Κυριακή, 10 Ιανουαρίου 2010

Αήθης επίθεση ορθοδόξου(?) ιστολογίου Εναντίον του π.Σαράντη Σαράντου.





http://anavaseis.blogspot.com/2010/01/blog-post_10.html


Παραθέτουμε το εμπαθέστατο κείμενο με υπογραμμισμένες τις προσωπικές επιθέσεις εναντίον του π. Σαράντη Σαράντου, όπου πέραν των άλλων γράφει επί λέξη :«διαθέτοντας ήδη μεγάλο υπηρετικό προσωπικό και πολύ χρήμα.»

http://amethystosbooks.blogspot.com/2010/01/blog-post_10.html
 «ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ...ΓΑΒΡΙΗΛΙΑ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΗ

Η γερόντισσα Γαβριηλία είναι θύμα μιας θλιβερής παρεξηγήσεως και συκοφαντήσεως από μέρους της ιεραρχίας της Εκκλησίας. Σημείο και αυτό των τραγικών στιγμών, της πνευματικής ανεπάρκειας της εκκλησίας και της θεολογίας μας. Συμπύκνωση της παρεξηγήσεως αποτέλεσε γνωστή ραδιοφωνική εκπομπή, στο ραδιόφωνο της Αρχιεπισκοπής με την συνεργασία του πολύ γνωστού πρ. Σαράντη Σαράντου. Θλιβερότατη εκπομπή η οποία για να στηρίξει την αντιπάθειά της όχι μόνον επικαλέστηκε τους γνωστούς ποιμαντικούς σκοπούς αλλά αναγκάστηκε να συγκρουστεί με πλήθος λαϊκών οι οποίοι διαφωνούσαν. Ο γνωστός πρ. Σαράντης Σαράντος παρέμεινε ανένδοτος στις απαιτήσεις αυθεντίας που κουβαλά παρότι και ο ίδιος δεν μπορεί να δεί τον εαυτό του όπως όλοι μας. Παρότι είναι πλέον γνωστό σε πολλούς ότι τιμάται σαν επίσκοπος ή και αρχιεπίσκοπος από τους οπαδούς του και η ζωή του ακολουθεί τον δρόμο της δόξας εδώ και πολύ καιρό δηλ. διαθέτοντας ήδη μεγάλο υπηρετικό προσωπικό και πολύ χρήμα.

ΟΛΗ Η ΠΑΡΕΞΗΓΗΣΗ ΣΤΗΡΙΖΕΤΑΙ ΣΤΟ ΓΕΓΟΝΟΣ ΟΤΙ ΤΑΥΤΙΖΕΤΑΙ ΤΟ ΒΙΒΛΙΟ «Η ΑΣΚΗΤΙΚΗ ΤΗΣ ΑΓΑΠΗΣ» ΜΕ ΑΥΤΗ ΤΗΝ ΙΔΙΑ ΤΗ ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΓΑΒΡΙΗΛΙΑ.

Τυπικό λάθος ανώριμων πνευματικά ανθρώπων οι οποίοι λόγω των υψηλών Θέσεων που επιδιώκουν και που καταλαμβάνουν δυσκολεύουν και αιχμαλωτίζουν τις συνειδήσεις μας.

Δεν πρέπει να μείνει απαρατήρητο από κανέναν πως η συγγραφεύς του βιβλίου δεν συνεχίζει και δεν μιμείται την ζωή της γ. Γαβριηλίας. Θέλουμε να πούμε πως τό βιβλίο περιέχει την πρόσληψη της γερόντισσας από μέρους ενός ανθρώπου ο οποίος εγκατέλειψε το δρόμο της γερόντισσας. Τουτέστιν αυτή η εγκατάλειψη περιέχεται στο εν λόγω βιβλίο και ουδεμία σχέση έχει το περιεχόμενο αυτό με την γ. Γαβριηλία.

     Aμέθυστος»
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
Θα πρέπει να εξηγήσει στο κατάπτυστο αυτό λιβελογράφημα, αν έχει στοιχεία για όσα κατηγορεί, για υπηρέτες, χρήμα, και όλα τα άλλα.
Αν δεν το κάνει επαφίεται στις συνειδήσεις σας, και στην κρίση σας.

Θα παραθέσουμε και την θέση για το επίμαχο βιβλίο που αναρτήθηκε στον Όρθρο

ΕΝΣΤΑΣΕΙΣ ΕΠΙ ΤΩΝ ΕΝΣΤΑΣΕΩΝ

Συνολική ἀπάντηση στίς ἐνστάσεις  γιά τήν
βιβλιοκριτική στήν "Ασκητική τῆς Ἀγάπης" (Γαβριηλίας πρώην μοναχῆς)

Ἐπειδή πολλοί εἶναι αὐτοί πού ἔκαναν τόν κόπο νά διαβάσουν τή βιβλιοκριτική μας περί τῆς "Ἀσκητικῆς τῆς Ἀγάπης" ἀλλά καί νά τοποθετηθοῦν  εἴτε θετικά, ἐπιδοκιμάζοντας τίς θέσεις μας, εἴτε ἀρνητικά, ἀποδοκιμάζοντας τή στάση μας, ὀφείλουμε νά κάνουμε κάποιες ἀπαραίτητες ἐπεξηγήσεις.
Κατ' ἀρχήν θέλουμε νά ἐκφράσουμε τή λύπη μας γιά τό γεγονός ὅτι πολλοί ἀπ' ὅσους διαφώνησαν μέ τή στάση μας καί οἱ ὁποῖοι θεωροῦν ὅτι μέ τό βιβλίο αὐτό μαθήτευσαν στήν ἀγάπη, κάθε ἄλλο παρά ἀγάπη μᾶς ἔδειξανἘπιτέθηκαν μέ σφοδρότητα καί ἐμπάθεια, ὄχι στίς θέσεις μας, ἀλλά πρός τά πρόσωπά μας καί μᾶς προσῆψαν ἀπίθανες καί φανταστικές κατηγορίες.
Ἕνα ἄλλο γεγονός πού ἀφάνταστα μᾶς λυπεῖ, ὡς ποιμένες τῶν ἐσχάτων καί χαλεπῶν αὐτῶν καιρῶν τῆς γενικῆς σχεδόν ἀποστασίας, εἶναι τό γεγονός ὅτι ἡ μεγαλύτερη πλειοψηφία τῶν ἀντιδρώντων δέν ἔκανε τόν κόπο νά μελετήσει, νά ἐπεξεργαστεῖ καί νά περάσει ἀπό κρίση τίς θέσεις καί τά ἐπιχειρήματά μας ἀλλά μᾶς κατηγορεῖ, κινουμένη προφανῶς ἀπό ἄκρατη προσωπολατρεία, ἁπλῶς διότι τολμήσαμε νά κρίνουμε τή γερόντισσα Γαβριηλία.  Τό ἐπιχείρημα τῶν περισσοτέρων ἀπό τούς ἀνθρώπους αὐτούς πού ἀντιπαρατίθενται στά ἀμέτρητα δικά μας ἐπιχειρήματα - σωστά ἤ ἐσφαλμένα δέν ἔχει σημασία- εἶναι ἕνα καί μοναδικό: δέν δικαιοῦσθε ἐσεῖς οἱ ἁμαρτωλοί, οἱ φανατικοί, οἱ ἄγευστοι τῆς Θείας Χάριτος (αὐτοί εἶναι οἱ χαρακτηρισμοί πού, ἐπιτυχημένα ὁμολογοῦμε, μᾶς προσδίδουν) νά κρίνετε τήν ἁγία γερόντισσα Γαβριηλία.
Ἀπαντώντας λοιπόν πρός αὐτούς ἀλλά καί πρός τό ἀνυπόστατο ἐπιχείρημά τους θά θέλαμε νά τούς συστήσουμε νά διαβάσουν τή μελέτη προσεκτικά καί κυρίως ἀπροκατάληπτα, χωρίς νά θίγονται ἀπό τό γεγονός ὅτι κρίνεται ἡ ἀγαπημένη τους γερόντισσα.  Ὡς Ὀρθόδοξοι ὀφείλουμε νά δείχνουμε ταπείνωση, νά εἴμαστε ἕτοιμοι νά ἀναγνωρίσουμε τά σφάλματά μας,  ἀλλά νά ἔχουμε  καί κρίση, ἑτοιμότητα καί νήψη ἡ ὁποία καί μόνο θά μᾶς διασώσει στούς ἐσχάτους καιρούς καί θά μᾶς βοηθήσει νά ἀναγνωρίσουμε τά σημεῖα τοῦ Ἀντιχρίστου ὥστε νά μήν τόν προσκυνήσουμε.
Διαβάζοντας, λοιπόν, κανείς προσεκτικά καί ἀπροκατάληπτα τή μελέτη μας θά διαπιστώσει ὅτι καί ἀπό αὐτήν ἀκόμα τήν ἐπικεφαλίδα τονίζεται τό γεγονός ὅτι ἡ κριτική ἀπευθύνεται πρός τό βιβλίο "Ἀσκητική τῆς Ἀγάπης" καί ὄχι πρός τό πρόσωπο τῆς γερόντισσας Γαβριηλίας τήν ὁποία δέν γνωρίσαμε οἱ ἴδιοι καί ἴσως αὐτό νά μᾶς βοηθάει στό νά κρίνουμε πιό ἀντικειμενικά τά γραφόμενα. Συνεπῶς τό ἐπιχείρημα ὅτι ἡ γερόντισσα Γαβριηλία ἦταν ἁγία δεν ἀναιρεῖ τόν ἰσχυρισμό μας ὅτι τό ἐν λόγῳ βιβλίο εἶναι ἐπιβλαβές ἀφοῦ τά δύο αὐτά - ἡ γερόντισσα καί τό βιβλίο- μπορεῖ νά εἶναι καί ἄσχετα μεταξύ τους.
Ἐξακολουθώντας, λοιπόν, νά ἔχουμε τήν ἴδια πεποίθηση γιά τήν ἀξία τοῦ βιβλίου αὐτοῦ, ἡ ὁποία ὁμολογοῦμε πώς ἐνισχύεται ἀπό τά κρούσματα προσωπολατρείας καί  φανατισμοῦ τῶν ἀναγνωστῶν του, ἐξηγοῦμε, αὐτή τή φορά συνοπτικά,  τούς λόγους γιά τούς ὁποίους θεωροῦμε τό βιβλίο ξένο πρός τήν ὀρθόδοξη πνευματικότητα, συγκρητιστικό, προπαγανδιστικό τῆς Νέας Ἐποχῆς καί ἄρα καί ἐπιζήμιο καί καταστροφικό.
Κάτ' ἀρχήν ἔχει γιά ἐμᾶς πολύ μεγάλη σημασία τό γεγονός ὅτι τό βιβλίο προέρχεται ἀπό τήν γραφίδα μιᾶς ἀποσχηματισμένης μοναχῆς, μιᾶς μοναχῆς δηλαδή, ἡ ὁποία ἀρνήθηκε τίς ὑποσχέσεις τίς ὁποῖες ἔδωσε ἐνώπιον Θεοῦ καί ἀνθρώπων.  Ἄς μήν ἐκλειφθεῖ αὐτό ὡς κατάκριση διότι ἡ γυναῖκα αὐτή αὔριο μπορεῖ νά μετανοήσει καί νά ἁγιάσει.  Ὅμως πῶς μπορεῖ ἕνας ὀρθόδοξος Χριστιανός νά ἐμπιστευθεῖ τό κριτήριο καί τά βιώματα ἑνός τέτοιου ἀνθρώπου;  "Τυφλός τυφλόν ἐάν ὁδηγεῖ, ἀμφότεροι εἰς βόθυνον πεσοῦνται"  Αὐτός εἶναι ὁ λόγος πού πρέπει νά ἐμπιστευόμαστε ὅσους ἀποδεδειγμένα κατάφεραν νά φθάσουν πρῶτα στό σημεῖο πού καί ἐμεῖς ἐπιθυμοῦμε, τή θέωση, καί μόνο αὐτούς, τούς ἁγίους δηλαδή, νά ἔχουμε ὡς ὁδηγούς.  Δέν εἶναι λοιπόν ἐπιζήμιο ἕνα βιβλίο ὅταν ὁ συγγραφέας του, ἀποδεδειγμένα πλέον, δέν κατέχει τό θέμα μέ τό ὁποῖο ἀσχολεῖται;

