SOS! Πολύτεκνοι προσέξτε , το Υπουργείο Παιδείας σας έχει στήσει παγίδα (Μέρος 2ο)

 Οι πολύτεκνοι είναι υπό διωγμό και εμπαίζονται από την κ. Υπουργό Παιδείας…





Αν  έχεις  4,5,7 ή ακόμα και 10 παιδιά και το παιδί σου  πέτυχε  στις εξετάσεις αλλά "πέρασε" σε κάποιο μακρυνό  Πανεπιστήμιο ή Τ.Ε.Ι, και νομίζεις ότι θα ισχύσει  ο νόμος που  του δίνει το δικαίωμα να ζητήσει  μετεγγραφή σε πανεπιστήμιο ή Τ.Ε.Ι  της πόλης  που ζεί η οικογένειά σου ,μάλλον  την έχεις πατήσει.
"Το να έχεις πολλά παιδιά  είναι κάτι  που αφορά εσένα  και όχι το κράτος ,το οποίο δεν μπορεί τέλος πάντων να ασχολείται  με  μερικούς  γραφικούς  οι οποίοι δεν ήξεραν τι να κάνουν  και έσπερναν παιδιά".
Αυτή είναι δυστυχώς μια χυδαία  αντίληψη της πολυτεκνίας  που απέκτησαν συν τω χρόνω  οι   εκμαυλισμένοι στα δόγματα της  "Νέας Εποχής".
(Απόσπασμα  απο το εισαγωγικό μας σχολιο στο  1ο μέρος της ομότιτλης  ανάρτησής  στην οποία μπορείτε διαβάσετε και την επιστολή του καταγγέλοντος πολύτεκνου πατέρα  Β. Πανταζή.Για να διαβάσετε το 1ο μέρος  πατείστε εδώ )

Για όσους δεν διάβασαν την επιστολή του   "προνομιούχου" Έλληνα πολύτεκνου πατέρα Βασίλη Πανταζή ,θυμίζουμε ότι  το υπ. παιδείας  παραπλάνησε  τους πολύτεκνους  με τρόπο που θυμίζει   κουτοπόνηρο γυρολόγο.
Με δυό λόγια τα πράγματα έχουν ως εξής :
Ο   πρωθυπουργός και η παρέα της δια βίου  υπουργού παιδείας  κ. Διαμαντοπούλου, μπορεί να μίλησαν για το "νέο σχολείο" με τα laptop,τα ηλεκτρονικά βιβλία,   την ολοήμερη  λειτουργία και τις  υπόλοιπες  επικοινωνιακές  ψευτοϋποσχέσεις και αρλούμπες, όμως   ξέχασαν να πουν ότι  απο εδώ και στο  εξής η πολυτεκνία  θα τιμωρείται  δια της περιθωριοποιήσεως και της αποκοπής όσων κατα λάθος  είχαν προκύψει ως κοινωνικές "αντιπαροχές"  στην  εξ αντικειμένου  εθνική και κοινωνική προσφορά της.
Μια  απο αυτές τις ελάχιστες  "προσφορές" της πολιτείας προς τους πολυτέκνους ήταν να μπορούν να φέρουν το παιδί τους που πέρασε σε κάποιο μακρυνό Πανεπιστήμιο ή ΤΕΙ κοντά στο σπίτι τους.
Ας δούμε τι λέει  η ΑΣΠΕ  (Ανώτατη Συνομοσπονδία Πολυτέκνων Ελλάδος):

Οι πολύτεκνοι είναι υπό διωγμό και εμπαίζονται από την κ. Υπουργό Παιδείας…

 Μετά τον εμπαιγμό των αδιόριστων πολυτέκνων εκπαιδευτικών από το Υπουργείο Παιδείας φέτος, ήλθε η σειρά τώρα των φοιτητών μας με τις αλλαγές που πραγματοποίησε η κ. Υπουργός στο θεσμικό πλαίσιο των μετεγγραφών παρά τις περί αντιθέτου διαβεβαιώσεις της.

Το περίεργο είναι ότι ενώ διευρύνει τις κατηγορίες των μετεγγραφόμενων φοιτητών, τους μόνους που θίγει είναι η κατηγορία των πολυτέκνων, που να σημειωθεί είναι και οι μοναδικοί που προστατεύονται από το Σύνταγμά μας!

