Σεβασμιώτατε Μητροπολίτη Σιατίστης μας πήρατε "την μπουκιά απο το στόμα"!




Ο Σεβασμιώτατος  Μητροπολίτης  Σιατίστης  φέρεται να είναι εκ των συγγραφέων του πασίγνωστου πλέον κειμένου   της Ιεραρχίας  που διενεμήθη  την προηγούμενη Κυριακή (βλ.εδώ ) .
Είναι αλήθεια ότι   η περιεχόμενη  "πολιτική παρέμβαση"   του  εν λόγω κειμένου έπεσε ως "κεραυνός εν αιθρία" μιας και ο ελληνικός λαός δεν ήταν συνηθισμένος  σε τέτοιου είδους  "παρεμβάσεις"  απο την πλευρά της Ιεραρχίας , ειδικά τον τελευταίο καιρό.
Φυσικά  αυτό που περιμέναμε όλοι μας  ήταν μια σαφής και ευθεία τοποθέτηση της Ιεραρχίας σχετικά με το μείζον ζήτημα  της "κάρτα του πολίτη" η οποία ,όπως διεξοδικά έχουμε αναπτύξει εδω και  πολλούς μήνες,  απειλεί άμεσα την ελευθερία και την  ψυχική σωτηρία των Ελλήνων πολιτών.
Ήταν μάλιστα  αναμενόμενη  μια  τέτοια τοποθέτηση ειδικά  μετά τις τελευταίες εξελίξεις   τόσο απο την πλευρά των  "unfair"  διαδικασιών του  υπουργείου όσο και απο το γενικώς  "επιφυλακτικό" ανακοινωθέν  της Ιεράς Συνόδου  που εκδόθηκε  έπειτα απο πόρισμα που της ενεχείρισε   η ειδική προς τούτο συσταθείσα  συνοδική επιτροπή  με μέλη   εκ των αρίστων της πανεπιστημιακής κοινότητας.
Αντί λοιπόν  ενός κειμένου  που θα περιέγραφε  τους κινδύνους  απο την παραλαβή  μιας τέτοιας κάρτας, όπως τους  εντόπισαν τα  αξιότιμα μέλη της ειδικής συνοδικής επιτροπής , της οποίας το πόρισμα   ούτε κάν αναφέρθηκε στο τελευταίο  ανακοινωθέν της Ιεράς Συνόδου, η Ιεραρχία της Εκκλησίας  εξέδωσε  και διενειμε ένα κείμενο  που αφορούσε κυρίως στην  οικονομική κρίση και την  ορθή κατά τα άλλα  κριτική  της πολιτικής ηγεσίας  του σήμερα και του χθές.
Δεν  έχουμε καμία αντίρρηση στην επισήμανση  ότι   η χώρα μας  επι της ουσίας   βρίσκεται   υπο την κατοχή των  δανειστών της , ωστόσο  απορούμε  γιατί  αφού οι σεβαστοί Ιεράρχες αποφάσισαν  να πουν τα πράγματα  "με το όνομά τους" δεν ανέφεραν απολύτως τίποτα για το βασικώτερο "εργαλείο" των "δυνάμεων κατοχής"  που είναι  η "Κάρτα  του πολίτη". 
Γιατί δηλαδή ενώ εντόπισαν , και ορθώς , όλα εκείνα τα στοιχεία  που μας  ώθησαν στην απώλεια  μέρους της εθνικής μας κυριαρχίας , και "ζωγράφισαν" με τα μελανώτερα χρώματα  τους κρίκους της αλυσίδας του μνημονίου και της εξ αυτού  οικονομικής εξόντωσης του  Ελληνικού λαού , δεν  ασχολήθηκαν  καθόλου με  την  ηλεκτρονική χειροπέδα  της κάρτας του πολίτη   που θα  καταστήσει αμετακλήτως  υπόδουλο και καταδικασμένο στην απώλεια  το ποίμνιό τους;
Αυτές οι απορίες είναι μόνο εύλογες και  δημιουργούν  συγχρόνως μεγάλη ανησυχία  στον πιστό λαό  ο οποίος  βλέπει  την Ιεραρχία να  "ιεραρχεί"  τους  κινδύνους  με έναν  ...περίεργο τρόπο.
Είναι επίσης θλιβερό να διαβάζουμε στην  τελευταία συνέντευξη του  Μητροπολίτη Σιατίστης  να δηλώνει  σχετικά με την  "καρτα του πολίτη" πως :
"...Εάν το τελικό νομοσχέδιο είναι σαφές και διασφαλίζει την αξιοπρέπεια του πολίτη, η εκκλησία δεν θα έχει καμιά αντίρρηση…". 