Ἡ συγγραφέας λοιπόν τοῦ βιβλίου, πιστεύοντας στήν ἁγιότητα τοῦ βίου τῆς γερόντισσας Γαβριηλίας, μᾶς προβάλλει τή γερόντισσα ὡς πρότυπο γιά τήν πνευματική ζωή.  Τό περίεργο ὅμως εἶναι ὅτι τό "πρότυπο αὐτό", τοὐλάχιστον σύμφωνα με το βιβλίο, πάσχει σοβαρά.  Πῶς γιά παράδειγμα νά θεωρήσουμε ἁγία κάποια γιά τήν ὁποῖα πουθενά δέν ἀναφέρεται ὅτι εἶχε οὐσιαστική καί πραγματική ἐπικοινωνία μέ ἕναν πνευματικό, κάποια ἡ ὁποία ἄν καί ἔφερε τό μοναχικό ἔνδυμα δέν ἀναφέρεται πουθενά νά ὑποτάχθηκε σέ κάποια γερόντισσα ἀλλά ἀκολουθοῦσε πάντα τό ἴδιον θέλημα αὐτοανακηρυχθεῖσα ἡ ἴδια ὡς γερόντισσα καί κατευθύνοντας ἄλλους ἐνῷ κατά τόν ἅγιο Γρηγόριο "καθαρθῆναι δεῖ πρῶτον καί εἶτα καθάραι", κάποια πού ἄν κά ἔφερε τό σχῆμα δέν ἀναφέρεται πουθενά νά εἶχε ἰδιαίτερη σχέση μέ τίς ἱερές ἀκολουθίες καί τά ἅγια μυστήρια μέσῳ τῶν ὁποίων δίδεται ἡ Θεία Χάρις, ἡ Κάθαρση ὁ Φωτισμός καί ἡ Θέωση;

Πῶς νά θέσουμε ὡς πρότυπο μιά ὀρθόδοξη μοναχή ἡ ὁποία, σύμφωνα πάντοτε μέ τό βιβλίο:
·         ἔμενε σέ ἰνδουϊστικά μοναστήρια καί ἑόρταζε σ' αὐτά τίς μεγάλες Χριστιανικές ἑορτές.
·         Συναναστρεφόταν ἀπροϋπόθετα καί συμπροσευχόταν μέ ὅλους, ἑτεροδόξους ἀλλά καί ἑτεροθρήσκους, χωρίς νά τονίζει τις τρομερές διαφορές, ὑπογραμμίζοντας ἀντιθέτως κάποιες ὁμοιότητες εἴτε διογκωμένες εἴτε ἀνύπαρκτες καί κατασκευασμένες.
·         Δίδασκε σέ ὁπαδούς τῆς αἱρέσεως τῶν Κουακέρων, γιά τούς ὁποίους ἐπιμελῶς ἀποκρύπτεται ὅτι εἶναι αἱρετικοί, ἑρμηνεία τοῦ Εὐαγγελίου.
·         Τηροῦσε αὐστηρά τούς κανόνες τῆς χορτοφαγίας, μιᾶς χορτοφαγίας μάλιστα οὔτε τυχαίας οὔτε "ὑγιεινῆς" ἀλλά μιᾶς, ἰνδουιστικῆς προελεύσεως χορτοφαγίας, - αὐτό ἀποδεικνύεται στή μελέτη μας (προσκλήσεις σέ συνέδρια Χορτοφαγίας, κατηγορίες γιά ὅσους τρῶνε ἀκρίδες, ψάρια ἤ βακαλάο καί ταραμάδες, ταύτιση τοῦ Θεοῦ μέ τό σύμπαν κ.ο.κ).
·         Μετεῖχε σέ εἰδωλολατρικές ἀκόμα τελετές, στίς ὁποῖες λατρευόταν ὁ γκουροῦ, ἀρνουμένη  τό ἅγιο βάπτισμά της καί λατρεύουσα δαιμόνια.
·         Διάβαζε μανιωδῶς καί ἐξίσωνε τά γκουρουϊστικά βιβλία μέ τό ἅγιο Εὐαγγέλιο καί ὁδηγοῦσε τούς ἀνθρώπους σέ γκουροῦ τούς ὁποίους προέβαλλε ὡς ἁγιασμένα γεροντάκια
·         Πίστευε ὅτι ὑπάρχει στό σύμπαν μιά ἐνέργεια πού παίρνει ὁ ἄνθρωπος μέσα ἀπό τά δέντρα καί τή χάνει ἄν ἡ σάρκα του ἔρχεται σέ ἐπαφή μέ ὑφάσματα μαύρου χρώματοςΑὐτή ἡ ἄποψη πηγάζει ἀπό τήν ὁλιστική θεώρηση τοῦ κόσμου πού ἀποδέχονται πλήρως ὅλες οἱ ἀνατολικές θρησκεῖες.
·         Θεράπευε στά πλαίσια ἐπίσης τῆς θεωρίας αὐτῆς μέ τά χέρια σέ διάφορες στάσεις καί ἀσκοῦσε ἕνα εἶδος φυσιοθεραπείας ἐντελῶς ἄσχετο μέ τήν κλασική ἰατρική (θεράπευε πρίν ἀποκτήσει τό πτυχίο της, θεράπευε "χαρισματικά" ὅταν κοκκίνιζαν τά χέρια της  κ.α.).
·         Εἶχε συνεχῶς πειρασμικά καί δαιμονικά ὁράματα καί ὁράσεις, μηνύματα καί ἀγγελοφάνειες καί τίς ὁποῖες ἄκριτα δεχόταν ὡς θεϊκές παραγνωρίζοντας τό γεγονός ὅτι ὁ Σατανᾶς εὔκολα μετασχηματίζεται σέ ἄγγελο Φωτός καί ὅτι κατά τή διδασκαλία τῆς Γραφῆς καί τῶν Πατέρων "τά ἐνύπνια πολλούς ἐπλάνησαν".

