ανάρτησης  είναι ενα μικρό κομάτι  απο  απάντηση του Μακαριωτάτου  Αρχιεπισκόπου  Αθηνών και πάσης Ελλάδος Ιερωνύμου σε ερώτηση  που του έκαναν μαθητές  ιδιωτικού  λυκείου  στα πλαίσια  μιας συνέντευξης  "εφ΄όλης  της ύλης".
Συγχαίρουμε  τους μαθητές  και τους συντονιστές καθηγητές τους για την πρωτοβουλία  αυτή    και για τις εμπνευσμένες  ερωτήσεις  τους  που δείχνουν  ωριμότητα  και  καλή ανησυχία.
Εμείς  επι του παρόντος  θα αποπειραθούμε  να  "αποκωδικοποιήσουμε" μόνο   εκείνο το μέρος  της συνέντευξης , στο οποίο   ο Μακαριώτατος  μίλησε για την Κάρτα του Πολίτη και την "παγκοσμιοποίηση"   (Ολόκληρη η συνέντευξη  στο αδελφικό μας ιστολόγιο "Αναβάσεις"
Τα παιδιά  λοιπόν διατύπωσαν  μια  κατά την γνώμη μας  σπουδαία  ερώτηση προς τον  Μακαριώτατο,  σχετικά  με την θέση της  Εκκλησίας  όσον  αφορά  τις  δημόσιες λατρευτικές  εκδηλώσεις  των μουσουλμάνων  λαθρομεταναστών σε χώρους όπως το Πανεπιστήμιο Αθηνών και την προοπτική ανέγερσης  Ισλαμικού κέντρου σπουδών στην Αθήνα, υπο το πρίσμα της  παρατηρούμενης  κατάργησης των Εθνικών κρατών και την  ραγδαία αντικατάστασή τους  απο "πολυφυλετικά ή πολυπολιτισμικά μορφώματα".
Παρατηρήσαμε ότι  ο Μακαριώτατος  δεν απάντησε   ευθέως στην  ερώτηση και έτσι δεν μπορούμε  να καταλάβουμε και εμείς ποιά είναι ακριβώς η επίσημη θέση της Εκκλησίας για αυτά τα δύο σημαντικά  ζητήματα που έθεσαν  εύστοχα οι μαθητές.
Συμφωνεί η Εκκλησία  της Ελλάδος  π.χ  με την κατάληψη  πανεπιστημιακών ασύλων  απο  μουσουλμάνους λαθρομετανάστες  οι οποίοι όπως είδαμε πρόσφατα κρατώντας αφίσες με δημίους και τσεκούρια πραγματοποιούσαν  ταυτοχρόνως  δημόσια  τις λατρευτικές τους τελετές ;
Συμφωνεί η Εκκλησία της Ελλάδος   στην ανέγερση  όχι απλώς κάποιου  τεμένους αλλά  ενός Ισλαμικού κέντρου σπουδών  στην Αθήνα,δεδομένου ότι  στο πρόσφατο παρελθόν η Σαουδική Αραβία  είχε  προσφερθεί να χρηματοδοτήσει  την δημιουργία  ενός τέτοιου  κέντρου  πανευρωπαϊκής μάλιστα εμβέλειας;
Δυστυχώς  τις απαντήσεις σε αυτά τα δύο ερωτήματα  θα τις δώσει μόνο η φαντασία  μας  στην προσπάθεια να αποκωδικοποιήσουμε αυτά που είπε  ο Μακαριώτατος  για την "παγκοσμιοποίηση"  και την "παγκοσμιότητα ".
Αν μάλιστα  καταλάβαμε καλά  η  "παγκοσμιοποίηση"  είναι δυνατόν να  είναι "κακή"  επειδή  χαρακτηρίζει την ενέργεια κάποιου που  για ίδιον όφελος την  επιβάλλει ή την  καθοδηγεί .Υπάρχει ωστόσο και η   "παγκοσμιότητα" η οποία όμως είναι  "καλή"αφού  βασίζεται στην "αρμονική  συνύπαρξη πλήθους ανθρώπων, θρησκειών και ιδεολογιών ".