Και πράγματι  προκαλεί θλίψη  η  ελαφρότητα  με την οποία προσεγγίζει  ένα τόσο σοβαρό  ζήτημα, που αν μη τι άλλο έκανε δεκάδες χιλιάδες συμπολιτών μας να  συμμετάσχουν στην πρωτοβουλία των αντιρρησιών Ορθόδοξης συνείδησης υπογράφοντας    την  άρνησή τους να παραλάβουν αυτήν την κάρτα.
Εκτός όμως απο την  δικαιολογημένη θλίψη , η παραπάνω  τοποθέτηση του  Σεβασμιωτάτου, απαξιώνει  σχεδόν όλο το πνεύμα  του  κειμένου  της Ιεραρχίας. 
Διότι πώς είναι δυνατόν  απο την μία να   δηλώνουν   "... ότι είμαστε μιά χώρα ύπό κατοχή καί έκτελούμε έντολές τών κυριάρχων - δανειστών μας." και  πως " ...Τό ερώτημα, τό όποιο γεννάται, είναι έάν οι άπαιτήσεις τους άφορουν μόνον σέ οικονομικά καί άσφαλιστικά θέματα ή άφο­ρούν καί στήν πνευματική καί πολιτιστική φυσιογνωμία τής Πατρίδος μας.." και απο την άλλη για το θέμα της κάρτας  να  ισχυρίζεται πως θα την δεχτεί  αν  η κυβέρνηση "διασφαλίσει την αξιοπρέπεια του πολίτη";
Αν δηλαδή Σεβασμιώτατε    εμπιστεύεστε   τόσο πολύ τις κυβερνητικές "διαβεβαιώσεις" τότε γιατί  μπήκατε στον κόπο να  συγγράψετε μαζί με τους άλλους ποιμένες μας ένα τέτοιο κείμενο, που  γνωρίζατε  εξ αρχής ότι θα προκαλέσει  "θύελα" αντιδράσεων;
Σύμφωνα με το σκεπτικό της  τοποθέτησής σας για την "κάρτα του πολίτη"  το κείμενο προς τον λαό   θα έπρεπε να μας λέει ότι π.χ δεν πρέπει να ανησυχούμε  για την πορεία  της χώρας μας τόσ στον οικονομικό  τομέα  όσο και στους υπόλοιπους τομεις,  διότι η κυβέρνηση  δια του πρωθυπουργού μας έχει διαβεβαιώσει ότι :
α) "λεφτά υπάρχουν"
β) το 2013 θα έχουμε φύγει απο το ΔΝΤ  ( ασχέτως αν κάθε μήνα υπογράφει και ένα νέο μνημόνιο , ζητώντας  διαρκώς επιμήκυνση της αποπληρωμής του χρέους)
γ) δεν θα πάρει άλλα μέτρα
δ) δεν  θα απολύσει  εργαζόμενους
ε) δεν θα μειώσει  περαιτέρω  μισθούς και συντάξεις
κλπ, κλπ , κλπ.
Σήμερα λοιπόν μας λέτε ότι  θα ικανοποιηθείτε  με  μια απλή διαβεβαίωση  της ηγεσίας  ότι  θα σεβαστεί την αξιοπρεπειά μας και έτσι  θα μας συστήσετε να παραλάβουμε  ανεπιφύλακτα την "κάρτα του πολίτη".Την περασμένη Κυριακή όμως  άλλα μας λέγατε και μάλιστα  δηλώνατε  με σκληρό τρόπο πως   : " ...Μιά ήγεσία πού δέν μπόρεσε νά σταθεί ύπεύθυνα άπέναντι στό λαό, πού δέν μπόρεσε ή δέν ήθελε νά μιλήσει τή γλώσσα τής άλήθειας, πού πρόβαλε λαθεμένα πρό­τυπα, πού καλλιέργησε τίς πελατειακές σχέσεις, μόνο καί μόνο γιατί είχε ώς στόχο τήν κατοχή καί τή νομή τής έξουσίας. Μιά ήγε­σία πού στήν πράξη άποδεικνύεται ότι ούσιαστικά ύπονόμευσε τά πραγματικά συμφέροντα τής χώρας καί του λαού... ".
Σεβασμιώτατε  Μητροπολίτη Σιατίστης  εμείς σαν λαϊκοί  δυστυχώς μόνο "λαϊκά" μπορούμε  να μιλήσουμε  και αυτό που έχουμε να  πούμε  είναι ότι  την περασμένη  Κυριακή   μας δώσατε  μια μπουκιά  να  φάμε  και  μετά απο λίγες ημέρες  μας την πήρατε απο το στόμα!
Ευχόμαστε  η συνέντευξη  της  οποίας το περιεχόμενο  παρουσιάζουμε πιο κάτω να  εκφράζει  τις θέσεις μόνο του Μητροπολίτου Σιατίστης και όχι όλης της Ιεραρχίας.
Ελπίζουμε και προσευχόμαστε  η Ιεραρχία  σύντομα  να πάρει ευθεία και σαφή θέση εναντίον της "κάρτας του πολίτη" και να σταθεί Ορθοτομούσα τον Λόγον της Αληθείας στο πλευρό του υπο  διωγμόν ευρισκομένου ποιμνίου της.