Ὅλα λοιπόν τά παραπάνω κανένας λογικός καί σοβαρός ἄνθρωπος δέ μπορεῖ νά τά χαρακτηρίσει ὡς γνήσια ὀρθόδοξη πνευματικότητα. Μιᾶ τέτοια μοναχή καμμιά ἀπολύτως σχέση δέν ἔχει μέ τήν ὀρθόδοξη πίστη καί ζωή, ἀλλά τοὐναντίον πολεμάει καί καταρρίπτει κάθε τί τό ὀρθόδοξο.  Ἀκυρώνει τήν  ἀνάγκη τῆς προσευχῆς καί τῆς ἀνελλιποῦς μετοχῆς στή Θεία Λατρεία, ἀκυρώνει τήν διδασκαλία τῆς Ἐκκλησίας  περί τῆς πλάνης καί τῆς ἀποφυγῆς αὐτῆς μέσῳ τῆς ὑπακοῆς, τῆς ταπείνωσης καί τῆς νήψεως, ἀκυρώνει τούς ἱερούς κανόνες τῆς Ἐκκλησίας καί προβάλλει τόν ἰνδουϊσμό, τήν Πανθρησκεία,  καί τόν συγκρητισμό.  Μέ λίγα λόγια ἀντιστρέφει τό μήνυμα τοῦ Εὐαγγελίου καί διδάσκει ὅτι ὁ Χριστός δέν εἶναι τελικῶς  ὁ μόνος πού σώζει· ὅτι οἱ ἄνθρωποι ἁγιάζουν καί γίνονται πραγματικοί Χριστιανοί ἀρκεῖ νά προσφέρουν κοινωνικό καί φιλανθρωπικό ἔργο. 

Καί ἐρωτοῦμε ὅλους καί ἰδιαιτέρως ὅσους γνώρισαν τη γερόντισσα:
Εἶναι ὅλα αὐτά ἀληθινά; Ἄν ναί τότε τί εἴδους ἁγία ἤ ἀκόμα καί ὀρθόδοξη μπορεῖ νά χαρακτηριστεῖ ἡ γερόντισσα καί πῶς τίθεται ὡς πρότυπο στήν πνευματική ζωή;  Σέ τί ἀπό αὐτά ἤ ὁτιδήποτε ἄλλο πού ἀναφέρεται στό βιβλίο καλούμαστε νά τήν μιμηθοῦμε, ἐκτός φυσικά ἀπό τήν ἀξιόλογη κοινωνική της προσφορά;  Πόσο μοιάζει ὁ βίος τῆς γερόντισσας μέ τά συναξάρια τῶν ἁγίων ἀλλά καί τῶν συγχρόνων γεροντάδων;  Πόσο συμφωνεῖ καί συμβαδίζει ἡ θεωρία της καί ἡ πράξη της μέ τό Εὐαγγέλιο καί τήν ἀσκητική καί νηπτική παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας;


Ἄν ὄχι, ἄν δηλαδή δέν ἀληθεύουν ὅλα αὐτά ἀλλά εἶναι φαντασίες τῆς συγγραφέως τότε, γιατί οἱ ἐνστάσεις καί οἱ ἐπιθέσεις ἀκόμα, στρέφονται πρός ἐμᾶς καί ὄχι πρός τήν συκοφάντρια συγγραφέα;  Γιατί ἀντί νά συμπαραστέκεστε στήν προσπάθειά μας νά ἀποκατασταθεῖ ἡ ἀλήθεια μᾶς πολεμεῖτε;  Γιατί ἀπορεῖτε πού θέλουμε νά προστατεύσουμε τό ποίμνιο μας ἀπό ψευδῆ καί ἐπικίνδυνα πρότυπα;


Πάντως ἔχουμε τό παράπονο ὅτι κανείς ἀπό τούς διαφωνοῦντες δέν μπῆκε στή διαδικασία νά μελετήσει τή κριτική μας ἁπλῶς καί μόνο διότι, ὅλοι οἱ διαφωνοῦντες σοκαρισμένοι ἀπό τό τόλμημα καί μόνο τῆς κριτικῆς, δέν κατάλαβαν ὅτι αὐτή ἀπευθυνόταν πρός τό βιβλίο. Γι’ αὐτό θέλουμε ταπεινά νά συστήσουμε νά ξαναδιαβασθεῖ  ἡ μελέτη μας πιό προσεκτικά καί νά περάσει ἀπό αὐστηρή κρίση ( ὄχι κατάκριση ἀπευθείας καί ἄνευ κρίσεως) ἀπό ἀντιπαράθεση δηλαδή τῶν στοιχείων καί τῶν ἐπιχειρημάτων σέ σύγκριση μέ ὅσα ἡ Γραφή ἀναφέρει καί οἱ ἅγιοι τῆς Ἐκκλησίας μας διδάσκουν · διότι μόνο αὐτοί εἶναι ὁ ἀσφαλής ὁδηγός καί ὄχι ἡ δική μας ὑποκειμενικότητα, τό δικό μας προσωπικό καί ἐγωϊστικό κριτήριο καί ὁ συναισθηματισμός μας.
Τά ἐπιχειρήματα ὅμως πού τότε χρησιμοποιήσαμε φρονοῦμε ὅτι ἐνισχύονται καί ἀπό τήν πορεία τῆς συγγραφέως ἀλλά καί ἀπό ἄλλα στοιχεῖα πού ἔγιναν ἀργότερα γνωστά. Συγκεκριμένα παραπέμπουμε στήν ἐφημερίδα Εspresso 21.2. 2002, ὅπου σέ συνέντευξή του ὁ ἐπισήμως ἀπό τήν Ἐκκλησία τῆς Ἑλλαδός καταδικασθείς Περικλής Χάρος ὁμολογεῖ ὁ ἴδιος καί ἐπεξηγεῖ πῶς καί ἐκεῖνος πῆρε τό χάρισμά του ἀπό τή γερόντισσα Γαβριηλία.  Σημειωτέον ὅτι ὁ κος Χάρος θεραπεύει μέ ἰνδουϊστικές μεθόδους καίτοι παρουσιάζεται ὡς κληρικός, καί χρησιμοποιεῖ ὡς θεραπευτήριό του ἕναν ναΐσκο.  Ἐπίσης ὁ κος Χάρος ἔχει "βῆμα" σέ  κανάλι καί παραπλανεῖ πολύ κόσμο ὁδηγώντας  ἐκτός Ἐκκλησίας. 

