Οι Αγιορείτες Πατέρες είχαν απαντήσει απο το 1997 στους ισχυρισμούς του π. Βασιλείου Βολουδάκη
Τον τελευταίο καιρό το "Ορθόδοξο Παρατηρητήριο" δέχτηκε επικριτικά σχόλια απο το κόμμα "Κοινωνία" του οποίου , κατά την δήλωσή τους, επίσημος πνευματικός είναι ο π. Βασίλειος Βολουδάκης, εξ αφορμής της δημοσίευσης ενός κειμένου του πρωτοπρεσβυτέρου Ιωάννου Φωτοπούλου με τίτλο: "Ἀπάντηση στίς ἀπορίες καί στίς συγκεχυμένες τοποθετήσεις τοῦ π. Βασιλείου Βολουδάκη σχετικά μέ τήν ἐσχατολογική διδασκαλία τῆς Ἁγίας Γραφῆς, τῶν Ἁγίων Πατέρων καί τή στάση τοῦ «ὄχλου τῶν θρησκευομένων ἀνθρώπων»." (βλέπε σχετική ανάρτηση εδώ ).
Μερικοί εξακολουθούν να μας κατηγορούν διότι τολμήσαμε να κρίνουμε όχι τον π. Βασίλειο ( τον οποίο και τιμούμε ως Ιερέα) αλλά τις δημοσιευθείσες απόψεις και τα ειρωνικά του σχόλια για τις εσχατολογικές ανησυχίες των αντιδρώντων στην Κάρτα του Πολίτη Ορθοδόξων Χριστιανών.
Δεν είναι ο Π. Ιωάννης Φωτόπουλος ο μόνος ούτε ασφαλώς και ο πρώτος που έχει απαντήσει δημοσίως στον π. Βασίλειο Βολουδάκη.
Τον Σεπτέμβριο του 1997 στον Ορθόδοξο Τύπο δημοσιεύτηκε η επιστολή τριών Αγιορειτών Πατέρων που είχαν κάθε λόγο να γνωρίζουν καλύτερα απο τον π. Βασίλειο Βολουδάκη το τί έχει πεί και τι δεν έχει πεί ο Γέροντας Παϊσιος.
Απο το βιβλίο του κ. Ζουρνατζόγλου αναδημοσιεύουμε το απόσπασμα που περιέχει την έν λόγω επιστολή.
Η ΑΞΙΑ ΤΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΟΛΟΓΙΑΣ ΤΟΥ ΚΑΘΕΝΟΣ ΜΑΣ ΔΕΝ ΕΞΑΣΦΑΛΙΖΕΤΑΙ ΜΕ ΤΟ ΝΑ ΝΟΜΙΖΗ ΚΑΠΟΙΟΣ ΠΩΣ ΑΠΑΝΤΑ ΣΤΟΝ ΔΙΑΦΩΝΟΥΝΤΑ, ΑΛΛΑ ΜΕ ΤΟ ΑΝ ΔΙΔΗ ΄Η ΟΧΙ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ -ΚΑΙ ΣΤΗΝ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ- ΑΠΑΝΤΗΣΗ.
ΑπάντησηΔιαγραφήΗ ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΑΥΤΟΥ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ, ΛΟΙΠΟΝ, ΤΟ ΑΝ ΤΡΟΠΟΠΟΙΗΣΕ Ο ΑΓΙΟΣ π. ΠΑΪΣΙΟΣ ΤΗΝ ΤΟΠΟΘΕΤΗΣΗ ΤΟΥ (ΠΑΡ' ΟΤΙ ΕΠ' ΑΥΤΟΥ ΕΧΟΥΝ ΕΚΦΡΑΣΘΕΙ ΑΛΛΑ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΑ ΤΟΥ ΤΕΚΝΑ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΑ) ΄Η ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΓΡΑΜΜΑΤΑ ΤΟΥ ΣΤΟΝ ΦΑΚΕΛΛΟ. ΓΙ' ΑΥΤΑ ΜΠΟΡΕΙ ΝΑ ΓΙΝΗ ΜΕΓΑΛΗ ΑΝΤΙΛΟΓΙΑ ΓΛΩΣΣΩΝ ΚΑΙ ΓΙ' ΑΥΤΟ ΣΤΟ ΚΕΙΜΕΝΟ ΜΟΥ ΑΥΤΕΣ ΟΙ ΠΑΡΑΜΕΤΡΟΙ ΗΣΑΝ ΠΑΡΩΝΥΧΙΔΕΣ.