Σιατίστης Παύλος «Μιλάμε για κατοχή, διότι άλλοι μας επιβάλλουν σκληρά μέτρα»

 
Το δικαίωμα της εκκλησίας να εκφράζει δημόσια τη άποψή της για θέματα που αφορούν το λαό και ειδικά όταν πλήττεται, όπως σ’ αυτή συγκυρία, από την οικονομική κρίση, υπεραμύνεται ο μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος.
Πρόκειται για έναν εκ των συγγραφέων της επιστολής που μοιράστηκε στους ναούς. Μιλώντας στη “ΜτΚ”, εκφράζει απερίφραστα την άποψη ότι η ...
εκκλησία δικαιούται να παρεμβαίνει σε ένα τόσο σοβαρό κοινωνικό πρόβλημα που αφορά όλους τους πολίτες της χώρας, αντικρούοντας την κριτική της κυβέρνησης περί του αντιθέτου.
“Όσα γράφονται στη δημόσια επιστολή ειπώθηκαν από όλους πολιτικούς και μη. Γιατί λοιπόν δεν έχει δικαίωμα και η εκκλησία να μιλά;” αναρωτιέται ο ιεράρχης.
Να υπενθυμίσουμε ότι άμεση ήταν η αντίδραση της κυβέρνησης στο περιεχόμενο της επιστολής και διά του εκπροσώπου της Γιώργου Πεταλωτή διεμήνυσε ότι “το κείμενο ελάχιστη σχέση έχει με την πραγματικότητα. Το να έχουμε μια εκκλησία που κατανοεί τα προβλήματα είναι σημαντικό, αλλά πρέπει να έχουμε και μια εκκλησία που να βλέπει τα προστάγματα των καιρών”.  
Σαφέστατος είναι ο κ. Παύλος και για τους λόγους που οδήγησαν τη χώρα μας στην οικονομική κρίση. “Οι ευθύνες είναι διαχρονικές και επιμερίζονται τόσο στις κυβερνήσεις όσο και στις συντεχνίες που δρούσαν προς ίδιο όφελος, αλλά και στην εκκλησία και στο λαό. Φταίμε όλοι”.  
Πώς σχολιάζετε την αντίδραση της κυβέρνησης;
Η κυβέρνηση έτσι έκρινε ότι έπρεπε να αντιδράσει. Εγώ πιστεύω ότι το φυλλάδιο δεν συνιστά καμιά πολεμική εναντίον της. Είναι όμως μια συνολική κριτική των κυβερνήσεων διαχρονικά. Διότι προφανώς η κρίση δεν είναι αποτέλεσμα των επιλογών της σημερινής κυβέρνησης. Η ευχή μας πάντως είναι να πετύχει η κυβέρνηση το στόχο της, γιατί όντως τα προβλήματα είναι πάρα πολύ δύσκολα.
Και όποιος διαβάσει το κείμενο θα αντιληφθεί ότι η κριτική μας δεν αφορά μόνο την κυβέρνηση. Αφορά την πολιτική ηγεσία διαχρονικά, γιατί αυτή η κρίση δεν είναι αποτέλεσμα μόνο μιας ημέρας. Είναι προφανές αυτό και δεν το αμφισβητεί κανένας. Πολλά από αυτά που γράφονται στο φυλλάδιο τα έχουν πει οι ίδιοι οι πολιτικοί. Αυτή είναι η απορία η προσωπική μου.
Όσα γράφει το φυλλάδιο έχουν λεχθεί πολλάκις από τους ίδιους τους πολιτικούς. Είναι επίσης το επιχείρημά τους για τα μέτρα που παίρνουν. Εμείς δεν λέμε γιατί πήρανε τα μέτρα, αλλά γιατί τώρα και όχι τότε που έπρεπε. Αυτή είναι η απορία μας. Γιατί αν τα είχανε πάρει τότε που έπρεπε δεν θα ήμασταν εδώ σήμερα.