Εἶναι τέλος φρονοῦμε ἀπαραίτητο νά διευκρινήσουμε πώς ἀπό ἐδῶ καί στό ἐξῆς δέ θά ἀπαντοῦμε σέ ἀφηρημένες ἐνστάσεις ἤ ἀντιρρήσεις πού ἀποτελοῦν ἁπλῶς ξεχύλισμα τοῦ συναισθηματισμοῦ, ἤ σέ ὑβριστικές ἐπιστολές γεμάτες  "ἀγάπη" πού πολλοί, ὅπως πιστεύουν, διδάχθηκαν ἀπό τό βιβλίο αὐτό, ἀλλά μόνο σέ συγκεκριμένες ἐνστάσεις πού γίνονται πάνω σέ συγκεκριμένες θέσεις μας καί εἶναι αἰτιολογημένες, σέ ὅσους δηλαδή ἔχουν καλή προαίρεση καί ἀγαθές διαθέσεις διότι μόνο ἀπό αὐτούς μποροῦμε νά ὠφεληθοῦμε, καί γιατί ὄχι, νά ὡφελήσουμε.»

~~~~~~~~~~~~~~~~
Δυστυχώς το κατάπτυστο άρθρο δεν απαντά στα συγκεκριμένα ερωτήματα



ΣΧΟΛΙΟ "Ο.Π"
Αγαπητέ "Αμεθυστε" λυπηθήκαμε διότι σε είχαμε εκτιμήσει  διαφορετικά ,απόδειξη ότι είχαμε χρησιμοποιήσει και αναρτήσεις σου.Δυστυχώς δεν είχαμε δεί τι γράφεις για τον π.Σαράντη τον οποίο έχουμε την τιμή να τον γνωρίζουμε εδώ και 32 χρόνια.Το άρθρο σου δεν είναι κατάπτυστο γιατί εκφράζεις  την διαφωνία σου,  αλλά διότι βγάζεις μια ανεξήγητη εμπάθεια εναντίον ενός ιερέα που  τα τελευταία 32 χρόνια έδωσε σκληρούς αγώνες για να μεγαλώσει  μόνος του 4 παιδιά (για όσους δεν γνωρίζουν, ο  π.Σαράντης έχασε την πρεσβυτέρα του Θεοδώρα  σε αυτοκινητιστικό δυστύχημα όταν επέστρεφε απο την εργασία της  ως καθηγήτρια σε λύκειο της Χαλκίδας.Τότε τα 4 παιδιά του ήταν μωρά).Αν λοιπόν φτάνεις στο επίπεδο να κατηγορείς τον π. Σαράντη για πλούτο τότε ευτυχώς που δεν είσαι στη θέση  του Παπακωνσταντίνου  διότι τότε  το οικονομικό έλλειμμα θα εξαφανιζόταν σε λίγες εβδομάδες μαζί με όλους του Έλληνες μισθωτούς.
Τυχαίνει να γνωρίζουμε καλύτερα απο εσένα τον π. Σαράντη  (όπως και χιλιάδες άλλοι) και να γνωρίζουμε πολύ καλά ότι ούτε πλούτο διαθέτει ούτε αυτοκίνητα (εκτός απο ένα παμπάλαιο πεζώ) και φυσικά ούτε υπηρετικό  προσωπικό.Αν τα χιλιάδες πνευματικοπαίδια του   έκαναν λάθος που τον εκτιμούν  τότε φαντάζομαι  ότι το ίδιο λάθος έκαναν  και οι μακαριστοί γέροντες Παϊσιος και Πορφύριος οι οποίοι είχαν εκφράσει και δημοσίως την γνώμη τους για αυτόν τον άξιο Ιερέα.Είναι απαξιωτικό για τους χιλιάδες που τον επισκέπτονται και τον γνωρίζουν να τους χαρακτηρίζεις "οπαδούς" μιας και δεν έχουν υποστεί τέτοιου είδους παιδαγωγία απο αυτό τον ιερέα .
Αν τον είχες γνωρίζει έστω και για λίγα λεπτά και είχες ανοιχτά τα μάτια και τα αυτιά σου θα καταλάβαινες ότι  η συμπεριφορά του δεν δίνει καμία αφορμή για παρεξήγηση.
Για άλλη μιά φορά λυπούμεθα  και γιά σένα και για τις επιλογές μας  που φάνηκε ότι ήσαν επιπόλαιες.



Σχόλια και e-mails  
Διαβάστε εκτός απο τα σχόλια του δικού μας ιστολογίου  και τα σχόλια που είδαμε στο ιστολόγιο "Κλασσικοπερίπτωση" και φυσικά στο ιστολόγιο του  συκοφάντη "ΑΜΕΘΥΣΤΟΥ".
Νομίζουμε ότι με μια ανάγνωση και μόνο θα αντιληφθείτε  ότι μόνο  περί ...αμέθυστου  δεν πρόκειται


amethystos είπε...
Και εμείς αγαπητοί γνωρίσαμε πολύ καλά την Γερόντισσα Γαβριηλία. Άς την υποστηρίξει και κάποιος τη Γερόντισσα. Έσείς είστε χιλάδες που υποστηρίζετε τον πρ.Σαράντη Σαράντο Αμέθυστος




ΟΡΘΟΔΟΞΟ ΠΑΡΑΤΗΡΗΤΗΡΙΟ είπε...



Χαιρόμαστε που αναγνωρίζεις ότι είναι χιλιάδες αυτοί που υποστηρίζουν τον π. Σαράντη Σαράντο.Αλήθεια τι πιστεύεις ότι κάνει αυτές τις χιλιάδες των ανθρώπων να αγαπούν και να εκτιμούν τον π.Σαράντη;Να είναι λες "τα πλούτη" του,"οι σωφέρ" του,αυτοί που του ανοίγουν την πόρτα του αυτοκινήτου,η ...αλαζονεία του ;Οποιοσδήποτε βρεθεί στο Μαρούσι αν ρωτήσει τον πρώτο τυχαίο περαστικό κάτοικο, θα τον πληροφορήσει για το ποιόν αυτού του άξιου και διακριτικού ιερέα. Ειλικρινά δεν μας ενόχλησε που διαφωνείς με τις απόψεις του,όμως δεν είναι δυνατόν να μην απαντήσουμε στις απαράδεκτες και αίολες ψευδολογίες σου.Αν έλεγες οτιδήποτε άλλο για τον π. Σαράντη μπορεί να ευρίσκετο κάποιος να σε πιστέψει,αλλά με αυτά περί πλούτου,επισκοπικών τιμών,υπηρετικού προσωπικού,δοξας κλπ ακόμα και οι πέτρες θα γελάσουν με αυτές τις συκοφαντίες. Σκέψου να έγραφες κάτι για την γερόντισα Γαβριηλία και αντί να αντιπαρατεθούμε στο πεδίο των επιχειρημάτων να γράφαμε ότι είσαι ένας αλαζόνας θεολόγος-εκδότης που κυκλοφορείς με λιμουζίνα και θέλεις να σου ανοίγουν τις πόρτες και μετά να αγοράζουν βιβλία από τις εκδόσεις σου ζητώντας σου αυτόγραφο.Αν τα διάβαζαν αυτά κάποιοι καλοί σου φίλοι που σε ξέρουν απο χρόνια και που γνωρίζουν ότι δεν είσαι τίποτε απο όλα αυτά πως νομίζεις ότι θα ένοιωθαν; Δεν έχουμε μέσα μας -πίστεψέ το- κανένα συναίσθημα οργής ή μίσους,το μόνο που αισθανόμαστε είναι λύπη για το ατόπημα της συκοφαντίας σου.
amethystos είπε...
Kαι εμείς αγαπητή Κλασσικοπερίπτωση γνωρίσαμε πολύ καλά την Γερόντισσα Γαβριηλία.; Άς υποστηρίξει και κάποιος τη Γερόντισσα. Είστε τόσες χιλιάδες πού υποστηρίσεται τον πρεσβύτερο Σαράντη Σαράντο AMEΘΥΣΤΟΣ





Ανώνυμος είπε...



Οποιοσδήποτε ορθόδοξος με πνευματική ζωή και χωρίς να έχει ιδιαίτερη σχέση με το περιβάλλον της γερόντισσας Γαβριηλίας, οποιοσδήποτε τέτοιος διαβάσει το βιβλίο, μένει με μιά αίσθηση ότι κάτι δεν πάει καλά, ότι κάτι ύποπτο κρύβεται. Το βιβλίο είναι 'τραβηκτικό' αλλά δεν αναπαύει. Δεν θα μπορούσα να το συστήσω σε κανέναν και μάλιστα θα απέτρεπα οποιονδήποτε από την ανάγνωσή του. Δεν έχω καμμία σχέση με τον π. Σαράντη ούτε τον έχω γνωρίσει προσωπικά, αλλά συμφωνώ απόλυτα με την μελέτη που δημοσιεύεται στην ιστοσελίδα του 'Όρθρου'.





ΚΛΑΣΣΙΚΟΠΕΡΙΠΤΩΣΗ είπε...



Αγαπητέ Αμέθυστε .Πρώτον δεν γράψαμε εμείς το άρθρο απλώς το αναδημοσεύσαμε απο το "Ορθόδοξο παρατηρητήριο".Δεύτερον συμφωνούμε απόλυτα με το κείμενο και τον σχολιασμό.Αν όπως λες γνώριζες την γερόντισα Γαβριηλία τότε θα μπορούσες να αναπτύξεις με επιχειρήματα και εσύ τις απόψεις σου,και όχι να ψευδολογείς εναντίον του π. Σαράντη (τον οποίο τυχαίνει και εμείς να τον γνωρίζουμε).Δεν υπάρχει ούτε ένας ακόμα και εκ των δεδηλωμένων νεοεποχιτών εχθρών του π.Σαράντου που να χρησιμοποίησε τα δικά σου ψεύδη.Ακόμα και οι εχθροί του δεν θέλησαν να ρισκάρουν την αξιοπιστία τους λέγοντας ότι ο π.Σαράντης είναι πλούσιος,έχει υπηρέτες,σωφέρ,ή ότι συμπεριφέρεται με επισκοπική αλαζονεία.Τέτοιες ανοησίες ντυμένες με τέτοια κακοήθεια είχα να ακούσω απο την εποχή των δημοσιευμάτων της παρέας του ΚΕΦΕ(Scientology) εναντίον του μακαριστού π.Αντωνίου Αλεβιζόπουλου.
