Σάββατο, 9 Οκτωβρίου 2010

Αποφάσεις της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας





(Για ότι διαβάσετε στο παρακάτω κείμενο υπεύθυνοι είναι οι συντάκτες του πρακτορείου Εκκλησιστικών ειδήσεων "Ρομφαία" απο όπου και το αναδημοσιεύουμε.
Τα σχόλια και τις απόψεις του "Ο.Π" θα τις διαβάσετε σε επόμενη σχετική με το θέμα ανάρτηση)



Η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, υπό την Προεδρία του Μακαριωτάτου Αρχιεπισκόπου Αθηνών και Πασης Ελλάδος κ. Ιερωνύμου, στην Αίθουσα Συνεδριών της Ιεράς Συνόδου της Ιεραρχίας. συνέχισε τις εργασίες Της, την Τετάρτη 6, την Πέμπτη 7 και την Παρασκευή 8 Οκτωβρίου 2010.

Κατά την Συνεδρία της ...Τετάρτης 6 Οκτωβρίου, συνεχίσθηκε η παρουσίαση του έργου των Συνοδικών Επιτροπών για το εκκλησιαστικό έτος 2009 – 2010, από τους Σεβασμιωτάτους Προέδρους των και ετέθη το θέμα της συγχωνεύσεως η μη των Ειδικών Συνοδικών Επιτροπών, μετά την από 12.1.2010 Απόφαση της Διαρκούς Ιεράς Συνόδου.

Ακολούθησε συζήτηση κατά την οποία ομίλησαν οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες : Γουμενίσσης κ. Δημήτριος, Παροναξίας κ. Καλλίνικος, Φιλίππων κ. Προκόπιος, Μονεμβασίας κ. Ευστάθιος, Περιστερίου κ. Χρυσόστομος, Ύδρας κ. Εφραίμ, Εδέσσης κ. Ιωήλ, Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος, Κερκύρας κ. Νεκτάριος, Καισαριανής κ. Δανιήλ, Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος, Νέας Σμύρνης κ. Συμεών, Φθιώτιδος κ. Νικόλαος, Ναυπάκτου κ. Ιερόθεος, Σερρών κ. Θεολόγος, Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος και Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος.

Η Ιερά Συνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, αποφάσισε το θέμα να επαναπεμφθεί στην Διαρκή Ιερά Σύνοδο για να το μελετήσει και να εισηγηθεί σχετικώς.

Στη συνέχεια ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Σισανίου και Σιατίστης κ. Παύλος παρουσίασε την εισήγησή του με θέμα : «Τα αίτια της σύγχρονης ποικιλόμορφης κρίσης».

Επί της εισηγήσεως ακολούθησε ευρεία συζήτηση, στην οποία εκτός από τον Μακαριώτατο Πρόεδρο έλαβαν μέρος οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες : Σταγών κ. Σεραφείμ, Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος, Θεσσαλονίκης κ. Άνθιμος, Ξάνθης κ. Παντελεήμων, Περιστερίου κ. Χρυσόστομος, Σιδηροκάστρου κ. Μακάριος, Δράμας κ. Παύλος, Κυθήρων κ. Σεραφείμ, Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος, Καισαριανής κ. Δανιήλ, Νικοπόλεως κ. Μελέτιος, Φιλίππων κ. Προκόπιος, Άρτης κ. Ιγνάτιος, Ηλείας κ. Γερμανός, Βεροίας κ. Παντελεήμων, Νεαπόλεως κ. Βαρνάβας, Σερρών κ. Θεολόγος, Λαγκαδά κ. Ιωάννης, Αιτωλοακαρνανίας κ. Κοσμάς και Καστορίας κ. Σεραφείμ.

Την Πέμπτη 7 Οκτωβρίου ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος ανέγνωσε την Εισήγησή του με θέμα : «Η Εκκλησία ως ελπίδα και ενότητα της κοινωνίας και ως νοηματοδότηση της ζωής του ανθρώπου».

Επί της εισηγήσεως ακολούθησε ευρεία συζήτηση, στην οποία εκτός από τον Μακαριώτατο Πρόεδρο έλαβαν μέρος οι Σεβασμιώτατοι Μητροπολίτες : Μονεμβασίας κ. Ευστάθιος, Γόρτυνος κ. Ιερεμίας, Περιστερίου κ. Χρυσόστομος, Ύδρας κ. Εφραίμ, Παροναξίας κ. Καλλίνικος, Νικοπόλεως κ. Μελέτιος, Ιλίου κ. Αθηναγόρας, Πειραιώς κ. Σεραφείμ., Γουμενίσσης κ. Δημήτριος, Ζακύνθου κ. Χρυσόστομος, Λαγκαδά κ. Ιωάννης, Φιλίππων κ. Προκόπιος, Φθιώτιδος κ. Νικόλαος, Καισαριανής κ. Δανιήλ, Κορίνθου κ. Διονύσιος, Εδέσσης κ. Ιωήλ, Σύρου κ. Δωρόθεος, Καλαβρύτων κ. Αμβρόσιος, Μεσογαίας κ. Νικόλαος, Πατρών κ. Χρυσόστομος, Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος, Φλωρίνης κ. Θεόκλητος, Σερρών κ. Θεολόγος καθώς και ο ομιλητής Δημητριάδος κ. Ιγνάτιος.