Δεν αντιδράσατε το ίδιο και στις προηγούμενες κυβερνήσεις, το κάνετε τώρα…
Η οικονομική κρίση είναι τωρινή. Η παρέμβαση της εκκλησίας δεν είναι προσωπική εναντίον της σημερινής κυβέρνησης ή του ίδιου του πρωθυπουργού. Η απόφασή μας να παρέμβουμε και να πούμε δημόσια την άποψή μας πάρθηκε τον περασμένο Ιούνιο. Όπως γνωρίζετε, η ιερά σύνοδος συνέρχεται κάθε Οκτώβριο. Θεωρήσαμε αναγκαίο να εισηγηθούμε το θέμα και να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε.
Με αυτό το σκεπτικό συζητήσαμε το θέμα και καταλήξαμε σε δύο εισηγήσεις. Η πρώτη αφορούσε τη μελέτη της κατάστασης και η δεύτερη τον τρόπο αντίδρασής μας. Κατά τη διάρκεια της πρώτης εισήγησης διερευνήθηκαν οι λόγοι που φθάσαμε έως εδώ. Σε αυτό το σημείο κάναμε και εμείς και την αυτοκριτική μας, χωρίς ωστόσο να παραλείψουμε να αναφέρουμε και τις ευθύνες των κυβερνήσεων διαχρονικά, των συντεχνιών αλλά και του λαού. Όλοι έχουμε ευθύνες για αυτό που βιώνουμε σήμερα. Η κρίση δεν προέκυψε σε μια μέρα και δεν ευθύνεται μόνο η σημερινή κυβέρνηση.

Παρόλα αυτά δεν παύει να είναι ένα πολιτικό κείμενο.
Η εκκλησία δεν κάνει πολιτική με την έννοια της παρέμβασης στις κομματικές διαφορές. Κάνει πολιτική με την ουσιαστική έννοια της λέξης, που σημαίνει πολιτική στη ζωή των πολιτών. Δηλαδή ποια είναι τα προβλήματα των πολιτών. Αυτά λοιπόν καλούμεθα να πούμε και να τα αντιμετωπίσουμε…

Σε κάποιο σημείο της επιστολής σας αναφέρεται ότι σήμερα ο ελληνικός λαός δεν αντιδρά σ’ αυτά που συμβαίνουν, ενώ εάν συνέβαιναν άλλοτε θα είχε αναστατωθεί το σύμπαν…
Ο λαός δεν αντιδρά γιατί είναι φοβισμένος από όσα ακούει κυρίως από την τηλεόραση. Δεν ακούει προφανώς κάθε μέρα εμένα ή την ιερά σύνοδο. Από αυτά που ακούει λοιπόν είναι φοβισμένος γιατί δεν ξέρει τι θα έρθει αύριο και γι’ αυτό δεν αντιδρά.
Θυμόμαστε σε παλιότερες εποχές ότι στα παραμικρά προβλήματα υπήρχαν εξεγέρσεις, οι οποίες σε πολλές περιπτώσεις ήταν και άδικες και ίσως μας έφεραν σ’ αυτό εδώ το σημείο. Γιατί, όπως γράφουμε και στο κείμενο, οι συντεχνίες έπαιξαν καθοριστικό ρόλο. Αντί να σκεφτούν το γενικό καλό, επικέντρωσαν στα δικά τους συμφέροντα.