Αν πάλι καταλάβαμε  καλά ,"Το δίκαιο του ισχυροτέρου" είναι αυτό που προσδίδει  τον χαρακτήρα του κακού στην παγκομιοποίηση  ή για να το πούμε πιο απλά , η παγκοσμιοποίηση  αποκτά καλό ή κακό χαρακτήρα ανάλογα με το ποιός   είναι το "υποκείμενο" του  "ποιώ" .Η  ηθική  λοιπόν της "παγκοσμιοποίησης" εξαρτάται απο την "ηθική" του ισχυροτέρου ή των ισχυροτέρων  που  την επιβάλλουν  ή την καθοδηγούν;
Ίσως αυτός είναι και ο λόγος που  αναφέρθηκε o Μακαριώτατος στην "επιφύλαξη" με την οποία αντιμετωπίζει την κάρτα του πολίτη ,αφού "ακόμα δε γνωρίζουμε ποια στοιχεία θα περιλαμβάνει "  και η οποία  αν και είναι  κάτι που δείχνει να είναι κακό,  ωστόσο, όπως χαρακτηριστικά  τονίζει  "...Αλλάζουν λοιπόν τα δεδομένα σήμερα και όχι δεν μπορούμε να πούμε. Συνεπώς πρέπει να φροντίσουμε να βρούμε τρόπους να διατηρήσουμε την προσωπικότητά μας ελεύθερη... ".
Εμείς  σαν απλοί  Χριστιανοί   αντιλαμβανόμαστε ότι δεν υπάρχουν πολλοί "τρόποι" για  " να διατηρήσουμε την προσωπικότητά μας ελεύθερη",  δεδομένων των σημερινών συνθηκών που διαμορφώνει  με  απίστευτη  "επιμέλεια" και ταχύτητα  η "Νέα Τάξη Πραγμάτων" και οι  εντολοδόχες κυβερνήσεις  της, παρά μόνο  ένας : 
Η ΑΝΥΠΑΚΟΗ  ΣΕ ΝΟΜΟΥΣ , ΥΠΟΥΡΓΙΚΕΣ ΑΠΟΦΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΠΡΟΕΔΡΙΚΑ ΔΙΑΤΑΓΜΑΤΑ  ΠΟΥ  ΕΠΙΒΑΛΛΟΥΝ ΤΗΝ ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΚΑΙ ΚΑΘΕ ΑΛΛΗ ΚΑΡΤΑ -ΕΡΓΑΛΕΙΟ  ΤΗΣ  ΔΙΚΤΑΤΟΡΙΑΣ ΤΗΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΗΣ ΔΙΑΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ,ΜΕ ΤΗΝ ΑΠΕΙΛΗ ΜΑΛΙΣΤΑ   ΤΟΥ ΚΟΙΝΩΝΙΚΟΥ ΑΠΟΚΛΕΙΣΜΟΥ ΣΕ ΟΣΟΥΣ ΑΡΝΗΘΟΥΝ  ΝΑ ΤΙΣ ΠΑΡΑΛΑΒΟΥΝ  .
Συνεπώς το πρόβλημα  δεν είναι κατά πόσον  φαίνεται  "ηθικός"  αυτός ή αυτοί που θα διαχειρίζονται  ως "ισχυροί"  την ελευθερία  μας , ούτε ασφαλώς και αν θα μας  "διαβεβαιώσουν" ότι δήθεν θα προστατεύσουν  την  προσωπικότητά μας  διασφαλίζοντας με λόγια  ότι θα την  παραμείνει  ελεύθερη, αλλά  το αν  δεχόμαστε  ή όχι  ένα σύστημα  το οποίο είναι υπεράνω  διαβεβαιώσεων και  προθέσεων που  ακόμα και  αν είναι ειλικρινείς δεν έχουν καμία  απολύτως  διαχρονική  αξία. Αν μιλησουμε για την Ελλάδα και την  παρούσα κυβέρνηση τότε δεν  υπάρχει  κανένας λόγος να  αναμένουμε την οποιαδήποτε διαβεβαίωση   ή  δήλωση  για διασφάλιση  των  ατομικών  δικαιωμάτων και  προσωπικών  ελευθεριών  , αφού  ήδη στην συνείδηση  της πλειοψηφίας του ελληνικού λαού έχει καταγραφεί ως ανακόλουθη και  απολύτως αναξιόπιστη.