Η ΚΑΡΔΙΑ ΤΟΥ ΘΕΜΑΤΟΣ ΜΑΣ ΒΡΙΣΚΕΤΑΙ ΣΤΟ ΟΤΙ ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΜΟΥ ΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ π. ΠΑΪΣΙΟΥ. ΑΣ ΠΡΟΧΩΡΗΣΟΥΝ, ΛΟΙΠΟΝ, ΣΤΗΝ ΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΑΝΑΙΡΕΣΕΩΣ ΜΟΥ ΚΑΙ ΤΟΤΕ ΣΥΝΕΧΙΖΟΥΜΕ ΤΟΝ ΔΙΑΛΟΓΟ.
ΜΕ ΕΥΧΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ Μ. ΤΕΣΣΑΡΑΚΟΣΤΗ
π. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ Ε. ΒΟΛΟΥΔΑΚΗΣ
Π.Βασίλειε την ευχή σας.
ΑπάντησηΔιαγραφήΜε όλον τον σεβασμό προς το Σχήμα σας,θα ήθελα να σας πώ ότι διαβάζοντας το σχόλιό σας αντελήφθην δύο βασικά πράγματα.
1) Την ενόχλησή σας απο την δημοσιευση αυτης της επιστολής, η οποία κατα την ταπεινή μου γνώμη , αποτελεί ουσιώδες πλήγμα της αξιοπιστίας των μέχρι σήμερα ισχυρισμών σας.
2)Την επιμονή σας να προκαλείτε ως οιωνεί "μονομάχος" τους διαφωνούντες μαζί σας, ισχυριζόμενος οτι δήθεν "...ΚΑΝΕΙΣ ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΤΟΛΜΗΣΕΙ ΜΕΧΡΙ ΣΗΜΕΡΑ ΝΑ ΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΗ ΘΕΟΛΟΓΙΚΗ ΜΟΥ ΑΝΑΙΡΕΣΗ ΤΗΣ ΕΠΙΣΤΟΛΗΣ π. ΠΑΪΣΙΟΥ...".
Εμείς τα απλά και ταπεινά μέλη της Αγίας μας Εκκλησίας, περιμέναμε απο σας όχι να συμπαραταχθείτε με τον αγώνα που κάνουμε σαν "αντιρρησίες Ορθόδοξης συνείδησης" αλλά να μας αντιμετωπίσετε ως ποιμένας και όχι ως εξοργισμένος δάσκαλος, του οποίου οι μαθητές είτε έγιναν "οχληροί", είτε αμφισβήτησαν την ex cathedra αξία της διδασκαλίας του.
Επειδή δεν είμαστε ένας όχλος θρησκευομένων, σας πληροφορούμε ότι τόσον οι δικές σας θέσεις όσον και οι θέσεις των "διαφωνούντων" μαζί σας ,μας είναι γνωστές καιεν πολλοίς έχουμε βγάλει τα συμπεράσματά μας.Συνεπώς δεν θα ωφελούσε σε τίποτα μια "τελική μονομαχία μέχρις εσχάτων δια τα έσχατα" αφού είναι πλέον ξεκάθαρο τι πιστεύει ο κάθε ένας και ποιούς σκοπούς ή σκοπιμότητες εξυπηρετεί.Δεν θα είχαμε βεβαίως καμία αντίρρηση να σας δούμε π.χ σε μία δημόσια τελική αντιπαράθεση με όσους θεωρείτε "άτολμους" ή με εκείνους των οποίων τις απαντήσεις δεν θεωρείτε αρκούντως αναιρετικές της αναιρεσεώς σας.Όμως αυτό δεν ξέρουμε αν θα ωφελούσε το ποίμνιο ή τους εχθρούς της Εκκλησίας μας ,οι οποίοι ειρήσθω εν παρόδω, άλλο που δεν θέλουν παρά να βλέπουν κληρικούς να διαφωνούν.
Τέλος για το τί είναι "παρωνυχίδα", αφήστε να το κρίνουμε εμείς, που αν και ανήκουμε στον "όχλο", δεν χρειαζόμαστε τέλος πάντων και τις οδηγίες του συγγραφέως για να διαβάσουμε και να κρίνουμε ένα κείμενό του.