Αυτούς εννοείτε στην επιστολή ότι κρύβονται πίσω από την εξουσία;
Και αυτούς.

Και ποιους άλλους;
Μιλάω για όσους βρέθηκαν διαχρονικά πίσω από την εκάστοτε εξουσία που λειτούργησαν προς ίδιον όφελος. Οποιοιδήποτε και αν είναι αυτοί είτε ανήκουν στο χώρο της πολιτικής, είτε στο χώρο της επιχειρηματικότητας, είτε συνδικαλιστές…

Στην επιστολή σας κάνετε λόγο και για κατοχή. Μήπως ξυπνάτε στο λαό παλιές μνήμες που τον τρομάζουν;
Δεν το λέει μόνο η εκκλησία ότι βρισκόμαστε υπό κατοχή. Ένας από αυτούς που το είπε είναι και ο Μίκης Θεοδωράκης. Ένας άνθρωπος ο οποίος έχει μεγάλη αποδοχή στο λαό. Δεν νομίζω ότι όταν το είπε τρόμαξε το λαό. Είναι μια κοινή διαπίστωση. Μια διαπίστωση που την έχουν εκφράσει και οι παράγοντες της εξουσίας.

Η κατοχή μάς παραπέμπει και στην αντίσταση, μήπως η εκκλησία παροτρύνει το λαό σε άλλου είδους αντιδράσεις;
Κοιτάξτε, μιλάμε για κατοχή, διότι άλλοι μας επιβάλλουν σκληρά μέτρα. Δεν θέλω εγώ να πάρω αυτά τα μέτρα, αλλά μου τα επιβάλλουν άλλοι. Δεν το λέμε όλοι μας; Αν θέλουμε κάποια στιγμή σ’ αυτό το τόπο να καταλήξουμε κάπου, πρέπει να μη φοβηθούμε την αλήθεια και να αναλάβουμε όλοι τις ευθύνες μας.

Σε ό,τι αφορά τις αντιδράσεις, να περιμένουμε διαδηλώσεις ανάλογες με αυτές που οργάνωσε ο μακαριστός Χριστόδουλος εξ αφορμής των ταυτοτήτων;
Σε καμία περίπτωση. Αυτά είναι σενάρια επιστημονικής φαντασίας. Η παρέμβασή μας δεν έχει στόχο να πολεμήσει την κυβέρνηση, αλλά δεν θα δούμε την πραγματικότητα, δεν θα πούμε την αλήθεια; Το κείμενο αυτό έχει τρία στοιχεία. Πρώτο στοιχείο είναι η διαπίστωση της κατάστασης. Το δεύτερο στοιχείο είναι ο επιμερισμός των ευθυνών σε όλους μας: στην εξουσία, στο λαό, στην εκκλησία. Τρίτο στοιχείο η προσπάθεια να αντιμετωπίσουμε την κρίση. Τι μπορούμε να κάνουμε, πώς μπορούμε να εργαστούμε όλοι μαζί, εξουσία και λαός. Διότι ο λαός δεν είναι άμοιρος ευθυνών.
Και από την άλλη πλευρά πρέπει να δούμε τους ανθρώπους που βρίσκονται σε πολύ δύσκολη κατάσταση. Όπως γνωρίζετε, στην Εκκλησία της Ελλάδος λειτουργεί παρατηρητήριο κοινωνικών φαινομένων, το οποίο καταγράφει τα κοινωνικά προβλήματα. Στην προκειμένη περίπτωση, όπως είναι λογικό, ασχολείται με την οικονομική κρίση και τους ανθρώπους που πλήττονται από αυτή. 