Τελειώνοντας  το σχόλιό μας   θα λέγαμε,  ότι απο αυτήν την  αναγκαστικά  αυθαίρετη "αποκωδικοποίηση"   και "διερεύνηση" των προθέσεων  του  Μακαριωτάτου για το  ποιά θα είναι   η τελική του  θέση,  όσον αφορά το μείζον  ζήτημα  της  Κάρτας του Πολίτη και της   "ηλεκτρονικής διακυβέρνησης", δεν  εξάγονται ασφαλή συμπεράσματα .Αυτό πάντως που διακρίναμε  είναι   το ότι  δόθηκε  μια  "οικουμενική απόχρωση"  στην παγκοσμιοποίηση της  οποίας όμως η αποδοχή   δεν είναι παγκόσμια.Δεν σημαίνει  δηλαδή ότι    επειδή π.χ  οι Έλληνες  , οι Τούρκοι , οι Ινδοί  κ.α   αγοράζουν  καταναλωτικά  προϊόντα που κατασκευάζονται σε άλλες χώρες, έχουν  ήδη αποδεχθεί  και  την παγκοσμιοποίηση.Το  εμπόριο  και η εξ αυτού  ανταλλαγή   στοιχείων  του πολιτισμού των συναλασσομένων  χωρών , ήταν  ανέκαθεν  απο την φύση του "παγκόσμιο" , αυτό όμως δεν σημαίνει πάλι,   ότι  η σημερινή  έκφραση της  "παγκοσμιότητας" δηλαδή  η "παγκοσμιοποίηση" είναι κάτι  που  είναι φυσιολογικό , αγαθό  και ανθρώπινο.
Δεν μας απασχολεί λοιπόν αν π.χ η Γαλλία και ή Γερμανία θα προωθήσουν    τα δικά τους πλυντήρια , ψυγεία  και  αυτοκίνητα  σε όλον τον κόσμο  ,αλλά οι δηλώσεις  πρωθυπουργών , προέδρων  , γενικών γραμματέων διεθνών οργανισμών κ.α που   μιλούν για την ανάγκη μιας  "παγκόσμιας κυβέρνησης"   που   θα  βασιστεί  απολύτως  πάνω στις εφαρμογές   της  "παγκόσμιας διακυβέρνησης" (μέρος της οποίας είναι και η "ηλεκτρονική διακυβέρνηση")  την οποία ο  Έλληνας πρωθυπουργός -  όπως έχει δηλώσει επανειλημένως - επιθυμεί να δεί  "fast and now" (σε ελεύθερη  ελληνική απόδοση : "εδώ και τώρα").
Αυτά όλα  εμείς οι απλοί χριστιανοί, δεν μπορούμε να τα παραβλέψουμε  και θεωρούμε ότι  η ανησυχία  μας και η εξ αυτής  αντίδρασή  μας σε αυτό το σύστημα  είναι  βάσιμη  ,λογική  και  όχι "φοβική" όπως θέλουν να την  χαρακτηρίζουν μερικοί δήθεν "αισιόδοξοι θετικιστές".


Απόσπασμα απο την "εφ΄όλης της ύλης"  συνέντευξη  του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και πάσης Ελλάδος σε μαθητές Ιδιωτικού εκπαιδευτηρίου.