Λυπάμαι και εγώ διότι σε είχα εκτιμήσει διαφορετικά.Όσα κείμενά σου είχα διαβάσει μέχρι τώρα μου έδιναν την εικόνα ενός έντιμου ανθρώπου ο οποίος όταν θα διαφωνούσε θα επιχειρηματολογούσε με τον κατα τα άλλα "λόγιο" τρόπο που γράφει στο ιστολόγιό του και δεν θα έπεφτε στο επίπεδο της "Αυριανής".
Ανώνυμος είπε...
Δηλαδή η Γερόντισσα Γαβρίηλια δεν ήταν υπέρμαχος του Οικουμενισμού όπως δηλώνεται εδώ: http://www.orthros.org/Greek/Bibliokrisia/GerGavr.htm





Ανώνυμος είπε...



"η ζωή του ακολουθεί τον δρόμο της δόξας εδώ και πολύ καιρό δηλ διαθέτοντας ήδη μεγάλο υπηρετικό προσωπικό και πολύ χρήμα". Δεν είναι σωστό να καταφεύγουμε στις συκοφαντίες και να σπιλώνουμε συνειδησεις ιερέων σαν του π.Σαράντη. Τί λέτε εσείς;




Σαλογραια είπε...



Φίλε Αμέθυστε διάβασα και γω απνευστί πριν λίγα χρόνια το βιβλίο για τη Γερόντισσα Γαβριηλία. Δεν ξέρω ποία ήτο στην πραγματικότητα η Γερόντισσα, το γεγονός παραμένει ότι η αφήγηση περί του βίου της υπήρξε γραμμένη με εξαιρετικό τρόπο. Τέσσερις μέρες, οι λοιποί στο σπίτι, τρώγαν κονσέρβες, μέχρι να τελειώσει η Σαλονέα(τότε)το διάβασμα. Πάλι, η αλήθεια είναι ότι μερικά σημεία στο βιβλίο, μου δημιούργησαν κάποια ερωτηματικά.
Με έβαλαν σε κάποιες υποψίες, μήπως η καλή αυτή ψυχή με τον ιεραποστολικό ζήλο ήταν λιγάκι οικουμενίστρια ή...και πλανεμένη...όμως δεν κάθισα να το ψάξω...
Κράτησα μόνο ό,τι με ωφέλησε προσωπικά.
Αργότερα, έμαθα ότι η συγγραφέας του βίου της, έβγαλε τα ράσα.
Αληθεύει;
Αν ναι, γύρευε τι της συνέβη της γυναίκας και γύρισαν τα μυαλά της ανάποδα.
Τον π. Σαράντο, τον γνωρίζω εκ του μακρόθεν.
Ξέρω και εκτιμώ βαθύτατα τον αγώνα που έκανε όταν έμεινε χήρος νεότατος με τέσσερα παιδιά.
Μήπως είναι και αυτός θύμα κακών διαθέσεων και φθόνου;
Ρωτάω:
Μήπως;
Πάντα καλοπροαίρετα...




amethystos είπε...



Αγαπητή μας Σαλογραία, τα ερωτήματα που σου δημιουργήθηκαν ανήκουν στο βιβλίο, όχι στη γερόντισσα. Οπωσδήποτε η συγγραφεύς είδε πράματα και θάματα, όπως όλοι μας εξάλλου. Και αυτόν τον αγώνα κάνουμε. Να μην πουλήσουμε αυτά που είδαμε. Χαιρόμαστε που τον πρ. Σαράντη τον γνωρίζεις μόνο από μακριά. Είναι γεμάτος ο κόσμος χήρους με τέσσερα παιδιά φιλενάδα. (σχόλιο "Ο.Π" :Θαυμάστε το ήθος και το ύφος του διαχειριστή του ιστολογίου "ΑΜΕΘΥΣΤΟΣ")  
Ανώνυμος είπε...
Με βάση τις πληροφορίες που αναφέρονται στην ΟΟΔΕ http://www.oodegr.com/oode/oikoymen/Gavriilia1.htm πιστεύω ότι δεν υποστήριζε τον Οικουμενισμό. Έχω όμως ακούσει ότι η Γερόντισσα Γαβρίηλια είχε μάθει και εξασκούσε τη ρεφλεξολογία η οποία ανήκει στις ανορθόδοξες θεραπευτικές μεθόδους της Νέας Εποχής, και αυτό με έχει προβληματίσει... Αλέξανδρος




amethystos είπε...



Αγαπητέ μας Αλέξανδρε η γερόντισσα Γαβριηλία σπούδασε φυσιοθεραπεία στην Ελβετία.Να μας συγχωρείς την έκφραση αλλά ρεφλεξολογία μπορεί να σπουδάσει κάποιος σε κάθε τετράγωνο της Κυψέλης (σχόλιο του "Ο.Π":Τρέξτε γέροντες του Αγίου Όρους και οποιασδήποτε  άλλης μοναστικής κοινότητας στην Κυψέλη να μάθετε ρεφλεξολογία μπας και δείτε Παράδεισο.Ο Γέροντας Παϊσιος ,ο Γέροντας Πορφύριος και τόσοι άλλοι αγιασμένοι στη συνείδηση του απλού λαού κεκοιμημένοι γεροντάδες δεν ήξεραν τι τους γίνεται όταν  έχυναν  ιδρώτα και δάκρυα στον πνευματικό αγώνα  για μια εν Χριστώ αναστάσιμη πορεία.)




byzantio είπε...



Δυστυχώς δεν βλέπω πουθενά το εμπαθέστατο άρθρο, να απαντά σε συγκεκριμένες ερωτήσεις που τοποθετήθηκαν από την ιστοσελίαδα Ορθρο για το συγκεκεριμένο θέμα: «Καί ἐρωτοῦμε ὅλους καί ἰδιαιτέρως ὅσους γνώρισαν τη γερόντισσα: Εἶναι ὅλα αὐτά ἀληθινά; Ἄν ναί τότε τί εἴδους ἁγία ἤ ἀκόμα καί ὀρθόδοξη μπορεῖ νά χαρακτηριστεῖ ἡ γερόντισσα καί πῶς τίθεται ὡς πρότυπο στήν πνευματική ζωή; Σέ τί ἀπό αὐτά ἤ ὁτιδήποτε ἄλλο πού ἀναφέρεται στό βιβλίο καλούμαστε νά τήν μιμηθοῦμε, ἐκτός φυσικά ἀπό τήν ἀξιόλογη κοινωνική της προσφορά; Πόσο μοιάζει ὁ βίος τῆς γερόντισσας μέ τά συναξάρια τῶν ἁγίων ἀλλά καί τῶν συγχρόνων γεροντάδων; Πόσο συμφωνεῖ καί συμβαδίζει ἡ θεωρία της καί ἡ πράξη της μέ τό Εὐαγγέλιο καί τήν ἀσκητική καί νηπτική παράδοση τῆς Ἐκκλησίας μας; Ἄν ὄχι, ἄν δηλαδή δέν ἀληθεύουν ὅλα αὐτά ἀλλά εἶναι φαντασίες τῆς συγγραφέως τότε, γιατί οἱ ἐνστάσεις καί οἱ ἐπιθέσεις ἀκόμα, στρέφονται πρός ἐμᾶς καί ὄχι πρός τήν συκοφάντρια συγγραφέα; Γιατί ἀντί νά συμπαραστέκεστε στήν προσπάθειά μας νά ἀποκατασταθεῖ ἡ ἀλήθεια μᾶς πολεμεῖτε; Γιατί ἀπορεῖτε πού θέλουμε νά προστατεύσουμε τό ποίμνιο μας ἀπό ψευδῆ καί ἐπικίνδυνα πρότυπα; http://www.orthros.org/Greek/Bibliokrisia/GerGavr-Enstaseis.htm ~~~~~~~~~~~~ Αντί αυτών των απαντήσεων που οφείλατε ως άρθρο, προτιμήσατε να επιτεθείτε προσωπικά στον π.Σαράντο: «Παρότι είναι πλέον γνωστό σε πολλούς ότι τιμάται σαν επίσκοπος ή και αρχιεπίσκοπος από τους οπαδούς του και η ζωή του ακολουθεί τον δρόμο της δόξας εδώ και πολύ καιρό δηλ. διαθέτοντας ήδη μεγάλο υπηρετικό προσωπικό και πολύ χρήμα.» Ελπίζω τουλάχιστον να απαντήσετε σε όλους εμάς, σε αυτές τις εμπαθέστατες κατηγορίες με στοιχεία.




amethystos είπε...



Αγαπητέ, παρότι αναρωτιούνται εάν η κατάκρισή τους ισχύει και για τη γερόντισσα και όχι μόνο για το βιβλίο, συνέχισαν την κατάκριση δείχνοντας το ρητορικό τού ερωτήματος. Στο κείμενο που μόλις δημοσιεύσαμε μπορείς να δείς αμέσως τη συκοφαντία: Πριν από την αναφορά του βιβλίου γράφεται: ΓΕΡΟΝΤΙΣΣΑ ΓΑΒΡΙΗΛΙΑ. Άκουσα τον σωφέρ του εραστού του Κυρίου πρ. Σαράντου να αφηγείται κλαίγοντας τα "δράματα" του υπηρετικού του προσωπικού, σε γνωστό μοναστήρι: "Άνέθεσε σέ άλλον να του ανοίγει την πόρτα του αυτοκινήτου και να του μεταφέρει το ράσσο".