Με ποιο τρόπο ασχολείται η εκκλησία, εκτός από τις φραστικές παρεμβάσεις;
Κάθε μητρόπολη οργανώνει την δική της ποιμαντική διακονία. Εμείς για παράδειγμα στη Σιάτιστα κάθε μέρα μαγειρεύουμε για 46 ανθρώπους. Δύο φορές το μήνα δίνουμε δέματα με φαγητό σε φτωχές οικογένειες. Και είμαστε από τις πιο φτωχές μητροπόλεις της χώρας. Επίσης ενισχύουμε κάθε χρόνο τις πολύτεκνες οικογένειες και μάλιστα τα παιδιά τους που πετυχαίνουν στο πανεπιστήμιο. Χορηγούμε υποτροφίες για να μπορούν τα παιδιά αυτά να πληρώνουν το ενοίκιο στην πόλη, όπου θα πάνε για να σπουδάσουν. Ανάλογα με τα προβλήματα που έχουμε καλούμαστε να τα αντιμετωπίσουμε.

Οι επιφυλάξεις της εκκλησίας για την κάρτα του πολίτη
Εξ αφορμής της συνέντευξης ρωτήσαμε το σεβασμιότατο μητροπολίτη Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλο για τις ενστάσεις της εκκλησίας σε ό,τι αφορά την έκδοση της κάρτας του πολίτη.   
“Το βασικό πρόβλημα με την κάρτα του πολίτη, που δεν αφορά μόνο την εκκλησία αλλά και την αρχή προστασίας προσωπικών δεδομένων, είναι να διασφαλιστεί η αξιοπρέπεια των ανθρώπων. Η επιτροπή της κυβέρνησης διαβεβαίωσε την αντίστοιχη της ιεράς συνόδου ότι δεν πρόκειται να θιγούν προσωπικά δεδομένα.
Όταν όμως το σχέδιο νόμου αναρτήθηκε στο διαδίκτυο, διαπιστώσαμε ότι υπάρχουν ασάφειες. Για παράδειγμα η αναγραφή του ΑΜΚΑ ενδεχομένως να παραπέμπει σε στοιχεία που αφορούν την υγεία του πολίτη. Εάν το τελικό νομοσχέδιο είναι σαφές και διασφαλίζει την αξιοπρέπεια του πολίτη, η εκκλησία δεν θα έχει καμιά αντίρρηση…”, ξεκαθάρισε ο κ. Παύλος.

Σχόλια

  1. Συμμερίζομαι την απογόητευσή σας για τα λεχθέντα του Σεβασμιότατου.

    Να προσθέσω ότι άκουσα με πολλή θλίψη ότι ο Αγιος Σιατίστης χρησιμοποιεί τις αδόκιμες και γεμάτες δογματικά λάθη μεταγλωττίσεις του Πρεβέζης στη Μητρόπολή του.

    Οσο για το φυλλάδιο προς τον λαό δεν με πολυενθουσιάζει έτσι κι αλλιώς.

    Ασφαιρα πυρά και δεν γίνεται αναφορά στα ουσιώδη.