ΕΡ. - Λόγω των μετακινήσεων πληθυσμών για οικονομικούς, πολιτικούς κ.λ.π. λόγους παρατηρείται σε παγκόσμια κλίμακα ότι το παραδοσιακό μοντέλο των εθνικών κρατών και κοινωνιών αντικαθίσταται με ραγδαίους ρυθμούς από πολυφυλετικά ή πολυπολιτισμικό κοινωνικά μορφώματα. Προσφάτως παραχωρήθηκε ο χώρος των προπυλαίων του πανεπιστημίου Αθηνών για δημόσια μουσουλμανική προσευχή, συζητείται δε ως ενδεχόμενο η ανέγερση ισλαμικού κέντρου σπουδών στο κέντρο της Αθήνας. Ποια η επίσημη άποψη της εκκλησίας γι' αυτό;

ΑΠ. - Τα μεγάλα χρονικά γεγονότα δεν γίνονται από μόνα τους. Η ιστορία δεν είναι πολλές φορές αυτή που γράφουν οι άνθρωποι, έχει ένα άλλο πρόσωπο. Αυτά τα φαινόμενα που περιγράφετε δεν είναι μόνο σημερινά. Οι ανάγκες είναι αυτές που αναγκάζουν τους ανθρώπους να φύγουν. Για παράδειγμα σημειώθηκε η επανάσταση στη Λιβύη και πεντακόσιες χιλιάδες λαός μετακινήθηκε προς την Αίγυπτο, ή στο Ιράκ και στο Πακιστάν οι άνθρωποι έφυγαν και ήρθαν και στην Ελλάδα.
Να χρησιμοποιήσω ωστόσο ένα παράδειγμα. Η εκκλησία διαθέτει για τους φτωχούς μια ποσότητα φαγητού. Ξαφνικά έρχονται και μουσουλμάνοι και άλλοι μετανάστες. Η εκκλησία δεν είναι δυνατόν να μη τους αγκαλιάσει. Είναι ωστόσο ευθύνη του κράτους αν δύναται να τους εμποδίσει να εισέλθουν στη χώρα μας και πώς θα τους βγάλει από αυτή. Είναι πλέον διεθνή τα θέματα. Είσαι Ευρωπαίος πολίτης, άρα θα σεβαστείς τους νόμους της Ευρώπης.
Εκτός αυτού ωστόσο σε αυτές τις περιπτώσεις επικρατεί το δίκαιο του ισχυροτέρου. Ας μιλάμε για δικαιώματα αυτή είναι η πραγματικότητα. Επιπλέον στοιχείο της εποχής είναι αυτό που ονομάζουμε παγκοσμιοποίηση. Πολλοί την κατηγορούμε αλλά θέλουμε να έχουμε ένα ποτήρι από το Παρίσι ή μια τηλεόραση κατασκευασμένη στο εξωτερικό.
Το ίδιο προωθείται και μέσω του ηλεκτρονικού εμπορίου. Ωστόσο η παγκοσμιοποίηση είναι διαφορετική της παγκοσμιότητας. Η εξάπλωση του πολιτισμού, η διεύρυνση των σχέσεων των ανθρώπων όπως την παρατηρούμε στον Μεγάλο Αλέξανδρο για παράδειγμα, ορίζουν την παγκοσμιότητα. Είναι η αρμονική συνύπαρξη δηλαδή πλήθους ανθρώπων, θρησκειών και ιδεολογιών. Η παγκοσμιοποίηση ωστόσο, όπως θα σας έχει αναφέρει ο φιλόλογος σας, περιέχει το ρήμα ποιώ. Υπάρχει λοιπόν κάποιος που τη φτιάχνει, που την κατευθύνει, που κάποιο όφελος επιδιώκει από αυτή...