Κατά την σημερινή τελευταία Συνεδρία η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, συνέταξε και εξέδωσε, ως αποτέλεσμα των Εισηγήσεων και των γενομένων επ’ αυτών συζητήσεων Ανακοινωθέν.

Μετά ταύτα, εγένετο η ψηφοφορία για την εγγραφή των υποψηφίων στον Κατάλογο «Των προς Αρχιερατείαν Εκλογίμων». Από την καταμέτρηση των ψήφων διαπιστώθηκε ότι ενεγράφησαν άπαντες.

Εν συνεχεία ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Μεσσηνίας κ. Χρυσόστομος ενημέρωσε τα Μέλη της Ιεραρχίας περί της διεξαχθείσης στην Βιέννη, από 19 έως 27 Σεπτεμβρίου 2010, Διεθνούς Συναντήσεως της Μικτής Επιτροπής επί του Θεολογικού Διαλόγου, μεταξύ Ορθοδόξου και Ρωμαιοκαθολικής Εκκλησίας.

Τέλος η Ιερά Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος συζήτησε και ενέκρινε Κανονισμούς Ιερών Μητροπόλεων.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΘΕΝ

Η εφετινή τακτική Σύνοδος της Ιεραρχίας της Εκκλησίας της Ελλάδος, ασχολήθηκε με το θέμα «Η σύγχρονη κρίσις από εκκλησιαστικής πλευράς».

Μελέτησε «τα αίτια της συγχρόνου ποικιλομόρφου κρίσεως» και προβληματίσθηκε σχετικά με τις δυνατότητες συμβολής στην αντιμετώπισή της με αφετηρία το δεδομένο - και ταυτοχρόνως ζητούμενο - «Η Εκκλησία ως ελπίδα και ενότητα της κοινωνίας και ως νοηματοδότηση της ζωής του ανθρώπου».

Οι εισηγήσεις και οι τοποθετήσεις των Σεβασμιωτάτων Αρχιερέων βοήθησαν ουσιαστικά να κατανοηθεί ότι οι ποικιλόμορφες αποτυχίες και τα προβλήματα που μαστίζουν την παγκόσμια και την ελληνική κοινωνία, η κρίση των θεσμών και των αξιών και η απουσία του νοήματος ζωής, είναι απότοκα της αλαζονικής διαχειρίσεως του βίου και της καταχρήσεως της κτίσεως ως δημιουργίας του Θεού, καθώς και της απλήστου επιθυμίας αποκτήσεως κοινωνικών αγαθών εις βάρος των πτωχών και των αδυνάτων.

Η οικονομική κρίση είναι το ορατό αποτέλεσμα της γενικής ηθικής και πνευματικής κρίσεως. Ταυτοχρόνως, έγινε φανερό, ότι η Εκκλησία έχει το χρέος και τη δυνατότητα να στηρίξει τον λαό μας στα προβλήματά του, να καλλιεργήσει την ελπίδα και να σταθεί άμεσα και ουσιαστικά στο πλευρό κάθε εμπερίστατου και δοκιμαζόμενου αδελφού μας, ανεξαρτήτως χρώματος, γλώσσης, θρησκείας και πολιτισμού.

Η κρίση κατέστησε φανερό, ότι η συγκρότηση του σύγχρονου κοινωνικού βίου με γνώμονα τον ατομισμό και την άρνηση της παρουσίας του Θεού στη ζωή μας οδήγησε στην καταράκωση της αξίας του ανθρώπου και την επικράτηση της

αναξιοκρατίας και της αδιαφορίας για τον πόνο του διπλανού μας.

Αυτή η κατάσταση, για την δημιουργία της οποίας όλοι έχουμε μικρό η μεγάλο μερίδιο ευθύνης, είναι αταίριαστη με την παράδοση του τόπου μας.

Η μόνη έξοδος από το αδιέξοδο είναι η αλλαγή αυτής της νοοτροπίας. Είναι καιρός μετανοίας για όλους μας. Ο λαός μας ζούσε και ζει, εμπνεόταν και θα εμπνέεται από την πίστη του στον Χριστό και διδάχθηκε από την Εκκλησία πως να μετακινείται από την δουλεία του εγωκεντρισμού στην ελευθερία του «Εμείς», από τη σκλαβιά του καταναλωτισμού στη χαρά της δημιουργίας και της προσφοράς.