Για περισσότερες εμπαθείς πληροφορίες απευθυνθείτε στον ίδιον. (Σχόλιο του "Ο.Π" : και εμείς ακούσαμε ότι ο πιλότος του ελικοπτέρου σας, παραπονέθηκε ότι δεν του κολλάτε τα ένσημα στο ΙΚΑ  και μάλιστα έχει σκοπό να σας καταγγείλλει κλαιγοντας με μαύρο δάκρυ σε μια απο τις ειδικές για αυτά τα θέματα τηλεοπτική εκπομπή.Όπως γράψαμε και προηγουμένως ,με τέτοιες χονδροειδείς συκοφαντίες   θα γελάνε ακόμα και οι πέτρες.Αν βρεθείτε στο Μαρούσι και τους πείτε τέτοιους "αμέθυστους" ισχυρισμούς σίγουρα θα σας περάσουν για ...μεθυσμένο.)





Ανώνυμος είπε...



Και δεν σκεφθήκατε ότι αυτά που ακούσατε μπορεί να είναι συκοφαντίες κάποιου δυσαρεστημένου και εμπαθούς ανθρώπου; Δεν θέσατε κάποια ερωτήματα όπως: Είναι πραγματικά ο Σωφερ του π.Σαράντη ή κανένας ψεύτης; Λέει αλήθεια ή επειδή έχει κάποια προηγούμενα (στα οποία έχει άδικο αυτός), χύνει χολή και φαρμάκι; Τον άγιο Νεκτάριο δεν τον συκοφάντησαν; και άλλα πολλα τέτοια; Γιατί δεν παραδέχεστε το λάθος σας όπως σωστα σας το υπέδειξε ο "byzantio";; Γιατί δεν έχετε το θάρρος της συγγνώμης; Φώτης





Ανώνυμος είπε...



Δείτε εδώ http://klassikoperiptosi.blogspot.com/2010/01/blog-post_7343.html και φάτε τις επιπλήξεις για να συνέλθετε. Καλοί είστε σε γενικές γραμμές αλλά όταν ο εγωισμός δεν σας αφήνει να συνέλθετε και σταματατε και τον διάλογο και δεν δημοσιεύετε π.χ. σχόλια μου απο εγωισμό τότε ο εγωισμός σας αυξάνει με επακόλουθο να τα κάνετε "μαντάρα". Κρίσπος
Ο/Η byzantio άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Αήθης επίθεση ορθοδόξου(?) ιστολογίου Εναντίον του...":

Αγαπητέ αμέθυστε. Όπως μπορείς να δεις εδώ και καιρό είμαι αναγνώστης στο ιστολόγιό σου, νοιώθοντας τον εναγώνιο προβληματισμό σου μπροστά στην επερχόμενη διάλυση που προετοιμάζεται από την Νεα-εποχίτικη «πολιορκητική μηχανή».

Διάβασα αρκετά άρθρα σου και προβληματίστηκα και συμφώνησα μέσα μου σε μεγάλο βαθμό με τις αγωνίες σου και τον τρόπο που τις έθεσες. Είχες κατοχυρωθεί στην συνείδησή μου σαν ορθόδοξη υγιής χρησιμότατη άποψη.

Ο λόγος που αιφνιδιάστηκα ήταν όχι η κριτική στην «κριτική» του βιβλίου ή της ίδιας της Γαβριηλίας, αυτό όταν είναι μέσα σε πλαίσια υγιούς αναζήτησης, τεκμηριωμένο και στηρίζεται σε καλοπροαίρετη κριτική βγαλμένη με ήθος, τότε όλα είναι δεκτά και ευλογημένα.

Από αυτό το σημείο,(της κριτικής) πως βρέθηκες στο σημείο της προσωπικής επίθεσης σε κάποιον ιερέα;

Όταν μάλιστα όλα «φωνάζουν» ότι κάτι δεν πάει καθόλου καλά;
Όταν ο συγκεκριμένος ιερέας τον τελευταίο ειδικά καιρό ανάμεσα στα ήδη υπάρχοντα έχει αναλάβει ολόκληρο αγώνα εναντίον
1)του ΑΜΚΑ & της συντόμως επερχομένης «ηλεκτρονικής ταυτότητας»
2)Των οικουμενιστικών συναθροίσεων & διαλόγων & συνπροσευχών, δημιουργώντας θανάσιμες θα έλεγα εχθρότητες σ΄αυτούς που θίγονται είτε πολιτικώς είτε εκκλησιαστικώς.


Την στιγμή ακριβώς που επιτίθεσαι στο πρόσωπό του, τι θεωρείς ότι βοηθάς ή γίνεσαι μέρος του προβλήματος;

Θα το πω πεντακάθαρα. Η ηθική, η ανθρωπιά, η ανδρεία, το φιλότιμο, η αρχοντιά, ορίζει ότι όταν έχουμε λόγους προσωπικής «καταγγελίας», αυτό ΔΕΝ γίνεται ανώνυμα. Δεν μπορούμε να καλυπτόμαστε πίσω από την ανωνυμία μας.

Βλέπεις επωνύμως έκανε την κριτική στο συγκεκριμένο βιβλίο ο π. Σαράντος, ενώ εσύ τον κρίνεις ανωνύμως.

Για να τελειώνω επειδή δεν είμαστε μαιντανοί που τριγυρνάμε από ιστολόγιο σε ιστολόγιο, τοποθετώντας ατελείωτα σχόλια,

ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΙ να δημοσιεύσω σαν συντάκτης σε 2 ιστολόγια, τις http://anavaseis.blogspot.com/http://ellinikoistologio.blogspot.com τις ΕΠΩΝΥΜΕΣ καταγγελίες και με διασταύρωση στοιχείων, στο πρόσωπο του π. Σαράντου.
& το


Αν παραμείνουν ως έχουν οι προσωπικές ΑΜΕΘΥΣΤΕΣ -ΑΝΩΝΥΜΕΣ επιθέσεις χωρίς επιπλέον ΕΠΩΝΥΜΑ στοιχεία, ρώτησε τον πνευματικό σου τι πρέπει να κάνεις.

Τέλος.
Απολογούμαι για την κατάχρηση του χρόνου σας.


Σπύρος. byzantio@gmail.com

Ο/Η Παναγιώτης Τελεβάντος άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Αήθης επίθεση ορθοδόξου(?) ιστολογίου Εναντίον του...":

Ο π. Σαράντης Σαράντος έιναι ένας εξαίρετος κληρικός και ένας λαμπρός θεολόγος.

Μακάρι να προαχθεί σε επίσκοπο για να έχουν εμπιστοσύνη οι πιστοί ότι υπάρχει ένας ακέραιος και αδιάβλητος ομολογητής αρχιερέας.
Ο/Η Ανώνυμος άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Αήθης επίθεση ορθοδόξου(?) ιστολογίου Εναντίον του...":
Δεν μπορώ να καταλάβω γιατί πέφτουν με τόσο μίσος εναντίον του π. Σαράντη. Την μελέτη του δημοσίευσαν και άλλες ιστοσελίδες χωρίς να είναι πνευματικά του παιδιά. Γνωρίζω και πολύ εγκυρότερους πνευματικούς ανθρώπους που συμφωνούν με την μελέτη του και ζήτησαν την δημοσίευσή της. Ας μην αναφέρουμε ονόματα. Τελικά ας γίνει αναίρεση της μελέτης με επιχειρήματα και όχι αήθης επίθεση στον συντάκτη. Εξάλλου η συντάκτρια του βιβλίου αυτοαναιρέθηκε με τις πράξεις της. Ίσως η γερόντισα Γαβριηλία να ήταν πράγματι αγία, δεν γνωρίζουμε, αλλά το βιβλίο έτσι που την παρουσιάζει έχει πρόβλημα. Πρέπει σώνει και καλά να βγάλουμε σκάρτο και τον π. Σαράντη, τον οποίο δεν γνωρίζω, επειδή επισήμανε τα προβλήματα και επέστησε την προσοχή στους ανθρώπους της εκκλησίας; Είναι δυνατό να ασχολούμαστε στο επίπεδο αν μπήκε ή όχι ο π. Σαράντης στο ακριβό αυτοκίνητο του πνευματικού του παιδιού; Και αν το έκανε εμείς θα τον κρίνουμε γιαυτό; Τέλος πάντων τον βλέπω στο εξής να πηγαίνει μόνο με τα πόδια, για να μην σκανδαλίζει τους ευαίσθητους. Συγχαρτήρια στην ΚΛΑΣΣΙΚΟΠΕΡΙΠΤΩΣΗ που αναδεικνύει το θέμα. Τις λίγες φορές που ασχολείται με εκκλησιαστικά θέματα, πέφτει διάνα! Ο/Η Ανώνυμος άφησε ένα νέο σχόλιο για την ανάρτησή σας "Αήθης επίθεση ορθοδόξου(?) ιστολογίου Εναντίον του...": Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω σχόλια του κυρίου ''αμέθυστου'' εχω να πω ότι αυτός ο άνθρωπος δυστυχώς μάλλον δεν θα πρέπει να γνωρίζει από πνευματική ζωή. Και αυτό φαίνεται από το πνεύμα με το οποίο σχολιάζει, π.