Ενώ τα Μηχανογραφικά δελτία των υποψηφίων σπουδαστών κατατίθεντο (7-20/7/2010), πληροφορηθήκαμε ότι προωθούνταν αλλαγές στις μετεγγραφές των φοιτητών που δυστυχώς έθιγαν τους πολύτεκνους φοιτητές … σε ανησυχίες μας που είχαμε εκφράσει στο Υπουργείο, αυτό εξέδωσε σχετική ανακοίνωση…


Στις 9/7/2010, που έλεγε: «Οι ρυθμίσεις αφενός θα σέβονται τον προγραμματισμό των μαθητών και των οικογενειών τους… Καθίσταται δε σαφές ότι οι αλλαγές αυτές δεν θίγουν καμία κατηγορία μετεγγραφόμενων. Οι δε ευνοϊκές ρυθμίσεις που προχωρά το Υπουργείο Παιδείας, στο πλαίσιο των μετεγγραφών, είναι λόγω των δύσκολων οικονομικών συγκυρίων που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές οικογένειες εξαιτίας της κρίσης».

Λίγες μέρες αργότερα… στις 13/7/2010 σε απάντηση του Υφυπουργού Παιδείας(του κ. Πανάρετου) στη Βουλή σε ερώτηση βουλευτή: «….Δεν υφίσταται ενδεχόμενο αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου που αφορά στις μετεγγραφές των τέκνων της τρίτεκνης οικογένειας ».

Την 1/9/2010 στην Επιτροπή Μορφωτικών Υποθέσεων της Βουλής, η κ. Υπουργός τόνισε: «…για το θέμα των μετεγγραφών, μην ανησυχείτε. Είναι όπως ήταν, δεν υπάρχει θέμα στους πολύτεκνους. Το διευκρινίζω τώρα και αν χρειασθεί θα το διευκρινίσω και στο κείμενο.»

Στις 8/9/2010 στην Ολομέλεια της Βουλής η κ. Υπουργός: «…Να κάνω πολύ καθαρό και σαφές ότι δεν υπάρχει κανένα θέμα πολυτέκνων. Οι ισχύουσες διατάξεις δεν αγγίζονται. Οι πολύτεκνοι και οι τρίτεκνοι έχουν τα δικαιώματα που είχαν σε όλη την προηγούμενη περίοδο.»

Στις 9/9/2010 στην Ολομέλεια της Βουλής η κ. Υπουργός, απαντώντας σε παρατηρήσεις βουλευτή που ζητούσε… οι αλλαγές να γίνουν τουλάχιστον από του χρόνου, καθότι τα παιδιά είχαν καταθέσει τα μηχανογραφικά τους και δεν το γνώριζαν: «…Να σας πω στο θέμα των μετεγγραφών ότι έγινε στο σωστό χρόνο. Έγινε στις 9 Ιουλίου, ενώ η συμπλήρωση των μηχανογραφικών ήταν στις 20 Ιουλίου.»

Έτσι όμως τώρα, όπως διαμορφώθηκε το άρθρο… αν κάποιος π.χ. πολύτεκνος σπουδαστής:
α.) περάσει στο ΤΕΙ Χαλκίδας… και αιτηθεί Μετεγγραφή προς ΤΕΙ Αθήνας ή Πειραιά δεν θα μπορέσει να την πάρει.
β.) ζητήσει Μετεγγραφή από ΤΕΙ Πάτρας, Θεσσαλονίκης που πέρασε… για Αθήνα, ενδέχεται να βρεθεί αντί για Αθήνα… Χαλκίδα, καθότι η Χαλκίδα εντάχθηκε διοικητικά στο Λεκανοπέδιο Αττικής!!!!

Προφανώς αυτό αντίκειται στην ισχύουσα διάταξη του άρθρου 3 παρ. 1 του Ν. 860/1979 που αναφέρει:
«1. Τέκνα πολυτέκνων, εγγραφέντα ή εγγραφόμενα εις Ανωτάτην ή Ανωτέραν Σχολήν της ημεδαπής κατόπιν εξετάσεων, μετεγγράφονται τη αιτήσει των εις το πρώτον ή το δεύτερον έτος σπουδών αντιστοίχου Σχολής (ή Τμήματος Σχολής) πλησιεστέρας του τόπου μονίμου κατοικίας των γονέων των».