Αυτό το ήθος εκφράζει με λόγια και έργα η Εκκλησία και μέσα σε αυτά τα πλαίσια με ανύστακτο και στοργικό ενδιαφέρον μελετά με σοβαρότητα και υπευθυνότητα, ζητήματα που ενδέχεται να κρύβουν κινδύνους αλλοιώσεων και αλλοτριώσεων της πίστεως η της εθνικής και κοινωνικής μας ζωής, όπως η κάρτα του πολίτη, θέματα που αφορούν την διδασκαλία των Θρησκευτικών, της Ιστορίας και της Γλώσσης στα Σχολεία, το Μεταναστευτικό και άλλα, προκειμένου συντόμως να καταθέσει τις απόψεις Της στα αρμόδια όργανα της Πολιτείας και να ενημερώσει τον Λαό του Θεού.

Η Εκκλησία του Χριστού, ως μόνη σωστική Κιβωτός, θεωρούσα τον άνθρωπο ως ψυχοσωματική οντότητα, καλεί όλους σε προσευχή και ομοψυχία, μέσα στην ενότητα της πίστεως και την κοινωνία του Αγίου Πνεύματος και διαβεβαιώνει τον Λαό του Θεού και ιδιαιτέρως τους νέους ανθρώπους, ότι θα συνεχίσει δι’ όλων Της των δυνάμεων, το σπουδαίο φιλανθρωπικό και προνοιακό Της έργο, παρ’ όλες τις οικονομικές δυσκολίες που και η ίδια αντιμετωπίζει.

Φώτο: Χρ. Μπόνης

6 σχόλια:

  1. - Ο Σεβασμιώτατος Μητροπολίτης Δημητριάδος και Αλμυρού κ. Ιγνάτιος ανέγνωσε την Εισήγησή του με θέμα : «Η Εκκλησία ως ελπίδα και ενότητα της κοινωνίας και ως νοηματοδότηση της ζωής του ανθρώπου»

    - Πολύ ωραία. Θα κάνουμε εγγραφή στην Ακαδημία του Βόλου (Volos Academy) και θα γίνουμε συνδρομητές στη "Σύναξη". Έπειτα θα ξεχυθούμε στα fora για να δώσουμε ελπίδα και νοηματοδότηση στη ζωή του ανθρώπου : Δια των εξωσωματικών και των μεταμοσχεύσεων και της πράσινης ανάπτυξης.

    Ξέχασα τίποτα άλλο; Παρακαλώ συμπληρώστε το.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Θα ήθελα να ρωτήσω το Ορθόδοξο Παρατηρητήριο τι γνώμη έχει για την συγκέντρωση:

    http://www.youtube.com/watch?v=wdcO_JalfAY&feature=player_embedded

    Έχει καμμιά σχέση ο π. Σαράντης με την συγκέντρωση;;

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ή εμείς βιαζόμαστε πολύ, ή η Ιεραρχία παρακολουθεί άλλο αγώνα και χάνει τα λεγόμενα ''τάιμινκ'' αυτού του αγώνα. Πότε θα γίνουν αυτά που λέει περί ανύστακτου ενδιαφέροντος. Συντόμως, ανακοινώνει πως θα καταθέσει τις απόψεις της στην Πολιτεία. Μακάρι αν είναι Θεού θέλημα να γίνει έτσι και να είναι καλύτερα και εμείς να έχουμε βιαστεί. Σημειωτέον πως προσωπικά καταλαβαίνω πως δε θέλουμε να ακυρώσουμε σώνει και καλά τις προφητείες, διότι τι θα γίνει τελικά, θα πέσουν έξω αυτές;
    Εντάξει αν ο Θεός κρίνει έτσι, ακόμη κι αυτές μπορεί να τροποποιήσει αν πρέπει. ¨Οπως στη Παλαιά Διαθήκη, ποιός Προφήτης ήταν που παραπονέθηκε στο Θεό για κάτι ανάλογο (το θυμάται κάποιος;)κι ο Θεός τον ρώτησε, αν θα ήθελε προκειμένου να μη διαψευσθούν οι προφητείες του, να πραγματοποιηθούν και να μην απονείμει τη Δικαιοσύνη που αυτός κρίνει ορθώς, πως πρέπει τελικά να κάνει.
    Αλλά καταλαβαίνω, πως ο αγώνας στην καλύτερή του εκδοχή, έχει σκοπό την ίδια την προάσπιση της ελευθερίας του προσώπου . Δηλαδή αν και εφ όσον επιτρέπει ο Θεός να παρατείνουμε τη ζωή μας κατά τι ακόμη, αυτό θα πρέπει να έχει προυπόθεση την εν Χριστώ ζωή. Και αυτό είναι κάτι που μόνο μέσα απ τον αγώνα αντίρρησης ενάντια σε μια άλλη χαμηλή ποιότητα ζωής μπορεί να βγει στην παρούσα φάση. Πράγμα που ξυπνάει και άλλων συνειδήσεις , οι οποίοι θα το ήθελαν και δε γνωρίζουν το πως.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. - "Οπως στη Παλαιά Διαθήκη, ποιός Προφήτης ήταν που παραπονέθηκε στο Θεό για κάτι ανάλογο (το θυμάται κάποιος;)..."