    Ούτε για την κάρτα, ούτε για τον Οικουμενισμό, ούτε για την Ακαδημία του Βόλου, ούτε για πολλά άλλα πράγματα για τα οποία η Ιεραρχία έπρεπε να πάρει σαφή θέση.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Οι Ιεράρχες που έχουν τοποθετηθεί κατά της κάρτας του πολίτη δεν μπορούν να συντάξουν ένα κείμενο που να προτρέπουν τον λαό να μην παραλάβει αυτή τη κάρτα;
    Μας μιλάνε για ασφάλεια προσωπικών δεδομένων η οποία υφίσταται μέχρι να ανακαλύψουμε ότι οι χάκερς την έχουν διαρρήξει και δεν μας μιλάνε για το 666, για την διατύπωση από Σένκεν για χάραγμα σε χέρι ή μέτωπο, και σε τελική ανάλυση γιατί να αποκτήσουμε εξάρτηση από ένα τσιπ το οποίο τώρα θα είναι στη κάρτα και αργότερα πάνω μας; Νομικοί δηλώνουν τη παραβίαση της ελευθερίας μας και οι Ιεράρχες συμπορεύονται με την κατοχική κυβέρνηση! Έτσι όπως πάνε θα μείνουν μόνοι τους στις εκκλησίες.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Αγαπητοί μου, εν Χριστώ αδελφοί, όσα αναφέρετε προβλημάτισαν, πιστεύω, όλους σχεδόν τους Έλληνες Ορθοδόξους Χριστιανούς... Και την "αναδίπλωση" της Εκκλησίας, μετά την επιστολή "Προς τον Λαό" - χωρίς κι εκεί να θίγει ζωτικής σημασίας θέματα, όπως η "κάρτα του πολίτη κλπ. - λυπάμαι, αλλά προσωπικά την εισέπραξα ως "εμπαιγμό"... "Βαριά κουβέντα", θα μου πείτε και "αταίριαστη" με τη Σαρκωμένη Αγάπη που Γεννήθηκε στο Ταπεινό Λίκνο της Βηθλεέμ, ΑΠΑΡΧΗ ΤΟΥ ΣΩΤΗΡΙΟΛΟΓΙΚΟΥ ΕΡΓΟΥ ΤΟΥ ΘΕΟΥ ΓΙΑ ΤΟ ΠΛΑΣΜΑ ΤΟΥ.
    Σε τι όμως θα ωφελούσε να "μασήσω τα λόγια μου";
    Ο ΚΥΡΙΟΣ ΜΑΣ ΖΗΤΗΣΕ ΟΧΙ ΜΟΝΟ ΟΡΘΟΔΟΞΙΑ, ΑΛΛΑ ΚΑΙ ΟΡΘΟΠΡΑΞΙΑ. Η Επίσημη Εκκλησία μας, δυστυχώς "λεονταρίζει" σε λόγους (και όχι πάντα και εκεί που πρέπει), αλλά ΥΣΤΕΡΕΙ ΣΕ ΠΡΑΞΕΙΣ ΣΥΜΦΩΝΕΣ ΜΕ ΤΟΥΣ ΛΟΓΟΥΣ (Υπάρχουν, βέβαια, και οι ελάχιστες φωτεινές εξαιρέσεις ΑΞΙΩΝ ΙΕΡΑΡΧΩΝ, τους οποίους όμως, ΘΕΛΟΥΜΕ ΔΙΠΛΑ ΜΑΣ ΣΤΗΝ ΔΙΑΜΑΡΤΥΡΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ "ΚΑΡΤΑ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ" ΣΤΙΣ 6/2/2010...ΚΑΙ ΟΧΙ ΜΟΝΟΝ!!!)
    Αδέλφια, όπως και νάχει, ΕΜΕΙΣ ΘΑ ΑΓΩΝΙΣΤΟΥΜΕ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΓΙΑ ΤΟΥ ΧΡΙΣΤΟΥ ΜΑΣ ΠΙΣΤΗ, ΚΑΤΩ ΑΠΟ ΤΗ ΧΑΡΙ ΤΟΥ ΚΑΙ ΤΗ ΘΥΣΙΑΣΤΙΚΗ ΤΟΥ ΑΓΑΠΗ. ΑΜΗΝ!
    "Κατερίνα"