Εμείς ως ΑΣΠΕ, επειδή πολλά ΑΕΙ – ΤΕΙ θα ερμηνεύουν κατά το δοκούν τις διατάξεις αυτές για τους πολύτεκνους και θα τους ταλαιπωρούν…, ζητήσαμε να διευκρινιστεί στο τροποποιηθέν άρθρο, ότι οι πολύτεκνοι δεν θίγονται από αυτό και συνεχίζουν να διέπονται από την παρ. 1 του Ν. 860/79, όμως η κυρία Υπουργός το αρνήθηκε γιατί;

Βεβαίως οι πολύτεκνοι επιφυλάσσονται και αν δουν στην εφαρμογή του Νόμου ότι θίγονται, θα προσβάλουν τις ανωτέρω ρυθμίσεις ως αντισυνταγματικές…



Από το Γραφείο Τύπου
της ΑΣΠΕ
 
Έγγραφο ΑΣΠΕ,προς τα μέλη της Επιτροπής Μορφ.Υποθέσεων της Βουλής για τις Μετεγγραφές των πολυτέκνων





31.08.10
Αρ. Πρωτ. 197 Αθήνα, 30/8/2010

Προς
τα μέλη της Επιτροπής Μορφωτικών Υποθέσεων
Ενταύθα


Επί του άρθρου 25, του σχεδίου νόμου: « Ανάπτυξη της διά Βίου Μάθησης και λοιπές διατάξεις» που αναφέρεται στις: «Μετεγγραφές φοιτητών και σπουδαστών» και ειδικότερα για τους πολυτέκνους και τα τέκνα πολυτέκνων.
----------------------------------------------------
Με τη διάταξη του άρθρου 1 παρ. 1 περ. α του Ν. 32822004 ορίσθηκε ότι:
« 1. Από το ακαδημαϊκό έτος 2004-2005 δεν επιτρέπονται οι μετεγγραφές φοιτητών και σπουδαστών εσωτερικού.
Από την απαγόρευση εξαιρούνται:
α) οι μετεγγραφές των γονέων και τέκνων των πολυμελών οικογενειών.....μη θιγομένων των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας για την προστασία των πολυτέκνων».
« δικαίωμα μετεγγραφής υφίσταται μόνο για ένα από τα δύο Τμήματα, κατ΄ επιλογή του ενδιαφερομένου, που είναι πλησιέστερο στον τόπο κατοικίας των γονέων ή στην πόλη όπου φοιτά ήδη ένας τουλάχιστον αδελφός ή αδελφή και είναι αντίστοιχο με το Τμήμα προέλευσης» (παρ. 6, όπως τροποποιήθηκε με το άρθρο 14 του Ν. 34042005).
Η κείμενη νομοθεσία και οι διατάξεις, που αφορούν τις μετεγγραφές των πολυτέκνων και των τέκνων πολυτέκνων είναι η διάταξη του άρθρου 3 παρ. 1 του Ν. 8601979 « περί τροποποιήσεως και συμπληρώσεως διατάξεων τινών του Ν. 191044 - περί κωδικοποιήσεως και συμπληρώσεως της νομοθεσίας περί προστασίας πολυτέκνων», με το οποίο ορίζονται τ΄ ακόλουθα:
«1. Τέκνα πολυτέκνων, εγγραφέντα η εγγραφόμενα εις Ανωτάτη ή Ανωτέρα Σχολή της ημεδαπής κατόπιν εξετάσεων, μετεγγράφονται τη αιτήσει των εις το πρώτον ή το δεύτερον έτος σπουδών αντιστοίχου Σχολής (ή Τμήματος Σχολής) πλησιεστέρας του τόπου μονίμου κατοικίας των γονέων των».
Βάσει των παραπάνω διατάξεων οι πολύτεκνοι και τα τέκνα των πολυτέκνων μέχρι σήμερα μετεγγράφοντο, κατά τα δύο πρώτα έτη των σπουδών τους στην αντίστοιχη Σχολή (η Τμήμα της Σχολής) ΑΕΙ η ΤΕΙ, που ήταν πλησιέστερη του τόπου κατοικίας των γονέων τους ή στην πόλη που φοιτούσε ένας αδελφός τους ή αδελφή τους.