    - Ιωνάς

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Μάθαμε και εμείς όπως και εσείς απο το διαδίκτυο για την συγκέντρωση που πραγματοποιείται σήμερα και η οποία ΔΕΝ ΕΧΕΙ ΟΡΓΑΝΩΘΕΊ ΟΎΤΕ ΑΠΟ ΤΟΝ Π.ΣΑΡΑΝΤΗ ΣΑΡΑΝΤΟ ΟΥΤΕ ΚΑΙ ΑΠΟ ΤΗΝ "ΠΡΩΤΟΒΟΥΛΙΑ ΑΝΡΙΡΡΗΣΙΩΝ ΟΡΘΟΔΟΞΗΣ ΣΥΝΕΙΔΗΣΗΣ".
    Αν αποφασίσουμε να κάνουμε μια τέτοιου είδους κινητοποίηση να είσε βέβαιοι ότι θα σας το ανακοινώσουμε επίσημα .
    Ωστόσο και χωρίς να γνωρίζουμε απολύτως τίποτα για τους διοργανωτές της σημερινής συγκέντρωσης εναντίον της "Κάρτας του Πολίτη" κλπ, θεωρούμε ότι κάθε αντίδραση εναντίον αυτής της κυβερνητικής επιβολής,μπορεί να προσφέρει στον κοινό αγώνα ,υπο την προϋπόθεση ότι τα κίνητρα είναι αγαθά οι προθέσεις ειλικρινείς και οι στόχοι ανιδιοτελείς.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Να στε καλά κ. Χριστοδουλίδη.
    ευχαριστώ.

    ¨Οσο για τον Σεβασμιώτατο κ. Ιγνάτιο, μου είναι απ τους συμπαθείς Επισκόπους(τον παρακολουθούσα στην Κυριακάτικη εκπομπή του στην Ε1 και μου άρεσε), αλλά έκτοτε με έχει κι εμένα απογοητεύσει, όπως λέτε.
    Μιά με τον ισχυρισμό πως θα πρέπει σιγά σιγά να υποκαταστήσουμε τους ¨Αγιους Πατέρες, μιά με τη σύγχρονη γλώσσα στην Εκκλησία και τις μεταφράσεις, αλλά και πριν 2-3 χρόνια, όταν ερωτηθείς απο δημοσιογράφο, γιατί πρέπει να κυκλοφορεί με Μερσέντες, η απάντηση ήταν πως ο ιερέας πατέρας του είχε ένα φτωχό αμαξάκι, αλλ αυτός τώρα που πηγαίνει Αθήνα συχνά, πρέπει να έχει ασφαλές αμάξι. Τι να πω, δεν ξέρω, ο Θεός μόνο ξέρει και να με συγχωρεί και να φυλάει και μένα. Πάντως δε θυμάμαι να διάβασα πως οι Άγιοι Απόστολοι άλλαξαν την πεζοπορία με αλογάμαξες, ή κάτι τέτοιο. Δεν αναφέρεται μάλλον κάτι στην Καινή Διαθήκη, αλλά ο Χριστός είπε να προσπαθούμε να τον μιμούμεθα, πόσω μάλλον οι σύγχρονοι Απόστολοί του. Ας θυμηθούμε τον Άγιο κατά τα φαινόμενα, μακαριστό Αρχιεπίσκοπο Σερβίας Παύλο, που πήγαινε με λεωφορείο και έδινε το σωστό παράδειγμα. Την ευχή του να χουμε.
    ΣΗΜ. Και ένα μακάβριο αντεπιχείρημα σ αυτό που ισχυρίσθηκε ο Δημητριάδος με τη Μερσέντες, είναι πως ο προηγούμενος, του Ναυπάκτου Επίσκοπος, έπεσε θύμα δυστυχώς τροχαίου καθ οδόν για Αθήνα, με το ίδιας μάρκας αυτοκίνητο.-

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα όταν διατυπώνονται με ευπρέπεια και ευγένεια.