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Τι να περιμένει κανείς από ένα μητροπολίτη που χρησιμοποιεί μεταφράσεις στις ακολουθίες του. Νομίζω πως ο κύριος Τελεβάντος έχει δίκιο και πρέπει επιτέλους να επέμβει η Σύνοδος πριν εξαπλωθεί ο νεοβαρλααμισμός.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. γνωριζω τον σεβασμιοτατο σιατιστης πολλα χρονια, πριν την χειροτονια του σε μητροπολητη. ενας κληρικος που ετρεχε διπλα σε παιδια που ειχαν καρκινο, βοηθησε παιδια ορφανα να μην χαθουν, ετρεχε πρωτος αυτος να συναντηση τους νεους, και να μιληση μαζι τους. ακουγες απο νεα παιδια παπαπαυλο μου θελω να σου πω. οταν στο ακουσμα οτι εξελεγη μητροπολητης ειπα αυθορμητα, αυτος μαλιστα. δεν τον ξερω προσωπικα, ειδα ομως την αγαπη του. ρωτηστε στην χαλκιδα τους σημερινους τριανταπενταρηδες ποιος ειναι ο αγαπημενος τους παπας. οι περισοτερη θα πουν ο παπαπαυλος, γιατι ετσι τον ξερουμε εμεις. ημασταν τυχερη να εχουμε φιλο μας εναν κληρικο.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αγαπητέ μας φίλε απο την Μητρόπολη Σιατίστης. Δεν αμφιβάλλουμε σε τίποτε απο όσα λέτε για τον κατά τα άλλα αξιέπαινο Σεβασμιώτατο Σιατίστης. Ωστόσο η "προσφορά" όχι μόνο του Σεβασμιωτάτου Μητροπολίτου σας αλλά και όλης της Ιεραρχίας θα κριθεί όχι μόνο απο το φιλανθρωπικό έργο του καθε ενός Μητροπολίτη αλλά και απο το ποιμαντικό. Είμαστε κυριολεκτικά στο "παρά δύο" πριν η κυβέρνηση μιας "χώρας υπο κατοχήν" (όπως φέρεται να έγραψε και σίγουρα συνυπέγραψε στο γνωστό φυλλάδιο "Προς τον λαό"ο Σεβασμιώτατος Σιατίστης)επιβάλλει ενα ξεκάθαρα αντίχριστο και οπωσδήποτε απόλυτα ολοκληρωτικό σύστημα "ηλεκτρονικής διακυβέρνησης" υποχρεώνοντας όλους μας να πάρουμε την "κάρτα του πολίτη". Αυτοί λοιπόν που μας διαβεβαίωναν ότι δεν θα πειράξουν τα εισοδήματα των εργαζομένων, δεν θα αυξήσουν τα όρια ηλικίας,δεν, δεν , δεν ...,είναι αυτοί απο τους οποίους περιμένει ο Σεβασμιώτατος Σιατίστης να τον "διαβεβαιώσουν "πως θα σεβαστούν την ανθρώπινη αξιοπρέπεια"; Τι θα μας μας πεί μετά, τόσο εκείνος όσο και η Ιερά Σύνοδος, "Mην ανησυχείτε αφου η κυβέρνηση λέει ότι η "κάρτα του πολίτη" δεν θα έχει barcode και ότι θα σεβαστεί την ανθρώπινη αξιοπρέπεια και τα προσωπικά δεδομένα των πολιτών τότε να την πάρετε άφοβα"; Αντιλαμβάνεστε ότι αν βγεί μια τέτοια φιλοκυβερνητικη απόφαση απο την Ιερά Σύνοδο (ό μη γένοιτο) ο πιστός λαός δεν θα είναι ορφανός μόνο απο πολιτική εκπροσώπηση αλλά δυστυχώς και απο εκκλησιαστική. Σε τέτοιες κρίσιμες στιγμές και μάλιστα τόσο ακραίες ώστε να χαρακτηρίζεται η χώρα μας απο τον Σιατίστης και τους υπόλοιπους συνυπογράψαντες Ιεράρχες, ως ευρισκομένη "υπο κατοχή" , δεν είναι δυνατόν για το ζήτημα της "κάρτα του πολίτη" να ξεχνούν όλα όσα με οξεία πέννα έγραφαν στο φυλλάδιο που μας μοίρασαν. Αν ήθελαν οι Ιεράρχες μας να έχουν την "ευχέρεια" πολιτικών και όχι Ορθοδόξων Εκκλησιαστικών χειρισμών , τότε καλύτερα να σιωπούσαν και να μήν εγραφαν αυτη την "επιστολή προς το λαό". Καλή η φιλανθρωπία και αναγκαία πράξη για έναν Χριστιανό, αλλά δεν είναι αυτός ο πρωταρχικός ρόλος της στρατευομένης Εκκλησίας . Ο ρόλος της Εκκλησιας είναι να προστατεύει τα μέλη της και να σώζει τις ψυχές τους δια της Κεφαλής Της που είναι ο Κύριος ημών Ιησούς Χριστός. Και αυτήν την προστασία σίγουρα δεν θα την νοιώσουμε αν ο τάδε ή ο δείνα Μητροπολίτης επισκεφθεί ένα ορφανοτροφείο ή ακόμα και αν προσφέρει υλικά αγαθά σε όσους είναι εμπερίστατοι.

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Δημοσίευση σχολίου

Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα όταν διατυπώνονται με ευπρέπεια και ευγένεια.

Δημοφιλείς αναρτήσεις