Στην ανακοίνωση που εξέδωσε το Υπουργείο στις 9 Ιουλίου 2010, εν όψει των ανησυχιών, που εξέφρασε η ΑΣΠΕ, ανέφερε τ΄ ακόλουθα:
« Οι ρυθμίσεις αφ΄ ενός θα σέβονται τον προγραμματισμό των μαθητών και των οικογενειών τους... Καθίσταται δε σαφές ότι οι αλλαγές αυτές δε θίγουν καμία κατηγορία μετεγγραφομένων. Οι δε ευνοϊκές ρυθμίσεις που προχωρά το Υπουργείο, στο πλαίσιο των μετεγγραφών, είναι λόγω των δύσκολων οικονομικών συγκυριών που αντιμετωπίζουν οι Ελληνικές Οικογένειες εξαιτίας της κρίσης».
Με τη διάταξη, όμως, του άρθρου 25 του σχεδίου νόμου, είναι απολύτως βέβαιο ότι δημιουργείται θέμα σε βάρος των πολυτέκνων και των τέκνων πολυτέκνων, επειδή πολλά ΑΕΙ και ΤΕΙ θα ερμηνεύουν κατά το δοκούν τις διατάξεις αυτές για τους πολυτέκνους και θα τους ταλαιπωρούν, όταν μάλιστα με τη διάταξη του άρθρου 27 περ. στ του σχεδίου νόμου ρητώς ορίζεται ότι:
« Καταργούνται..... κάθε άλλη, γενική η ειδική, διάταξη, που ρυθμίζει θέματα του παρόντος νόμου ή είναι αντίθετη προς τις διατάξεις του».
Έτσι εάν κάποιος πολύτεκνος ή τέκνο πολυτέκνου:
α) έχει επιτύχει στο ΤΕΙ Χαλκίδος και ζητήσει μετεγγραφή για το ΤΕΙ Αθήνας ή Πειραιά δεν πρόκειται να μετεγγραφεί, αφού η Χαλκίδα εντάσσεται στο Λεκανοπέδιο Αττικής,
β) έχει επιτύχει σε ΤΕΙ Πάτρας η Θεσσαλονίκης κλπ. και ζητήσει μετεγγραφή για το ΤΕΙ Αθήνας ή Πειραιά ενδέχεται να βρεθεί αντί για Αθήνα ή Πειραιά ......στην Χαλκίδα, αφού η Χαλκίδα εντάσσεται στο Λεκανοπέδιο Αττικής!!!
Αυτά, όμως, είναι ευθέως αντίθετα στα μέχρι σήμερα ισχύοντα, όταν μάλιστα η κατηγορία των πολυτέκνων και των τέκνων πολυτέκνων είναι η μόνη κατηγορία που η προστασία τους στηρίζεται στη Συνταγματική επιταγή του άρθρου 21 παρ. 2.
Εν όψει των παραπάνω και με δεδομένη την διατυπωθείσα άποψη του Υπουργείου και για να μην υπάρξουν και δημιουργηθούν προβλήματα σε βάρος των πολυτέκνων και των τέκνων τους είναι αναγκαίο στο τέλος της παρ. 1Α του σχεδίου νόμου να προστεθεί διάταξη με αρίθμηση 1Β, το περιεχόμενο της οποίας να έχει ως εξής:
« 1Β. Οι παραπάνω ρυθμίσεις δε θίγουν τους πολυτέκνους και τα τέκνα πολυτέκνων, που μετεγγράφονται στα δύο πρώτα έτη των σπουδών τους, χωρίς οποιοδήποτε περιορισμό, στην αντίστοιχη Σχολή ή Τμήμα Σχολής ΑΕΙ ή ΤΕΙ, πού είναι πλησιέστερη του τόπου κατοικίας των γονέων τους ή στην πόλη που φοιτά αδελφός ή αδελφή τους».
Με την βεβαιότητα ότι η Επιτροπή θα υιοθετήσει την παραπάνω διάταξη και δεν θα θιγούν οι πολύτεκνες οικογένειες και μάλιστα σ΄ αυτή την περίοδο της οικονομικής κρίσης, αφού κάθε άλλη ρύθμιση θα καταστήσει αδύνατη τη συνέχιση των σπουδών των παιδιών των πολυτέκνων, δεδομένου ότι είναι αδύνατη η εκ μέρους τους συντήρηση δύο ή τριών σπιτιών.