ΕΡ. - Συνδυάζεται δηλαδή το δίκαιο του ισχυροτέρου με το υποκείμενο του ποιώ;

ΑΠ - Φυσικά. Γιατί νομίζετε ότι ετοιμάζεται η κάρτα του πολίτη ας πούμε;
Επομένως υπάρχει ένα κέντρο που μόλις για παράδειγμα δώσεις την ταυτότητά σου και ελεγχθεί, δεν δύνασαι να εισέλθεις στην Αμερική γιατί θεωρείσαι ύποπτος. Επομένως κάποιος ελέγχει τα στοιχεία σου. Είμαστε επιφυλακτικοί λοιπόν για την κάρτα του πολίτη.
Περιμένουμε, ακόμα δε γνωρίζουμε ποια στοιχεία θα περιλαμβάνει. Να πω ένα πιο απλό παράδειγμα. Είμαι δεκαοχτώ χρονών κι πάσχω από ζάχαρο, θέλω να δουλέψω αλλά ο εργολάβος θα έχει τη δυνατότητα προφανώς να ελέγξει ότι έχω ζάχαρο, συνεπώς θα εξάγει το συμπέρασμα ότι είμαι ασύμφορος. Δημιουργείται ένα σύστημα που μας κατευθύνει. Πώς θα το ελέγξουμε;
Και ποιοι το επιθυμούμε;
Αλλάζουν λοιπόν τα δεδομένα σήμερα και όχι δεν μπορούμε να πούμε. Συνεπώς πρέπει να φροντίσουμε να βρούμε τρόπους να διατηρήσουμε την προσωπικότητά μας ελεύθερη.
Επιστρέφοντας στο αρχικό ερώτημα, όλα αυτά τα ρεύματα των ξένων που εισέρχονται στην Ελλάδα δεν ήρθαν μόνα τους. «Τους έριξε κάποιος μια βόμβα» κι αναγκάστηκαν να μεταναστεύσουν. Επομένως πρέπει να εξετάσουμε το αίτιο του ζητήματος. Είναι το πετρέλαιο; Είναι το αέριο; Οικονομικοί δηλαδή καθαρά λόγοι; Είπα πολλά ωστόσο γι' αυτό το ζήτημα. Η ιστορία όμως έχει αυτά τα χαρακτηριστικά και δυστυχώς θα είναι η τραγωδία του ανθρώπου.


Από την εφημερίδα «ΕΛΕΥΘΕΡΙΑ ΛΑΡΙΣΑΣ» (27.02.2011)

3 σχόλια:

  1. Γνωρίζουμε ότι οπωσδήποτε θα περιλαμβάνει όλες μας τις συναλλαγές με την ενσωμάτωση της φοροκάρτας. Και κανένα άλλο στοιχείο να μην υπάρχει, θα ξέρουν σίγουρα τι θα αγοράζουμε, από που, καθώς και που και με ποιους είμαστε ανά πάσα στιγμή.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Περιμεναμε πιο ξεκαθαρη απαντηση απο τον αρχιεπισκοπο πανω στο θεμα των ταυτοτητων.Οσο η κυβερνηση ετοιμαζεται με τις καρτες της τοσο το χρονικο περιθωριο στενευει...πρεπει να ειμαστε σε εγρηγορση και να συνεχισουμε τις διαμαρτηριες και ας ελπισουμε οτι η εκκλησια θα αφυπνιστη γρηγορα και θα σταθει αρωγος στις προσπαθειες μας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Η κάρτα θα αποτελέσει το εφαλτήριο της υποδούλωσης των ανθρώπων, της κατάργησης της ελευθερίας. Επομένως είναι αδύνατο να δεχθούμε κάτι τέτοιο, ακόμα και αν δεν περιέχει τον δυσώνυμο αριθμό. Είναι ξεκάθαρο τι προσπαθούν να μας επιβάλλουν οι νεοταξίτες. Κάθε μέρα επιβεβαιώνουν τις προθέσεις τους. Λυπάμαι που η Εκκλησία δεν βλέπει πόσο ξεκάθαρα είναι τα πράγματα.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα όταν διατυπώνονται με ευπρέπεια και ευγένεια.