χ.: (Χαιρόμαστε που τον πρ. Σαράντη τον γνωρίζεις μόνο από μακριά. Είναι γεμάτος ο κόσμος χήρους με τέσσερα παιδιά φιλενάδα). Αυτό δεν θα το έλεγε κανείς ούτε για έναν χήρο εχθρό του κατά την γνώμη μου, σεβόμενος πάνω απ' όλα μια χηρεία που από μόνο του κάτι τέτοιο είναι ένας βαρύς σταυρός. Οι κακοηθέστατες επιθέσεις κατά του Π. Σαράντη Σαράντου απλά επιβεβαιώνουν το Ορθόδοξο της Εκκλησιαστικής του πορείας. Επίσης όταν κάποιος γνωρίζει την Αλήθεια ξέρει ότι μόνο σε ένα μέρος μπορεί να υπάρχει κι όχι από συμπάθειες ή αντιπάθειες να την ''μοιράζει'' π.χ: (Άς υποστηρίξει και κάποιος τη Γερόντισσα. Είστε τόσες χιλιάδες πού υποστηρίσεται τον πρεσβύτερο Σαράντη Σαράντο AMEΘΥΣΤΟΣ). Τι να κάνουμε δηλαδή. Επειδή η Γερόντισσα ήταν συμπαθής και αγαπητή σε πολύ κόσμο να μην πούμε τίποτα; Επειδή σχολιάζεται ένας αντικειμενικά ανορθόδοξος τρόπος ζωής για Ορθόδοξη Μοναχή γιατί να βάλλονται έτσι οι Πατέρες; Αφού αληθινά γεγονότα εξετάζονται ... και απαντούν με συκοφαντίες... Ο Θεός ας δώσει μετάννοια...

7 σχόλια:

  1. Και εμείς αγαπητοί γνωρίσαμε πολύ καλά την Γερόντισσα Γαβριηλία. Άς την υποστηρίξει και κάποιος τη Γερόντισσα. Έσείς είστε χιλάδες που υποστηρίζετε τον πρ.Σαράντη Σαράντο
    Αμέθυστος

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  2. Χαιρόμαστε που αναγνωρίζεις ότι είναι χιλιάδες αυτοί που υποστηρίζουν τον π. Σαράντη Σαράντο.Αλήθεια τι πιστεύεις ότι κάνει αυτές τις χιλιάδες των ανθρώπων να αγαπούν και να εκτιμούν τον π.Σαράντη;Να είναι λες "τα πλούτη" του,"οι σωφέρ" του,αυτοί που του ανοίγουν την πόρτα του αυτοκινήτου,η ...αλαζονεία του ;Οποιοσδήποτε βρεθεί στο Μαρούσι αν ρωτήσει τον πρώτο τυχαίο περαστικό κάτοικο, θα τον πληροφορήσει για το ποιόν αυτού του άξιου και διακριτικού ιερέα.
    Ειλικρινά δεν μας ενόχλησε που διαφωνείς με τις απόψεις του,όμως δεν είναι δυνατόν να μην απαντήσουμε στις απαράδεκτες και αίολες ψευδολογίες σου.Αν έλεγες οτιδήποτε άλλο για τον π. Σαράντη μπορεί να ευρίσκετο κάποιος να σε πιστέψει,αλλά με αυτά περί πλούτου,επισκοπικών τιμών,υπηρετικού προσωπικού,δοξας κλπ ακόμα και οι πέτρες θα γελάσουν με αυτές τις συκοφαντίες.
    Σκέψου να έγραφες κάτι για την γερόντισα Γαβριηλία και αντί να αντιπαρατεθούμε στο πεδίο των επιχειρημάτων να γράφαμε ότι είσαι ένας αλαζόνας θεολόγος-εκδότης που κυκλοφορείς με λιμουζίνα και θέλεις να σου ανοίγουν τις πόρτες και μετά να αγοράζουν βιβλία από τις εκδόσεις σου ζητώντας σου αυτόγραφο.Αν τα διάβαζαν αυτά κάποιοι καλοί σου φίλοι που σε ξέρουν απο χρόνια και που γνωρίζουν ότι δεν είσαι τίποτε απο όλα αυτά πως νομίζεις ότι θα ένοιωθαν;
    Δεν έχουμε μέσα μας -πίστεψέ το- κανένα συναίσθημα οργής ή μίσους,το μόνο που αισθανόμαστε είναι λύπη για το ατόπημα της συκοφαντίας σου.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  3. Ο π. Σαράντης Σαράντος έιναι ένας εξαίρετος κληρικός και ένας λαμπρός θεολόγος.

    Μακάρι να προαχθεί σε επίσκοπο για να έχουν εμπιστοσύνη οι πιστοί ότι υπάρχει ένας ακέραιος και αδιάβλητος ομολογητής αρχιερέας.

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  4. Αγαπητέ αμέθυστε. Όπως μπορείς να δεις εδώ και καιρό είμαι αναγνώστης στο ιστολόγιό σου, νοιώθοντας τον εναγώνιο προβληματισμό σου μπροστά στην επερχόμενη διάλυση που προετοιμάζεται από την Νεα-εποχίτικη «πολιορκητική μηχανή».

    Διάβασα αρκετά άρθρα σου και προβληματίστηκα και συμφώνησα μέσα μου σε μεγάλο βαθμό με τις αγωνίες σου και τον τρόπο που τις έθεσες. Είχες κατοχυρωθεί στην συνείδησή μου σαν ορθόδοξη υγιής χρησιμότατη άποψη.

    Ο λόγος που αιφνιδιάστηκα ήταν όχι η κριτική στην «κριτική» του βιβλίου ή της ίδιας της Γαβριηλίας, αυτό όταν είναι μέσα σε πλαίσια υγιούς αναζήτησης, τεκμηριωμένο και στηρίζετε σε καλοπροαίρετη κριτική βγαλμένη με ήθος, τότε όλα είναι δεκτά και ευλογημένα.

    Από αυτό το σημείο,(της κριτικής) πως βρέθηκες στο σημείο της προσωπικής επίθεσης σε κάποιον ιερέα;

    Όταν μάλιστα όλα «φωνάζουν» ότι κάτι δεν πάει καθόλου καλά;
    Όταν ο συγκεκριμένος ιερέας τον τελευταίο ειδικά καιρό ανάμεσα στα ήδη υπάρχοντα έχει αναλάβει ολόκληρο αγώνα εναντίον
    1)του ΑΜΚΑ & της συντόμως επερχομένης «ηλεκτρονικής ταυτότητας»
    2)Των οικουμενιστικών συναθροίσεων & διαλόγων & συνπροσευχών, δημιουργώντας θανάσιμες θα έλεγα εχθρότητες σ΄αυτούς που θίγονται είτε πολιτικώς είτε εκκλησιαστικώς.

    Την στιγμή ακριβώς που επιτίθεσαι στο πρόσωπό του, τι θεωρείς ότι βοηθάς ή γίνεσαι μέρος του προβλήματος;

    Θα το πω πεντακάθαρα. Η ηθική, η ανθρωπιά, η ανδρεία, το φιλότιμο, η αρχοντιά, ορίζει ότι όταν έχουμε λόγους προσωπικής «καταγγελίας», αυτό ΔΕΝ γίνεται ανώνυμα. Δεν μπορούμε να καλυπτόμαστε πίσω από την ανωνυμία μας.

    Βλέπεις επωνύμως έκανε την κριτική στο συγκεκριμένο βιβλίο ο π. Σαράντος, ενώ εσύ τον κρίνεις ανωνύμως.

    Για να τελειώνω επειδή δεν είμαστε μαιντανοί που τριγυρνάμε από ιστολόγιο σε ιστολόγιο, τοποθετώντας ατελείωτα σχόλια,

    ΔΕΣΜΕΥΟΜΑΙ να δημοσιεύσω σαν συντάκτης σε 2 ιστολόγια, τις http://anavaseis.blogspot.com & το http://ellinikoistologio.blogspot.com τις ΕΠΩΝΥΜΕΣ καταγγελίες και με διασταύρωση στοιχείων, στο πρόσωπο του π. Σαράντου.

    Αν παραμείνουν ως έχουν οι προσωπικές ΑΜΕΘΥΣΤΕΣ -ΑΝΩΝΥΜΕΣ επιθέσεις χωρίς επιπλέον ΕΠΩΝΥΜΑ στοιχεία, ρώτησε τον πνευματικό σου τι πρέπει να κάνεις.
    Πάντα στην ορθόδοξη πατερική παράδοση, υπάρχει η ευλογημένη όαση της «συγνώμης»

    Τέλος.
    Απολογούμαι για την κατάχρηση του χρόνου σας.


    Σπύρος. byzantio@gmail.com