Με εκτίμηση
Για την ΑΣΠΕ

Ο Πρόεδρος Ο Γεν. Γραμματέας



Βασίλειος Θεοτοκάτος Εμμανουήλ Χρυσόγελος




Τι προβλέπει ο νέος νόμος για τις μετεγγραφές... όπως ψηφίσθηκε από τη Βουλή.
15.09.10 





O νέος νόμος για τις μετεγγραφές των φοιτητών όπως ακριβώς ψηφίστηκε από την ολομέλεια της Βουλής.


ΤΙ ΠΡΟΒΛΕΠΕΙ Ο ΝΕΟΣ ΝΟΜΟΣ ΓΙΑ ΤΙΣ ΜΕΤΕΓΓΡΑΦΕΣ ΦΟΙΤΗΤΩΝ



(Περιέχεται στο Ν. “Ανάπτυξη της Δια Βίου Μάθησης και Λοιπές Διατάξεις»)


Άρθρο 25
Μετεγγραφές φοιτητών και σπουδαστών

1. Μετά την παράγραφο 1 του άρθρου 1 του ν. 3282/ 2004 (ΦΕΚ 208 Α΄) προστίθεται παράγραφος 1Α ως εξής:
«1Α. Από το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011 οι κατ’ εξαίρεση μετεγγραφές που προβλέπονται στην προηγούμενη παράγραφο διενεργούνται στα τμήματα υποδοχής των Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. του Λεκανοπεδίου Αττικής και του Νομού Θεσσαλονίκης ως εξής:
Τα αντίστοιχα Τμήματα των Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. του Λεκανοπεδίου Αττικής και του Νομού Θεσσαλονίκης
ομαδοποιούνται σύμφωνα με τα ακόλουθα:
α) ως Πανεπιστήμια του Λεκανοπεδίου Αττικής νοούνται το Εθνικό και Καποδιστριακό Πανεπιστήμιο Αθηνών,
το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο, το Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών, το Γεωπονικό Πανεπιστήμιο Αθηνών,
το Πανεπιστήμιο Πειραιώς, το Πάντειο Πανεπιστήμιο Κοινωνικών και Πολιτικών Επιστημών και το Χαροκόπειο Πανεπιστήμιο,
β) ως Τ.Ε.Ι. του Λεκανοπεδίου Αττικής νοούνται το Τ.Ε.Ι. Αθήνας, το Τ.Ε.Ι. Πειραιά και το Τ.Ε.Ι. Χαλκίδας,
γ) ως Πανεπιστήμια του Νομού Θεσσαλονίκης νοούνται το Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης και το
Πανεπιστήμιο Μακεδονίας Οικονομικών και Κοινωνικών Επιστημών και
δ) ως Τ.Ε.Ι. του Νομού Θεσσαλονίκης νοείται το ομώνυμο Τ.Ε.Ι.. Ο αριθμός των αιτούμενων μετεγγραφή φοιτητών και σπουδαστών στα τμήματα των Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. των ανωτέρω ομάδων κατανέμεται στα αντίστοιχα Τμήματα κάθε ομάδας κατ’ αναλογία προς τον αριθμό εισακτέων των Τμημάτων αυτών. Εφόσον για συγκεκριμένο Τμήμα έχει υποβληθεί αριθμός αιτήσεων μεγαλύτερος από τον αριθμό που έχει κατανεμηθεί στο Τμήμα αυτό κατά το προηγούμενο εδάφιο, η μετεγγραφή των φοιτητών και σπουδαστών πραγματοποιείται στα Τμήματα αυτά με κριτήριο το συνολικό αριθμό των μορίων που συγκέντρωσε κάθε ενδιαφερόμενος στις πανελλαδικές εξετάσεις.»