Θα θέλαμε επίσης να μας εξηγήσετε γιατί δεν καταλαβαίνουμε τι σημαίνει να είναι κάποιος Ιερέας ο πνευματικός ενός κόμματος, μιας και την μόνη "εξειδίκευση" που γνωρίζαμε μέχρι τώρα είναι αυτή του "στρατιωτικού ιερέως".
Με κάθε σεβασμό προς το Ιερό σας σχήμα.
Λ. Παπαγεωργίου
Ισως δεν είναι το ζητούμενον, καλοί πατέρες και αδελφοί, να ενδιατρίψουμε, σε αυτή τη φάση, στη θεολογική ερμηνεία της Αποκαλύψεως.
ΑπάντησηΔιαγραφήΑυτό που μετρά είναι ότι τα όργανα της παγκοσμιοποίησης δεν ενδιαφέρονται για τις αναλύσεις που κάνουμε.
Στοχεύουν ΜΟΝΟΝ στην ηλεκτρονική φυλάκιση του ανθρώπου και σε αυτή τη βάση θα πρέπει όλοι να βρεθούμε συναγωνιστές άσχετα με το πώς ερμηνεύουμε την Αποκάλυψη ή με το πώς νομίζουμε ότι πρέπει να πολιτεύονται οι χριστιανοί στον στίβο της πολιτικής.
"Θα πρέπει όλοι να βρεθούμε συναγωνιστές"
ΑπάντησηΔιαγραφήΣωστά τα λέει ο κύριος Τελεβάντος!
Τα θηρία της Αποκαλύψεως είναι δύο, ο Αντίχριστος και ο Ψευδοπροφήτης - που σημαίνει ότι πρέπει να έχουμε διπλή άμυνα, και προς τους αντιχρίστους που θέλουν τη παγκόσμια κυβέρνηση του πλήρους ελέγχου αλλά και προς τους ψευδοπροφήτες και τους ψευδοδιδασκάλους που θέλουν τη παγκόσμια πνευματική ενοποίηση με τον αποκρυφισμό και τον οικουμενισμό. Όταν προβάλλουμε αντίσταση ως προς τη παγκόσμια κυβέρνηση αλλά δεν αντιμετωπίζουμε τον οικουμενισμό όπως οι Άγιοι αντιμετώπισαν τις αιρέσεις της εποχής τους ή όταν κατακεραυνώνουμε τον οικουμενισμό αλλά στεκόμαστε αμέτοχοι στις μεθοδεύσεις ελέγχου της Νέας Τάξης είναι σαν να αφήνουμε ανοικτές κερκόπορτες ώστε να μπει από αυτές ο εχθρός πετυχαίνοντας την άλωση μας.
Πόσο μάλλον μάλιστα όταν κατηγορούμε σαν πλανεμένους όσους προβληματίζονται και αντιδρούν με τις νεοταξικές μεθοδεύσεις! Με το τρόπο αυτό και δυναμιτίζουμε τον αγώνα κατά της Νέας Τάξης, και τον δικό μας αγώνα κατά του οικουμενισμού σπιλώνουμε και δίνουμε τέτοια εικόνα ώστε όσοι δεν έχουν ασχοληθεί με την Νέα Εποχή ή τον Οικουμενισμό να μην πάρουν στα σοβαρά ότι λέμε . Η κάρτα του πολίτη είναι το κλειδί για την ηλεκτρονική διακυβέρνηση.
Ας αφήσουμε κατά μέρος τις θεολογικές αναλύσεις αν πρόκειται να έχουμε διχόνοια μεταξύ μας και ας δούμε τα προφανή που ο καθένας μπορεί να δει, όπως πχ η κυβέρνησή μας υπηρετεί το θέλημα του Θεού ή όχι; (πχ γάμοι ομοφυλοφίλων).
Υπηρετεί μήπως το ελληνικό έθνος; (τουρκική γλώσσα στη θράκη, ιστορία, θρησκευτικά κλπ)
Γιατί να θέλει να εφαρμόσει ένα τέτοιο μέτρο το οποίο είναι πολυδάπανο σε μια χώρα υπό οικονομική κατοχή και ελεγχόμενη χρεωκοπία;
Γιατί να εμπιστευόμαστε εν λευκώ μια κυβέρνηση προδοτών και υποκριτών και να κατηγορούμε όσους προβληματίζονται με τις μεθοδεύσεις της με τους οποίους έχουμε και την ίδια πίστη; Αν μη τι άλλο χάνουμε τίποτε εάν δεν εφαρμοστεί η ηλεκτρονική διακυβέρνηση;