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  5. Διαβάζοντας όλα τα παραπάνω σχόλια του κυρίου ''αμέθυστου'' εχω να πω ότι αυτός ο άνθρωπος δυστυχώς μάλλον δεν θα πρέπει να γνωρίζει από πνευματική ζωή. Και αυτό φαίνεται από το πνεύμα με το οποίο σχολιάζει, π.χ.: (Χαιρόμαστε που τον πρ. Σαράντη τον γνωρίζεις μόνο από μακριά. Είναι γεμάτος ο κόσμος χήρους με τέσσερα παιδιά φιλενάδα).
    Αυτό δεν θα το έλεγε κανείς ούτε για έναν χήρο εχθρό του κατά την γνώμη μου, σεβόμενος πάνω απ' όλα μια χηρεία που από μόνο του κάτι τέτοιο είναι ένας βαρύς σταυρός.
    Οι κακοηθέστατες επιθέσεις κατά του Π. Σαράντη Σαράντου απλά επιβεβαιώνουν το Ορθόδοξο της Εκκλησιαστικής του πορείας. Επίσης όταν κάποιος γνωρίζει την Αλήθεια ξέρει ότι μόνο σε ένα μέρος μπορεί να υπάρχει κι όχι από συμπάθειες ή αντιπάθειες να την ''μοιράζει'' π.χ: (Άς υποστηρίξει και κάποιος τη Γερόντισσα. Είστε τόσες χιλιάδες πού υποστηρίσεται τον πρεσβύτερο Σαράντη Σαράντο AMEΘΥΣΤΟΣ).
    Τι να κάνουμε δηλαδή. Επειδή η Γερόντισσα ήταν συμπαθής και αγαπητή σε πολύ κόσμο να μην πούμε τίποτα; Επειδή σχολιάζεται ένας αντικειμενικά ανορθόδοξος τρόπος ζωής για Ορθόδοξη Μοναχή γιατί να βάλλονται έτσι οι Πατέρες; Αφού αληθινά γεγονότα εξετάζονται ... και απαντούν με συκοφαντίες... Ο Θεός ας δώσει μετάννοια...

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  6. Αμέθυστε καλύτερα να καταπιάνεσαι με θέματα που κατέχεις.

    Μην τανύεις τα πτερά σου για μακρυνά ταξίδια επειδή πέφτεις σε αιρέσεις και προσβάλλεις την πίστη της Εκκλησίας.

    Υποσυνείδητα το γνωρίζεις! Αντιλαμβάνεσαι ότι οι κακοδοξίες που διατυπώνεις σηκώνουν μήνυση στη Σύνοδο για να σε καθαιρέσουν.

    Γι' αυτό άλλωστε γράφεις με την κάλυψη της ανωνυμίας. Αλλιώς θα υπέγραφες τα κείμενα σου, όπως υπογράφεις άλλα.

    Αυτή την ώρα, που αρνείσαι την ειδική ιερωσύνη, ο κορυφαίος θεολόγος των ημερών μας και διαπρεπής ιεράρχης Ναυπάκτου Ιερόθεος συνέτριψε τις θέσεις όσων αρνούνται την ειδική ή πνευματική ιερωσύνη ή μάλλον όχι απλά τις συνέτριψε αλλά τις έκανε θρύψαλα και στάχτη.

    Είτε δεν κατανοείς τι γράφει είτε τα κατανοείς και συνειδητά εισάγεις κακοδοξίες πολεμώντας τη σύζευξη μυστηρίων και ασκητικής ζωής και μιλάς για το θέμα με γνήσια προτεσταντικές προδιαγραφές.

    Αλίμονον αν η αναίρεση της "βαπτισματικής θεολογίας" του Ζηζιούλα (που πρέπει να γίνει, όπως έγραψα κατ' επανάληψη, με συστηματικό τρόπο και από τους ανθρώπους που ξέρουν θεολογία), συνοδευτεί με ορισμένες θεολογικά φάλτσες προτεσταντόπληκτες φωνές, όπως η δική σου, οι οποίες μας οδηγούν στην αγκάλη της προτεσταντικής λαικοκρατίας, της sola scriptura και της προτεσταντικής εκκλησιολογίας και σωτηριολογίας.

    Με πολλή θλίψη παρατηρώ τον κατήφορο που πήρες και την εμπαθή κριτική που ασκείς εναντίον όλων ανεξαίρετα των κορυφαίων ηγετών του αντιοικουμενιστικού αγώνα.

    Σύνελθε σε παρακαλώ, πάτερ μου.

    Σύνελθε!

    Μήπως γνωρίζουμε την ώρα του θανάτου μας;

    Ας μην προσθέσουμε τις κακοδοξίες κοντά στις υπόλοιπες αμαρτίες μας.

    Αλλο ορθόδοξη θεολογία και άλλο προτεσταντιλίκια.

    Αλλο διατύπωση διαφωνιών και άλλο διασυρμός των ηγετών του αντιοικουμενιστικού αγώνα με διάφορα ψευδώνυμα και ονόματα.

    Αλλο αναίρεση της "βαπτισματικής θεολογίας" και άλλο υιοθέτηση προτεσταντικών προτύπων.

    Γράφε σε παρακαλώ για θέματα που κατέχεις.

    Προσπάθησε να κάνεις λειτουργική αγωγή αλλά με πνεύμα μαθητείας στους Αγίους Πατέρες.

    Εξήγησε στους πιστούς τι είναι ο Μέγας Κανόνας, η παράκληση της Παναγίας, το κομποσχοίνι, το κερί, το λιβάνι, οι εικόνες, τα λείψανα των Αγίων. Ανάλυσε τους ύμνους της Εκκλησίας. Γράψε το βίο των αγίων. Κηρύγματα για τον Απόστολο και το ευαγγέλιο. Κάνε ορθόδοξη κατήχηση. Κάνε έργο που οικοδομεί. Οχι που γκρεμίζει και οδηγεί στον όλεθρο. Γράψε για τον Οικουμενισμό, το Νεοβαρλααμισμό και τους άλλους νεωτερισμούς.

    Μην μπαίνεις σε βαθιά νερά. “Δείται δεινού κολυμβητού” το έργο. Ούτε οι γνώσεις, ούτε η παιδεία, αλλά ούτε οι διανοητικές σου προυποθέσεις σου επιτρέπουν αυτές τις πτήσεις.

    Δόξα σοι ο Θεός! Εχουμε θεολογικά μυαλά όπως των Ζήση, Ράσκας Αρτέμιου, Τσελεγγίδη, Μεταλληνού, Ναυπάκτου, Καψάνη, Σαράντη και ευάριθμων άλλων.

    Τι δουλειά έχουμε τώρα άνθρωποι των προυποθέσεων των δικών σου ή των δικών μου να παριστάνουμε τους μεγάλους θεολόγους;

    Σε παρακαλώ! Κύταξε την ψυχή σο

    ΑπάντησηΔιαγραφή
  7. Tι απίστευτα πράγματα γράφεις για το Μέγα Βασίλειο αμέθυστε αυτή τη φορά!

    Το Μέγα Βασίλειο, πάτερ μου;

    Τόσο πολύ σε κυριάρχησε ο Διάβολος, ώστε όχι μόνον τους κορυφαίους θεολόγους της Εκκλησίας των ημερών μας διασύρεις, αλλά έβαλες τώρα στο στόμα σου και τους Αγίους και μάλιστα τους κορυφαίους Αγίους τις Εκκλησίας;

    Για όνομα του Θεού, πάτερ μου.

    Τόσο πολύ σκότισε το νου σου ο σατανάς ώστε δεν κατανοείς ότι οι Αγιοι και μάλιστα οι Αγιοι της περιωπής του Μεγάλου Βασιλείου δεν έχουν ανάγκη κριτικής αλλά μελέτης και υπακοής;

    Ασε να χαρείς τα βαθιά θεολογικά θέματα σ' αυτούς που έχουν τις προυποθέσεις να θεολογούν χωρίς να πέφτουν σε αιρέσεις.

    Νόμισα ότι το χαστούκι του Αγίου Ναυπάκτου θα σε βοηθούσε να συνέλθεις.

    Είπα στον εαυτό μου: Δόξα σοι ο Θεός! Ο “Αμέθυστος” ανήρτησε το άρθρο του Σεβασμιότατου. Φαίνεται ότι ο Αγιος Θεός έκανε το θαύμα Του και τον φώτισε να δει τις πλάνες του.

    Και όμως! Και σήμερα και χθες έρχεσαι και πάλιν και επιμένεις να γράφεις τα ίδια κακόδοξα πράγματα.

    Πάτερ μου δεν αντιλαμβάνεσαι ότι τα γραφόμενά σου όζουν προτεσταντίλα;

    Είμαι υποχρεωμένος, παρά τις πολλαπλές ασχολίες μου, να σε παρακολουθώ εφεξής και να επισημαίνω στους πιστούς για τα κακόδοξα φρονήματα που διατυπώνεις κατ' επανάληψη.

    Δεν κάνει!

    Πρόσεξε σε παρακαλώ!

    Υπέρ ημών Χριστός απέθανεν!

    ΑπάντησηΔιαγραφή

Τα σχόλιά σας είναι ευπρόσδεκτα όταν διατυπώνονται με ευπρέπεια και ευγένεια.