2. Η παράγραφος 2 του άρθρου 1 του ν. 3282/2004 αντικαθίσταται ως εξής:
«2. α) Δικαίωμα υποβολής αίτησης για μετεγγραφή έχουν επίσης από το ακαδημαϊκό έτος 2010-2011 τα τέκνα των γονέων των οποίων ο μέσος όρος του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος των τριών τελευταίων οικονομικών ετών δεν υπερβαίνει το ποσό των σαράντα πέντε χιλιάδων ευρώ. Το ποσό αυτό μπορεί να αναπροσαρμόζεται με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Στις περιπτώσεις αυτές δικαίωμα υποβολής αίτησης για μετεγγραφή έχουν όσοι βρίσκονται στο πρώτο εξάμηνο σπουδών. Το δικαίωμα αυτό διατηρούν και όσοι βρίσκονται στο τρίτο εξάμηνο των σπουδών τους και εφόσον έχουν εξεταστεί επιτυχώς στο Τμήμα προέλευσης σε όλα τα υποχρεωτικά και με επιλογή υποχρεωτικά μαθήματα των δύο πρώτων εξαμήνων του ενδεικτικού προγράμματος σπουδών ή σε ίσο τουλάχιστον αριθμό μαθημάτων του ατομικού προγράμματος σπουδών του υποψήφιου για μετεγγραφή φοιτητή ή σπουδαστή.
β) Οι μετεγγραφές της προηγούμενης περίπτωσης δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν συνολικά σε ποσοστό το 14% του αριθμού των εισακτέων στο Τμήμα υποδοχής. Το ποσοστό αυτό κατανέμεται σε 4% για τις μετεγγραφές φοιτητών και σπουδαστών που βρίσκονται στο πρώτο εξάμηνο των σπουδών τους και σε 10% για τις μετεγγραφές όσων βρίσκονται στο τρίτο εξάμηνο των σπουδών τους. Ειδικώς, για τα τμήματα υποδοχής των Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. του Λεκανοπεδίου Αττικής και του Νομού Θεσσαλονίκης, οι μετεγγραφές της προηγούμενης περίπτωσης δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν σε ποσοστό το 9% του αριθμού των εισακτέων στο Τμήμα υποδοχής. Το ποσοστό αυτό κατανέμεται σε 4% για τις μετεγγραφές φοιτητών και σπουδαστών που βρίσκονται 20 στο πρώτο εξάμηνο των σπουδών τους και σε 5% για τις μετεγγραφές όσων βρίσκονται στο τρίτο εξάμηνο των σπουδών τους. Αν το σύνολο των αιτήσεων που έχει υποβληθεί για ορισμένο Τμήμα υπερβαίνει τον αριθμό που αντιστοιχεί στα παραπάνω ποσοστά, προηγούνται τα τέκνα των οικογενειών με το μικρότερο μέσο όρο του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος. Αν ο μέσος όρος
του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος είναι ίσος, λαμβάνεται υπόψη, προκειμένου για μετεγγραφή φοιτητών ή σπουδαστών που βρίσκονται στο πρώτο εξάμηνο των σπουδών τους, ο συνολικός αριθμός των μορίων που συγκέντρωσαν οι αιτούντες στις πανελλαδικές εξετάσεις και, προκειμένου για μετεγγραφή φοιτητών ή σπουδαστών που βρίσκονται στο τρίτο εξάμηνο, η συνολική βαθμολογία τους στο Τμήμα προέλευσης στα δύο πρώτα εξάμηνα. Αν και ο συνολικός αριθμός των μορίων ή η συνολική βαθμολογία ταυτίζονται, επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση η μετεγγραφή των ισοβαθμούντων καθ’ υπέρβαση του αριθμού που αντιστοιχεί στα παραπάνω ποσοστά.»

3. Η παράγραφος 3 του άρθρου 1 του ν.3282/2004 αντικαθίσταται ως εξής:
«3. Επιτρέπονται μετεγγραφές φοιτητών ή σπουδαστών με αδελφό ή αδελφή που φοιτά σε τμήμα Πανεπιστημίου ή Τ.Ε.Ι., διαφορετικής πόλης της μόνιμης κατοικίας των γονέων, εφόσον ο μέσος όρος του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος των τριών τελευταίων οικονομικών ετών δεν υπερβαίνει το ποσό των σαράντα πέντε χιλιάδων ευρώ. Το ποσό αυτό μπορεί να αναπροσαρμόζεται με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως. Στις περιπτώσεις αυτές, δικαίωμα υποβολής αίτησης για μετεγγραφή έχουν οι φοιτητές ή σπουδαστές που βρίσκονται στο πρώτο, στο τρίτο ή στο πέμπτο εξάμηνο των σπουδών τους. Με την επιφύλαξη των επόμενων εδαφίων, επιτρέπεται χωρίς κανένα οικονομικό και ποσοτικό περιορισμό η μετεγγραφή και των δύο αδελφών σε αντίστοιχα Τμήματα Πανεπιστημίων ή Τ.Ε.Ι. που βρίσκονται εκτός του Λεκανοπεδίου Αττικής και του Νομού Θεσσαλονίκης. Ειδικώς, για τις μετεγγραφές σε τμήματα των Πανεπιστημίων και Τ.Ε.Ι. του Λεκανοπεδίου Αττικής και του Νομού Θεσσαλονίκης, εκτός των περιορισμών του πρώτου και του τρίτου εδαφίου της παραγράφου αυτής, το ποσοστό των μετεγγραφομένων δεν επιτρέπεται να υπερβαίνει το 4% επί του αριθμού των εισακτέων του Τμήματος υποδοχής. Το ποσοστό αυτό κατανέμεται σε 2%, 1% και 1% για τις μετεγγραφές φοιτητών ή σπουδαστών που βρίσκονται στο πρώτο, στο τρίτο και στο πέμπτο εξάμηνο των σπουδών τους, αντίστοιχα. Αν το σύνολο των αιτήσεων που έχει υποβληθεί για ορισμένο Τμήμα υπερβαίνει τον αριθμό που αντιστοιχεί στα ποσοστά αυτά, λαμβάνεται υπόψη ο μικρότερος μέσος όρος οικογενειακού εισοδήματος και, αν ο μέσος όρος του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος είναι ίσος, προκειμένου για
μετεγγραφή φοιτητών ή σπουδαστών που βρίσκονται στο πρώτο εξάμηνο των σπουδών τους, ο συνολικός αριθμός των μορίων που συγκέντρωσαν οι αιτούντες στις πανελλαδικές εξετάσεις και προκειμένου για μετεγγραφή φοιτητών ή σπουδαστών που βρίσκονται στο τρίτο ή στο πέμπτο εξάμηνο, ο αριθμός των μαθημάτων στα οποία εξετάστηκαν επιτυχώς στα δύο ή στα τέσσερα πρώτα εξάμηνα, αντίστοιχα. Αν και ο αριθμός των μαθημάτων στα οποία εξετάστηκαν επιτυχώς ταυτίζεται, τότε λαμβάνεται υπόψη η συνολική βαθμολογία. Αν και ο συνολικός αριθμός των μορίων ή η συνολική βαθμολογία ταυτίζονται, επιτρέπεται κατ’ εξαίρεση η μετεγγραφή των ισοβαθμούντων καθ’ υπέρβαση του αριθμού που αντιστοιχεί στα παραπάνω ποσοστά.»

4. Στο πρώτο εδάφιο της περίπτωσης β΄ της παραγράφου 5 του άρθρου 1 του ν. 3282/2004, η φράση «τα τέ-
κνα των οποίων ένας τουλάχιστον γονέας» αντικαθίσταται ως εξής: «φοιτητές ή σπουδαστές οι οποίοι είναι γονείς ή τέκνα ή αδελφοί ή σύζυγοι ατόμου που».

5. Η παράγραφος 7 του άρθρου 1 του ν. 3282/2004 αντικαθίσταται ως εξής:
«7. α) Η αίτηση μετεγγραφής υποβάλλεται από τον ενδιαφερόμενο φοιτητή ή σπουδαστή ηλεκτρονικά, μετά την εγγραφή του στο Τμήμα προέλευσης, σε ειδικά ανεπτυγμένο για τις μετεγγραφές πληροφοριακό σύστημα, με την επιφύλαξη των οριζομένων στην υπουργική απόφαση της περίπτωσης δ΄. Η αίτηση αυτή επέχει τη μορφή υπεύθυνης δήλωσης (ν. 1599/1986, ΦΕΚ 75 Α΄) του ενδιαφερομένου για την ακρίβεια των δηλούμενων στοιχείων. Μέσα σε επτά ημέρες από τη λήξη της ημερομηνίας υποβολής των αιτήσεων οι ενδιαφερόμενοι ειδοποιούνται για το αποτέλεσμα της αίτησής τους μέσω ηλεκτρονικού εγγράφου.
β) Οι φοιτητές και σπουδαστές των οποίων οι αιτήσεις έχουν γίνει δεκτές υποβάλλουν ακολούθως στο Τμήμα υποδοχής τα πρωτότυπα όλων των απαιτούμενων κατά περίπτωση δικαιολογητικών για την απόδειξη των προϋποθέσεων μετεγγραφής, τα οποία ορίζονται με την απόφαση της περίπτωσης δ΄, με βάση τη δήλωση που έχουν κάνει στο πληροφοριακό σύστημα, καθώς και το ηλεκτρονικό έγγραφο που τους έχει αποσταλεί.
γ) Αν υποβληθούν ανακριβή, ψευδή ή πλαστά δικαιολογητικά ή αναληθής υπεύθυνη δήλωση, η μετεγγραφή ανακαλείται υποχρεωτικά με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης του Τμήματος υποδοχής και ο φοιτητής ή σπουδαστής διαγράφεται από τα μητρώα του Τμήματος υποδοχής. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται το αρμόδιο όργανο και η διαδικασία επιβολής των κυρώσεων οι οποίες, εφόσον αποδειχθεί υπαιτιότητα, αποκλείουν την επανεγγραφή του υπεύθυνου φοιτητή ή σπουδαστή στο Τμήμα προέλευσης. Στο όργανο αυτό μετέχει ένας τουλάχιστον δικαστικός λειτουργός.
δ) Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται οι περιπτώσεις στις οποίες η υποβολή της αίτησης δεν γίνεται ηλεκτρονικά, η διαδικασία της μη ηλεκτρονικής αίτησης, τα απαιτούμενα κατά περίπτωση δικαιολογητικά, οι προθεσμίες που αφορούν στην υποβολή των ηλεκτρονικών αιτήσεων και των δικαιολογητικών, την εξέταση των υποβληθέντων δικαιολογητικών, τη λήψη απόφασης από τη Γενική Συνέλευση του Τμήματος υποδοχής, καθώς και κάθε σχετικό θέμα.»

6. Η παράγραφος 8 του άρθρου 1 του ν. 3282/2004 αντικαθίσταται ως εξής:
«8. Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων, που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, καθορίζονται τα ποσοστά μετεγγραφής των σπουδαστών κατά σύστημα εισαγωγής στα Τ.Ε.Ι.. Σε κάθε περίπτωση τα ποσοστά κάθε κατηγορίας μετεγγραφών στα Τ.Ε.Ι. του παρόντος άρθρου ισχύουν και επί των θέσεων εισακτέων κατά σύστημα εισαγωγής με κατώτατο όριο μία τουλάχιστον θέση μετεγγραφής.»

7. Στο τέλος της παραγράφου 11 του άρθρου 1 του ν. 3282/2004, προστίθενται οι λέξεις «και των αποφοίτων Τ.Ε.Ε. που εισήχθησαν σε Τ.Ε.Ι.».

8. Η παράγραφος 12 του άρθρου 1 του ν. 3282/2004 αντικαθίσταται ως εξής:
«12. Αν δεν ορίζεται διαφορετικά στις διατάξεις του παρόντος, υπέρβαση του ποσοστού των μετεγγραφών δεν επιτρέπεται σε καμία απολύτως περίπτωση.»

9. Το πρώτο εδάφιο της περίπτωσης α΄ της παραγράφου 6 του ίδιου άρθρου αντικαθίσταται ως εξής:
«Με την επιφύλαξη της παραγράφου 1Α, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις των προηγούμενων παραγράφων, δικαίωμα μετεγγραφής υφίσταται μόνο για ένα από τα τμήματα κατ’ επιλογή του ενδιαφερομένου, που είναι πλησιέστερα στον τόπο κατοικίας του ή του προσώπου (γονέα, τέκνου, αδελφού ή συζύγου) σε σχέση με το οποίο στοιχειοθετείται το δικαίωμα μετεγγραφής, σύμφωνα με τις προηγούμενες παραγράφους, και είναι αντίστοιχο με το Τμήμα προέλευσης.»




ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟ ΠΑΙΔΕΙΑΣ
ΔΙΑ ΒΙΟΥ ΜΑΘΗΣΗΣ ΚΑΙ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ


Δελτίο Τύπου 09/07/2010


Ευνοϊκές ρυθμίσεις και εξορθολογισμός για τις μετεγγραφές φοιτητών




Το Υπουργείο Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων αναγνωρίζοντας τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν οι ελληνικές οικογένειες εξαιτίας της οικονομικής συγκυρίας, προτίθεται να προχωρήσει σε ρυθμίσεις στο πλαίσιο των μετεγγραφών που αφενός θα σέβονται τον προγραμματισμό των μαθητών και των οικογενειών τους και αφετέρου θα ενισχύουν τη σωστότερη λειτουργία των Ιδρυμάτων.

Καθίσταται δε σαφές ότι οι αλλαγές αυτές δε θίγουν καμία κατηγορία μετεγγραφομένων.

Η τροπολογία αναφέρεται στα εξής:

- Επιτρέπεται η μετεγγραφή νεοεισαχθέντων φοιτητών σε Πανεπιστήμια και ΤΕΙ για οικονομικούς λόγους, εφόσον ο μέσος όρος του συνολικού οικογενειακού εισοδήματος, των τριών τελευταίων οικονομικών ετών δεν υπερβαίνει το ποσό των 45.000 €, σε ποσοστό θέσεων 4% επί του αριθμού των εισακτέων, με βάση το σύνολο των μορίων που πέτυχαν στις Πανελλήνιες Εξετάσεις.

- Στη δυνατότητα αδελφών να μετεγγράφονται ελεύθερα προς τα αντίστοιχα Τμήματα Πανεπιστημίων ή ΤΕΙ εκτός λεκανοπεδίου Αττικής και νομού Θεσσαλονίκης, απαλλάσσοντας τις οικογένειες από το βάρος της συντήρησης τριών νοικοκυριών.

- Στην ομαλότερη λειτουργία των Πανεπιστημίων και ΤΕΙ με ισοκατανομή των μετεγγραφομένων, βάσει του συνολικού αριθμού μορίων που πέτυχαν στις Πανελλήνιες εξετάσεις, όταν υπάρχουν αντίστοιχα Τμήματα στην ίδια γεωγραφική περιοχή. 

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις